Hallo dames, Ik zit weer op het wachtbankje samen met de utrogestan Eerlijk gezegd geen idee waarom ik het heb gekregen maar dat zal door progesteron te kort zijn gok ik Nu moet ik dat gebruiken tot de positieve test of negatieve test ik gebruik nu best veel 3x2 per dag De vorige keer ook gebruikt en na de positieve test dus gestopt uiteindelijk is dat uitgelopen op een missed aborion(curretage) Zou dit mede kunnen komen door het progesteron tekort wat ik dn misschien had? Maar wat ik nu wil vragen stel ik heb nu een positieve test moet ik dan abrupt stoppen of van mijn gyn eisen dat ik extra utrogestan krijg?
Ik heb door de vorige rondes een kleine reserve opgebouwd. Mocht ik een positieve test hebben dan ga ik het heel rustig afbouwen. Als je het niet vertrouwd zou ik inderdaad om een extraatje vragen. Klinkt veel logischer dan abrupt stoppen.
Over het gebruik van utro na een positieve test zijn er verschillen per zkh. Mijn advies zal zijn, als het jou een geruster gevoel geeft dit uitspreken bij je arts. Kan me niet voorstellen dat ze hier niet in mee gaat. Succes!
Hier ook uitgelopen op een MA de 1e x. Nu weer gestopt na positieve test en nu is de zwangerschap nog wel goed. Denk dat het er dus niet mee te maken had. Ik kreeg trouwens standaard in mijn ziekenhuis utrogestan.
@daantje Gefeliciteerd Hier ook standaart tot de positieve test dan moet ik stoppen Maar denk toch dat ik even bel voor extra utro baat het niet schaat het niet toch
Ik heb utrogestan gebruikt tot de periode dat de placenta het overneemt en dat is vanaf 10 weken. Ik heb vanaf 10 weken afgebouwd en ben met 11 weken gestopt.
Ik gebruik nu ook utrogestan. Ik moest eigenlijk na 10 dagen na gebruik stoppen en dan afwachten of ik zwanger ben. Ik ben alleen na die 10 dagen doorgegaan en zit nu in mn laatste wachtweek. Mocht ik onverhoopt toch positief testen vrijdag of zaterdag moet ik doorgaan met de utro tot er een goede zwangerschap is vastgesteld. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat mn progesteron tr laag is na de eisprong en dat misschien de oorzaak is geweest van mn 2 miskramen.
@sally Hier kreeg ik het toen ik ben begonnen met hormooninjecties en er een follikel op springen stond waarom geen idee en eigenlijk nooit gevraagd Had jij extra utro meegekregen omdat je n die 10dagen door ben gegaan? Ik maar voldoende tot de dag dat ik kan testen Ik denk ook dat het misschien de oorzaak is geweest van mijn missed abortion dus mocht ik over 10 dagen positief testen(iets eerder i.v.m weekend) wil ik extra utro tot iedergeval een mooie echo Hoop voor je op een mooie test vrijdag/zaterdag laat je het weten?
Ja heb 8 doosjes in m'n la liggen dus ik kan even vooruit. Ook heb ik nog een herhaal recept. En ik weet dat ik maar hoef te bellen en ik er weer krijg dus dat is gijn om te weten. Ik laat het wel weten.
Oke ik ga het gewoon eisen mocht ik een positieve test hebben Hoop dat ze het dan voorschrijven tot minimaal 10 weken ofzo
Ik gebruik nu ook utrogestan, ik heb een heel aantal miskramen in de voorgeschiedenis en ben het in overleg met de gyn gaan gebruiken. Het is nog niet bewezen zinvol, maar het voelt goed su ik ga door, tot 12 weken.
Ja denk dat het voor mijn gevoel ook beter zal zijn Hoop dat ze er in mijn ziekenhuis niet moeilijk over doen
Hmmm het lijkt echt overal anders te zijn.. Ik zit nu op WD6 en moet sowieso doorgaan tot de test op WD14. Als die negatief is stoppen, bij een positieve test sowieso nog 3 weken doorgaan. In het MUMC Maastricht wordt Utrogestan standaard gebruikt...
17 november, de dag van mijn tp, ben ik begonnen met 3x2 utro. Dit moest ik maar 10 dagen gebruiken en ben dus op dag 11 abrupt gestopt. 30 november, 14 dagen na tp ben ik positief getest. Het is allemaal nog heel erg pril, maar tot nu toe gaat prima!
O, maar ik gebruik het nu in een spontane zwangerschap, ter preventie van een miskraam. Iets anders dan na ivf.
Bij een punctie (ivf) worden er follikels aangeprikt. Normaal veranderd een follikel na een eisprong in een geel lichaam. Deze maakt dan progesteron aan. Bij ivf wordt het follikel kapot geprikt en is het niet meer in staat om goed progesteron aan te maken. Daarom is ondersteuning met utrogestan (of extra pregnyl injecties) dan noodzakelijk. In situatie van TS is dit anders. Zij ondergaat geen ivf dus hoe het utro gebruik bij de dames met ivf is niet relevant voor haar. Hoe hoog/laag is jouw progesteron waarde enkele dagen na de eisprong? Wanneer wordt je normaal gesproken ongesteld? Ik vind 3 x 2 utrogestan in eigen cyclus vrij veel maar vind abrupt stoppen ook geen goed idee. Als de utro enkel een kleine ondersteuning hoeft te zijn zou ik in natuurlijke cyclus (DUS NIET BIJ IVF!!!!) anders 3 x 1 gaan doen (moest ik ooit in een ver verleden ook toen ik nog enkel utro gebruikte. Daar werd m'n luteale fase al mooi mee. Bijkomend voordeel waar het dan om te doen is: dan spaar je lekker veel utro op waarmee je in geval van een positive test langzaam mee kunt afbouwen, mocht je arts niet extra willen voorschrijven