hoi, ik heb sinds gisterenavond eigenlijk 1harde buik. het wordt heel af en toe even minder maar gaat niet weg. het is geen samentrekking maar het lijkt of mijn baarmoeder samengetrokken blijft. mijn placenta ligt voor en net naast mijn navel is een streepje waar het pijn doet. wat is dit ? als mijn buik echt erg is aangespannen voel ik het kindje ook niet bewegen, misschien dat ie geen plek heeft? xxxxxxxxxxxxxxxxx
hoihoi, Een harde buik kan niet worden veroorzaakt doordat het kindje geen plek heeft, deze heeft voldoende ruimte en zal echt nog een stukje groeien! Vaak hoor je deze klachten als je een blaasontsteking hebt, laat maandag even je urine controleren bij je huisarts. Ook kan het komen doordat je te druk bent geweest. Houd voldoende rust! Imke
hoi hoi, ik heb vrijdag, na aandringen van hubbie, toch maar even de vk gebeld en natuurlijk zei ze dat ik altijd mocht bellen he. nou de pijn is van mijn buikspieren die moeten rekken en dat eigenlijk niet willen, het kindje maakt nu een groeispurt en mijn buik dus ook. de harde buik kon ze niet precies zeggen wat het was maar ze heeft het hartje geluisterd en dat was prima en ondertussen schopte die kleine even flink tegen de dopler haha. mijn buik werd ook een beetje rustiger dus maakte ze zich geen zorgen woensdag moet ik toevallig ook bij haar op controle en dan zou ze even extra goed kijken. mag nu maandag op het werk vertellen dat ik tot woensdag niks mag tillen en alleen mag zitten. werkt zo lekker op een kinderdagverblijf haha. thuis mag ik nu ook niks doen en dat is al heel moeilijk. en dan na woensdag kijken we verder. ben als de dood dat ze zegt dat ik moet stoppen met werken. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx