Ik heb 3 weken geleden een keizersnede gehad. Nu gaat het qua pijn aardig goed, probeer nu zo min mogelijk paracetamol te nemen. Gisteren wilde ik een stukje wandelen en ging broeken passen. Echter er zit niks lekker, behalve een jogging/zachte broek! Alle andere broeken doen pijn bij de buik/litteken. Hoe was dat bij jullie (voor degenen die een ks hebben gehad)? En hoe lang duurt het voordat je weer "normale" broeken aan kan?
Hier ook last van! Best balen, want alle broeken zitten precies met de band op de wond. Ik draag normaal nooit jurkjes, maar in de zwangerschap had ik er 2 gekocht. Die draag ik nu steeds. Je moet toch wat... Ik hoop ook dat het zsm geheeld is en dat een broek weer lekker zit.
Ik draag hier binnen vaak een joggingbroek, en buiten mijn zwangerschapsspijkerbroeken. Dat gaat aardig goed.
tot een half jaar ongeveer, en nu steekt het soms nog op de wond als ik gezeten heb en de broek erop heeft gedrukt.. heb leggings joggingbroeken en jurkjes gedragen...... \
Zwangerschapsspijkerbroek heb ik 2w aangedaan. Maar na 3w kon ik echt alles aan... is het wel helemaal geheeld?
Ze hebben de binnenste lagen met oplosbare hechtingen gedaan, de bovenste laag hebben ze geniet. die nietjes hebben ze er na een kleine week uitgehaald. Geen idee of het helemaal goed geheeld is. Ik smeer het litteken 2x per dag in met calendulan. Het litteken zelf voelt een beetje doof aan, maar eromheen is het extra gevoelig. Ik heb nog wel (zwangerschaps)leggings dus dat dat zou ik ook kunnen proberen met een jurkje. Mijn zwangerschaps(spijker)broeken zitten me ook niet lekker, komt doordat de band van het spijkergedeelte precies bij het litteken schuurt en drukt.
De eerste dagen heb ik trouwens in een wijde jogging broek gelopen, pyjamabroeken enzo zaten me helemaal niet lekker. Ook zwangerschapsspijkerbroeken niet
Ik loop nog in mijn zwangerschapsspijkerbroeken. Onderhuids is het gehecht en bovenhuids geniet. Deze nietjes gingen er na 2dagen al uit. Wond is mooi geheeld maar een gewone broek drukt op het litteken en dat vind ik niet prettig. Ik had na 3 weken al helemaal geen last meer van mijn buik of wond alleen als de broek er op drukt
Ik draag die oma onderbroeken omdat mijn eigen boxers nog te veel op het litteken drukken. Qua broeken draag ik mijn positiebroeken. Vind ik lekker stevig zitten.
Lekker in je joggingsbroek blijven lopen! Geeft toch niets? Oja en dat dove gevoel heb ik ook nog steeds... 16 maanden later , ben benieuwd of dit ooit nog beter wordt
Zoals al gezegd, leggings en trainingsbroeken. Ik had het ook hoor. Weet alleen niet meer hoe lang het duurde. Weet wel dat ik na twee weken mijn eigen spijkerbroek (van voor de zwangerschap) weer aan had, maar dat die best wel drukte op de wond. Maar heel erg veel pijn... nee
ik heb denk ik een maand of 4 aardig wat last gehad. Ik had van die steun onderbroeken aan, met een stevige buik eraan zegmaar. Dit gaf bij mij wel wat steun en verlichting van de pijn. Ik heb de eerste weken van die dunnen soort legging achtige sportbroeken gedragen (was zomer). Mn moeder kwam ermee aanzetten, had een stapeltje toen bij de zeeman gehaald. Ben met een maand of 2 op zoek gegaan naar lekkere/ stevige leggings en jurkjes. droeg ik normaal nooit maar kon absoluut nog geen broeken verdragen. en wilde kleding kopen wat ik aan nog aan kon als de kilo's er weer af waren. en idd ik draag de leggings met jurkjes nog steeds. heb toen uiteindelijk ook 1 spijkerbroek gekocht en die is nu eigenlijk 1 maat te ruim. Moet wel zeggen de reden dat ik zo lang last heb gehad is waarschijnlijk omdat ik een ks met spoed heb gehad, rechte rechter buikspieren zijn doorgeknipt geweest (laten ze normaal in tact) en ik moest met 5 dagen 2 keer per dag, auto in naar het z-h en auto uit. is blijkbaar ook niet bevordelijk voor het herstel vlgs de gyn
Na 3 maanden ben ik weer mijn normale broeken gaan dragen. Nu, na bijna 5 maanden is het nog wel regelmatig gevoelig en voelt mn buik nog steeds raar aan.
Hier ook nog steeds zwangerschapsbroeken, leggings, joggingbroeken. Van het weekend weer voor het eerst een "gewone" spijkerbroek aan gehad. Na de eerste keizersnede heb ik geïnvesteerd in nieuwe broeken: een linnen broek, een chino en een spijkerbroek. Ben voor de spijkerbroek naar een jeanszaak gegaan en heb mijn probleem voorgelegd: litteken en geen druk op die plek. Samen met de verkoper heb ik toen een perfect zittende spijkerbroek gevonden die mooi zat en niet langs het litteken schuurde. Van die investering heb ik inmiddels weer profijt
Hoi meiden, Hier ook een spoedkeizersnede gehad..vooral rechts is gevoelig omdat ik daar ook een ontsteking heb gehad. Ik draag het liefst nu een jurkje met legging.. Laatst nog een broek weer gepast maar het zit niet lekker..het druk op die plek en het schuurt, drukt er langs en op..nee... dus nou ja gelukkig komt het mooie weer er weer een beetje aan
ik ook, joggingsbroek, zwangerschapsbroek of zwangerschapsjurkje/rokje. Geen broeken aan doen die op het litteken drukken, dat deed mij te veel pijn. De eerste dagen heb ik alleen een nachthembt aangehad.
Ik heb in het begin ook jogging broeken aan gedaan, nu 5 maanden later Ben ik nog steeds blij als ik savonds me broek weer los kan doen.
Hier 6 weken spoedkeizersnede gehad, helaas is mijn wond nog steeds open loop dus alleen maar in een joggingbroek...