Geslachtsbepaling rond 14/15 weken?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tulpje22, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulpje22

Tulpje22 Lid

16 jun 2011
    84
    1
    0
    Wie heeft dat gedaan? En kon je het duidelijk zien of niet?
    Ik ben erg aan het twijfelen (omdat ik zo nieuwsgierig ben!) of ik de echo in week 15 of 16 moet plannen maar zou het liefst natuurlijk al met 14 weken langsgaan wat schijnt te kunnen..

Erg benieuwd wie hier ervaring mee heeft en met hoeveel zekerheid konden ze zeggen of het een meisje of jongen was rond de 14/15 weken?

2. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    #2 rjdn12, 7 nov 2011
    Laatst bewerkt: 7 nov 2011
    Hoi hoi,

Ik heb met13.4 weken een gb laten doen. Hiervoor heb ik wel anderhalf uur moeten rijden omdat bijna geen enkel bureau dit doet. De echoscopist zei tegen mij dat ze met 100% zekerheid kon zeggen wat het gelacht was en als ze zou twijfelen zou ze dit ook zeggen. Binnen 3 minuten zag ze bij mij wat het zou worden. Volgens haar kon zij het zo goed zien dankzij haar nieuwe echo apparaat. Ik heb wel vertouwen in haar aangezien zij mij ongeveer 10 x heeft laten zien waarom het een meisje is en geen jongen.

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik ben met 12 en 14 weken in Lommel geweest , en helaas konden ze het niet zien. met 15weken mocht ik terug en dácht ze meisje.
    met 17 weken ander echoburo zei een jongen
    dus ik zou voortaan altijd gaan voor wachten tot de 20 weken echo
    anders is het toch niet zo zeker voor mijn gevoel

4. Merel1981

Merel1981 Actief lid

22 feb 2011
    117
    0
    0
    Hoi,

wij hebben het vorige week dinsdag met 15 weken in Gorinchem en bij ons was het met 100% zekerheid te zien. Verschillende keren ook laten zien. Er was van te voren ook gezegd als ze het niet kon zien, dan mochten we gratis terugkomen.

5. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Ik ben ook in Lommel geweest. Maar bij mij was ze erg zeker van der zaak. Wat was de reden dat ze het bij jou niet met zekerheid kon zeggen?

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier hij de eerste met 15 weken precies een GP gehad. Overduidelijk een ventje. (had gezegd dat ik 16 weken was op 9 maandenbeurs ;) )

En nu met 14+2 ook weer duidelijk een ventje!

Het geslacht is met 14 weken klaar en daarvoor wordt het dus al gevormd naar jongen of meisje.. Dan zie je al verschil.

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik zou toch wat langer wachten

met ons dochtertje met 17 wk geslachtsbepaling gehad dat was goed (niet eerder gevraagt of ze gesalcht konden zien)

2de zwangerschap met ongeveer 14/15 wk kregen we te horen 85% meisje met 16 wk bij gyn echo gehad en hij wist bijna zeker een jongen maar twijfelde nog wat
    17 wk echo geslachtsbepaling en een manneke! en dat is ie :p

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij hebben geslachtsbepaling laten doen bij 14 weken en 5 dagen en dat was prima te zien. Echoscopiste twijfelde er ook niet aan.

9. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Wij zijn met 13w en nog wat dagen in lommel geweest.. die vrouw was toen zeker van haar zaak zei ze.. Ik niet, ik geloofde het niet.. stel het zou toch nog verkeerd gezien zijn...
    Met 16w in blerick gb laten doen.. en wederom was ook.zij 100% zeker...
    dan maar de 20w echo afwachten..want ik durfde me nog steeds niet te verheugen.. en ook in het zh zeiden ze me voor de 3e keer een meisje!

Bij de 1e zijn we met 16w voor het eerst naar blerick gegaan.. Toen was het een jongen.. en dat was ook duidelijk te zien dat dat geen meisje meer kon worden..
    Nu zagen we iedere keer wel de 3 streepjes..had net zo goed jongen in wording kunnen zijn toch..

Ik was erg tevreden over lommel trouwens.. ze heeft het geslacht echt vaak goed laten zien..

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het met 16 weken laten doen, en ze zei, ja een jongen, 2 min later zei nee toch een meisje:D en idd het is echt een meid althans dat denken we:D

11. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Wij hebben het met Levi met 17 weken en 4 dagen laten doen bij Jan Koning in Ochten. Hij zag vrijwel meteen dat het een jongetje was! Met de 20 weken echo was dat nog steeds zo. Nu hebben we met 15 weken en 4 dagen de geslachtsbepaling. Ben benieuwd! Toch 2 weekjes eerder dan de vorige keer.. Zou hij het goed kunnen zien? Maar heb er ook veel zin in! Nog ff geduld.. :D

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Even ter aanvulling: Nou wij zijn dus in Lommel geweest en het is weer een jongen, geen twijfel mogelijk!! Maar ik denk dus als het een meisje zou zijn dat je idd meer twijfelt..

13. SamanthaPiet

31 okt 2010
    36
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb de geslachtsbepaling met 14 weken in Ochten laten doen bij Jan Koning. Het was overduidelijk een jongen.. Gister nog bij babyview geweest met 17 + 2 en die zij ook dat het een jongentje is.. Jan Koning in Ochten heeft het geslacht nog nooit verkeerd gehad.. Echt een aanrader dus!

Je moet wel zeggen dat je verder bent als je een afspraak maakt..

14. Tulpje22

Tulpje22 Lid

16 jun 2011
    84
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties allemaal! Als ik het zo'n beetje samenvat konden ze bij de meesten van jullie rond 15 weken vrij duidelijk zien wat het was...ik ga de echo dan toch rond week 15 plannen denk ik en mocht het onduidelijk blijven kan ik nog altijd met de 20 weken om duidelijkheid vragen :)!

Deel Deze Pagina