ijzer te kort kan dat kwaad bij bevalling

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jaimy en remco, Sep 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

Mar 14, 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    zoals de titel al zegt. ik heb en weet dat me ijzer al vroeg in mijn zwangerschap ijzer te kort heb slik nu al weken 1 foliumzuur 2 ijzer 2 floridix, en gister weer geprikt hij was 6.1 maar kan het dus kwaad bij me bevalling. bedankt. kus

2. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Mijn ijzer was 6,9, volgens mijn vk was de grens 6,3. En als hij lager zou zijn, zou je na de bevalling wat zwak zijn, tenminste dat vertelde ze mij. Dat je na de bevalling dan erg zwak bent enzo...

Gelukkig was het wel in orde, maar toch gebruik ik sinds die tijd floradix. Gewoon voor de zekerheid...

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
  4. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Hoi hoi,

Ik heb in mijn eerste zwangerschap de gehele tijd ijzer te kort gehad..heb ook pillen gebruikt..en veel appelstroop en spinazie gegeten :) ...haha...maar ik heb geen last tijdens en na mijn bevalling gehad..geen bijverschijnselen of dergelijke...Dus kan eigelijk niet zeggen of het van invloed is...In ieder geval hopelijk is je ijzergehalte tegen die tijd op pijl! :thumup:

Groetjes San

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Had ik ook, mijn ijzer was ook erg laag. Altijd geweest maar vlak voor de bevalling helemaal. Geen last van gehad bij de bevalling verder... Als je nu klachten hebt van duizeligheid, ploppende oren (kwa gehoor, niet letterlijk), zwarte vlekken als je op staat zou ik het effe bespreken met je vk, zo niet zou ik me niet al te veel zorgen erover maken...

Na de bevalling + een bloedtransfusie was mijn Hb 5.8 maar voelde me er prima bij. En nog steeds. Heb ook ijzerpillen gehad maar die heb ik nog niet eens op.

Zou gewoon goed naar mijn lijf luisteren, krijg je typische bloedarmoede klachten, dan ff aan de bel trekken bij je vk...

Share This Page