gebruik van douche in ziekenhuis tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door heppiedepeppie, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb ook aan het ctg gelegen bij beide bevallingen en heb beide keren ook gedouched.
    tijdens de eerste bevalling alleen.
    tijdens mijn tweede bevalling was en een verpleegkundige aanwezig zodat mijn vriend even naar buiten kon.
    ik heb het niet vervelend gevonden.
    ze hield me een beetje aan praat hielp me met het wegzuchten van de weeen enzovoort.
    ik heb me geen moment geschaamd terwijl ik dat best snel heb.
    maar net zoals anderen zeggen op dat moment kan het je geen ruk schelen.
    zolang die baby er maar zo snel mogelijk uitkomt :D
    als je zeker wist dat de baby er binnen 10 minuten was als je het hele nederlands elftal je naakt onder de douche zouden zien,dan weet ik zeker dat je ze naar binnen riep :D
    nee erg flauw natuurlijk. maar ik zou me er van te voren niet al te druk over maken. dat geeft alleen maar stress.
    het douchen na de bevalling met een verpleegkundige vond ik zelf vervelender.maar gelukkig was ze erbij want ik ging dus wel bijna onderuit.

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik begrijp precies wat je bedoeld!! :)
    Ik ben volgende week uitgerekend en moet ook in het ziekenhuis bevallen vanwege (onder andere) mijn gewicht en te hoge BMI.
    En ook ik zit er niet echt op te wachten dat het halve ziekenhuis mij daar zo ziet liggen.......:(
    Heb zelf ook steeds het idee dat de baby (hij is ook nog eens erg groot!!) er misschien niet eens uit kan komen omdat zijn mama te dikke benen heeft.....;)
    En weet je waar ik eigenlijk nog het meeste mee zit te dubben?
    Stel je wilt toch graag een ruggenprik.....dan moet je je gewicht zeggen!!! :(:(:(
    Nou....ik denk serieus dat om die reden alleen ik al geen ruggenprik wil!
    En moet er idd ook niet aan denken dat je straks door zo'n zuster onder de douche geholpen moet worden......:)

En aan de andere kant probeer ik gewoon aan te nemen wat ik van iedereen om me heen hoor.....die mensen hebben het allemaal al eens een keer gezien en tijdens je bevalling is dat het laatste waar je mee bezig bent!
    Laten we er dus maar vanuit gaan dat dat klopt en proberen er het beste van te maken! :)
    Laat je nog even weten hoe het met je afgelopen is? Jij bent volgens mij net een weekje verder dan ik! ;)

3. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook aan de CTG gelegen tijdens m'n bevalling, maar mocht gewoon onder de douche, hoor. Op dat moment kon het me trouwens echt niet schelen wie me naakt zag, was veel te druk met de weeen opvangen.

4. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Ik heb onder de douche gestaan na de bevalling en mocht gewoon alleen douchen. De lieve verpleegkundige heeft mij wel geholpen met afdrogen. Ze zei heel lief: als je je omdraait doe ik ook even je rug, is wel zo makkelijk. Ze zien zoveel mensen, en er gebeurd zoveel tijdens een bevalling dat ze absoluut niet bezig zijn met hoe je eruit ziet. Al kan ik mij enorm goed voorstellen dat je het moeilijk vind. Ik ben ook zeker niet trots op mijn lichaam maar vergat alles.
    Heel veel succes met de bevalling.

5. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    ben ook in het ziekenhuis bevallen en heb daar ook gewoon heerlijk uitgebreid staan douchen. Met manlief erbij....die zat keurig op de wcpot te wachten tot ik klaar was. Kon hij mijn benen afdrogen.
    Ik douchen , hij een turks stoombad hahahah:D

enne.....tijdens de bevalling ....al hadden ze me midden in het centrum van de stad gelegd, daar ben je echt niet (meer) mee bezig. Je denkt maar aan 1 ding en dat is je baby

6. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Ik heb bij alle vier de bevallingen gebruik gemaakt van de douches,maar niemand die binnen kwam hoor,als ik iets nodig had,dan riep ik m,n man die zat naast de deur.En als ik de douche uitkwam,had ik m,n badjas aan.

7. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ik heb ook diverse ctg's gehad, maar kon tussendoor wel 2x douchen. Ze komen niet zomaar naar de douche, maar lopen wel de verloskamer in. Hier zit nog een deur van de verloskamer naar de douche, dus gewoon prive. Wel deur van slot houden hoor.

8. adi

adi Niet meer actief

In ziekenhuis waar ik ben bevallen kon je gewoon de deur van de douche dichtdoen, alleen niet op slot doen. Als er iets is, heb je een alarm-knop in de douche en dan komt er meteen iemand.
    Ze zullen je privacy zoveel mogelijk respecteren.

Ik weet niet vanaf welk moment je aan de ctg moet, maar dan zul je waarschijnlijk ook niet meer mogen gaan douchen.

9. adi

adi Niet meer actief

Ik begrijp echt dat het heel moeilijk is, maar als jij daar ligt te bevallen hebben zij jouw dossier, en zullen echt wel je gewicht weten. Ik neem aan dat je je tijdens de zwangerschap ook regelmatig moet wegen bij de gyn-vpk.

