gebruik van een kruik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sharon20, 26 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi,

Had even een vraagje. onze beeb word in oktober geboren.
    wij wonen op een appartementje dat goed warm te houden is... is het dan nog nodig om een kruik te gebruiken. want heb gelezen dat de meeste het maar in de kraamweken gebruiken. wat als ik de kamer gewoon zelf goed op temperatuur kan houden dmv de verwarming?

2. Niet meer actief

dat is niet genoeg. Door je kindje in een "koud " bedje te leggen versliet het veel warmte aan de omgeving. Een baby kan zichzelf de eerste dagen niet goed zelf op temp houden. En okt is niet echt een warme maand.
    Als je de aanschaf van een kruik te veel vind dan kan je ook bij de kringloop kijken en bij de hema hebben ze losse doppen voor als de kruik mocht lekken.

3. dolfijntje1980

dolfijntje1980 Actief lid

23 okt 2007
    104
    0
    0
    Hoi hoi.

Ook ik heb deze vraag gesteld aan de vrouw van de kraamzorg die hier is geweest, onze beeb komt over een week of acht, in de zomer dus, en ook wij moeten een kruik hebben al is het maar voor het voorverwarmen van het bedje.
    Je kunt natuurlijk ook een kruik lenen van iemand als je hem zelf niet wil aanschaffen.

Groetjes
    Silvia

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    inderdaad is een kruik zeer zeker nodig. zeker de eerste weken wel ondanks dat je je huis op temp houdt.

5. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Dat heb je inderdaad nodig maar vraag me af of je ook zo,n zak mag gebruiken in plaats van een kruik?

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bedoel je met zak een kersenpittenzak? Die worden namelijk af geraden omdat ze lokaal heel erg warm kunnen worden. Je kunt ze dus niet in bed met je baby gebruiken. Om het bed voor te verwarmen kan natuurlijk wel. Dan haal je hem er uit als de baby er in gaat.
    Een kruikzak met water is volgens mij ook niet zo goed in bed met de baby omdat die meebeweegt en zo dichter tegen de baby aan kan komen.

7. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @Rosao dat wist ik niet ik heb bij beide toch gewoon met kersenpit gedaan maar had het nu over de waterzak.
    Vind die kruiken met water maar een eng idee

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Als je beeb wordt geboren en het kan zich zelf niet goed warm houden is 2 kruiken een uitkomst!
    dus zeker van belang dat je er 2 heb..misschien lennen? Ik heb ze gekocht bij een prenatal aktie..20% korting. ;)

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

ik ben ook in oktober uitgerekend en ik heb twee kruiken gehaald. Het is een koude maand en die kleine kan zichzelf idd niet warm houden. En mijn vriendin gebruikte ze ook tijdens haar bevalling. Vond ze heerlijk die warmte in haar rug!

10. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Volgens mij moet je een kruik nemen. Het is niet zo zeer dat de kamer op temperatuur is, maar ook voor evt. buikkrampjes is het ook erg handig.

11. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0

12. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    toen evi 2 jaar geleden in een hitte golf werd geboren dacht ik hetzelfde, joh is niet nodig! nou het was 30 graden buiten maar mevrouw had 2 kruikjes nodig hoor :)
    dus ik zal ze maar aanschaffen ;)

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Mag hier ook alleen de fles kruik gebruiken. Geen zak of kersenpit. Heb hem wel geleend. Vond het ook zonde om er twee te kopen voor een zomerbaby, maar wil ze wel zeker in huis hebben.

Geen idee waarom er een andere in een kraampakket zit. Hier zat er geen kruik of zak in het kraampakket.

Alles is nieuw voor mij en ik volg de richtlijn van het kraambureau maar.

14. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    ik gebruikte de kruiken ook als ik naar buiten ging (nov baby). En heb ze ook echt allebei nodig gehad de eerste week.

15. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Het is wel handig om te in huis te hebben ;) En altijd met water erin bewaren anders word de dop te droog en dan kan die gaan lekker, dus zou zoiezo een nieuwe kopen of een nieuwe dop ( als je hem leent ) !

16. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Een warmwaterzak is veel enger dan een metalen kruik want een warmwaterzak gaat veel eerder lekken.

Kruiken is iets waar ik absoluut niet op bezuinig, zo duur zijn ze nou ook weer niet. Als ik terugdenk aan m'n hele jeugd zijn die twee kruiken die m'n ouders hadden (inmiddels al 27 jaar oud) nog zo vaak van pas gekomen! Wanneer er iemand buikgriep had ofzo, altijd werd er een warme kruik gemaakt (en buikgriep krijgt vaak het hele gezin, dus twee is handiger dan één). Laatst had ik zelf rugpijn en wat was ik blij dat ik m'n kruiken al in huis had! Een kersenpittenzak heb ik ook, maar die blijft veel minder lang warm.

Maar misschien ben ik wel vreselijk ouderwets ;)

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb er ook 2!

5 euro bij de Hema geloof ik! En ook heerlijk voor jezelf als je last van je rug hebt!

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    oke. dan zal ik mij er ook maar 2 aanschaffen :) het gaat mij niet om het geld. maar zou het zonde vinden als ik er 2 aanschaf en hij zou ze niet nodig hebben.

nog een vraag. moet je ze vullen met heet water of gewoon met warm water van ongeveer 37 graden ofzo?

19. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    De gebruiksaanwijzing zit er op geplakt...maare eerst een kopje koud water en daarna heet water ( wat van de kook af is) en dicht draaien zo trekt de kruik vacuum. Ze worden behoorlijk heet dus kruikzak er omheen! ;) (maar dit is ook iets wat je mee krijgt van je kraamhulp hoor..)

20. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ja is nodig!
    Mijn collega vertelde zelfs dat het buiten stik heet was en haar baby toen zelfs nog een kruik in bed kreeg omdat het zich niet warm hield. Dus ik heb ze nu voor klaar staan terwijl ik eind juli uitgerekend ben.

(trouwens ik heb ze voor mezelf ook wel gebruikt in de winter hoor. Lekker zo'n kruik in bed!)

Deel Deze Pagina