Kolven, borstontsteking en kv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Venice, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

sinds de geboorte van mijn zoontje 6 weken geleden geef ik borstvoeding.
    We hebben sinds weken spruw en sinds kort heb ik een borstontsteking die niet overgaat ondanks alle tips en antibiotica.

ik heb meerdere vragen:
    1. ik heb aan 1 kant al zo lang zo veel pijn bij het voeden dat ik dit niet veel langer ga vol houden. Aan de andere borst gaat het wel goed. Ik vroeg me daarom af of het mogelijk is om alleen met 1 kant te gaan voeden? Eventueel tijdelijk om de overstap naar kv uit te stellen. Heb ik dan genoeg melk of moet ik tussendoor kolven om de productie te verhogen?
    2.Of is het mogelijk 1 of meerdere voedingen door kv te vervangen? En hoe doe ik dat?
    3. Er is me aangeraden de borst met de ontsteking goed leeg te laten drinken/kolven, maar verhoog ik hiermee de productie niet?
    4. Als ik helemaal op kv wil overstappen hoe pak ik dat dan aan?

Veel vragen...alvast dank!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar dat je zoveel last en pijn hebt.
    Ik denk dat het in jouw situatie handig is als er een lactatiekundige meekijkt en je persoonlijk advies geeft.
    Bij een borstontsteking is goed leegdrinken wel heel belangrijk, omdat het anders niet goed overgaat.
    Als je niet van je spruw afkomt en ook niet van je borstontsteking lijkt het me echt slim om op korte termijn iemand mee te laten kijken, het is heel naar voor je om zoveel pijn en last te hebben en er is echt wel iets aan te doen.
    Informatie Voor Particulieren | Particulieren | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding
    Om iemand bij jou in de buurt te vinden. Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina