Hoi! Ik heb 3 vraagjes: 1: Is het waar dat, wanneer je tegen het eind van de zwangerschap veel naar de wc moet (ontlasting) dat je lichaam zich dan aan het klaarmaken is voor de bevalling? Ik heb dat wel eens gehoord, maar vraag me af of dat weer 1 van de vele bakerpraatjes is, of dat het echt zo is. Ik ben namelijk gewend om zo'n 2 keer per week ontlasting te hebben, en de laatste paar dagen ga ik wel 4 keer per dag en is het ook dunner dan anders. 2: Wat zijn vliezen eigenlijk? Moet ik dan daadwerkelijk een soort van vliezen voor me zien die echt "breken" of is het meer iets wat scheurt ofzo? En kan je het ook "horen" breken/scheuren? ja, ik vind het zelf ook erg dom klinken, maar vroeg het me toch wel een beetje af.. 3: wie beslist dat de bevalling gaat beginnen. De baby die eruit wil, of mijn lichaam die vind dat het nu welletjes is geweest? Sorry voor de domme vragen, maar zat er al een tijdje over na te denken..
hoi, 1) bakerpraatje 2) dit zijn echt vliezen ja, je mag wel kijken en voelen na de geboorte van de placenta, vraag maar aan je verloskundige. Je hoort het bijn anooit als ze breken, soms een knap, soms voel je het wel heel duidelijk, ineens een warme stroom water 3) een combinatie van de baby en jou wlijf Geen domme vragen hoor, je mag alles vragen! Mirjam
hoi, 1) bakerpraatje 2) dit zijn echt vliezen ja, je mag wel kijken en voelen na de geboorte van de placenta, vraag maar aan je verloskundige. Je hoort het bijna nooit als ze breken, soms een knap, soms voel je het wel heel duidelijk, ineens een warme stroom water 3) een combinatie van de baby en jou wlijf Geen domme vragen hoor, je mag alles vragen! Mirjam
hoi, 1) bakerpraatje 2) dit zijn echt vliezen ja, je mag wel kijken en voelen na de geboorte van de placenta, vraag maar aan je verloskundige. Je hoort het bijna nooit als ze breken, soms een knap, soms voel je het wel heel duidelijk, ineens een warme stroom water 3) een combinatie van de baby en jouw lijf Geen domme vragen hoor, je mag alles vragen! Mirjam