Mij heeft overigens niemand naar mijn gewicht gevraagd tijdens de ruggeprik. Hebben ze die nodig om de dosis te bepalen?
    Dan hebben ze het waarschijnlijk gewoon uit mijn dossier gehaald.

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    @Adi:

Toen ik nog gewoon bij de VK liep heeft ze mij verteld dat ze naar het gewicht zullen vragen bij een ruggenprik....mss als extra controle ofzo? :(
    En daar kijk ik dus heeeeeeeel erg tegenop...:(
    Ik moet daar ook echt mee oppassen want soms zie ik de bevalling alleen als een groot schaamte-festijn in plaats van een geweldige ervaring...
    Maar ook ik ben een beetje onzeker gemaakt door de VK en de gyn door allerlei opmerkingen over m'n gewicht en hoe groot de baby wel niet is enz enz....:(
    Zelfs op de gewone controles voel ik me al heel erg bekeken en ik heb soms echt moeite om te genieten van mijn zwangerschap.
    Soms ben ik zelfs al bezig met de kraamhulp!! Wat moet die straks wel niet denken?? ;)

Tja, ben a.s. donderdag uitgerekend en zal zoooooo blij zijn als het allemaal achter de rug is!!!
    Hormonen zullen nu ook wel meespelen hoor...het is niet elke dag zo...maar vandaag heb ik even een slechte dag! :(

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ze vragen bij een bevalling in het ziekenhuis altijd om je gewicht als het begint. Dit is namelijk voor de pijnstillen enz dat gaat op gewicht iemand van 60 heeft minder nodig dan iemand van 150 kg natuurlijk
    Geen zorgen maken hoor

12. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hallo dames,

Hier zoals jullie zien nog geen beebje :( Helaas!!
    Mijn gewicht weten ze in het ziekenhuis wel, ik moet me iedere keer wegen bij de controles, en dat staat ook in de computer dus dat vind ik nog niet eens zo erg.

Wat betreft het bang zijn dat mijn bovenbenen te dik zijn (ik las dat van iemand) dat heb ik ook hoor, alleen heb ik ook al wat inwendige onderzoeken gehad en dan wordt daar verder niets van gezegd.
    Een ruggeprik wil ik liever niet (misschien op dat moment wel hihi) maar als ik dan toch pijnstilling moet hebben dan wil ik het liefste remifentanil. Dat hoeft niet door de anesthesist gezet te worden (en dan hoef je dus ook niet op die man of vrouw te wachten want als die met een operatie bezig is, moet je wachten tot hij/zij klaar is! En dat wil je met hevige pijn volgens mij echt niet!)

Overigens word ik morgen gestript, en als dat geen resultaat heeft, dan woensdag nog een keer. En anders wordt het toch inleiden aan het einde van de week.

Ik heb me er al bij neer gelegd dat ik het gevoel heb dat ons manneke niet uit zichzelf gaat komen, maar een handje geholpen moet worden. Dus dat ik nog een weekje moet wachten!!

Wat ik begrepen het mbt CTG is dat ik daar de hele bevalling aan moet liggen....maar dat hij dan waarschijnlijk even af mag als ik wil douchen.

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Lees nu een paar keer over de angst dat het halve ziekenhuis langs komt wandelen en julle ziet. Als je een normale bevalling hebt zonder allerlei complicaties dan zie je bijna niemand. Je ligt alleen in de verloskamer met de deur dicht. Als de deur open gaat dan zit er een gordijn voor dus ziet niemand je van de gang. Ik heb welgeteld 3 mensen gezien: 2x verpleegkundige (1stagaire) en de verloskundige. Oeh en m'n vriend niet vergeten haha. Om eerlijk te zijn kan ik me die mensen niet eens meer goed herinneren. Je bent alleen maar met jezelf bezig hoor.

Kom op meiden, echt gaan genieten van het moment (ja het doet pijn, dat weet ik). Maar niemand gaat op jullie gewicht letten.

14. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi,
    als je wilt douchen (en dat kan alleen als de ctg van je kindje goed is) dan word je losgekoppeld en dan kan je gaan douchen,
    bij mij is alleen mn man mee gegaan met douchen. die zat daar in de badkamer zn tijdschriftje te lezen terwijl ik mn weeen aan t weg puffen was...

15. zwingertje

20 mrt 2009
    56
    0
    0
    wat vervelend dat je daar zo tegenop ziet! ik wilde ook graag een shirt aan tijdens/na de bevalling omdat ik dacht dat ik het te bloot zou vinden, maar gelukkig heb je op zo'n moment niet meer zoveel door en veel minder last van schaamte.
    maar ik heb ook onder de douche gezeten (lekker op zo'n stoeltje) deed inderdaad erg goed tegen de pijn en voor de ontsluiting. en eigenlijk was ik de hele tijd alleen met mijn vriend en soms de vk, echt geen in en uitloop van mensen.
    en na de bevalling mocht mijn vriend geloof ik helpen met douchen, kun je natuurlijk ook gewoon om vragen.
    succes!

Deel Deze Pagina