Gebruik Persona vraagje SPOED

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Zijvandehoek, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Vandaag vloei ik weer rood. Het is net begonnen.
    Ik heb de 'm' van de Persona weer ingedrukt en m1 is weer begonnen.
    Heb ik dat zo goed gedaan?
    Of moet ik braaf wachten tot het rood rood is???!

2. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Oeps. Dat zijn er weinig :(

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi zijvandehoek,

volgensmij begint dag 1 van de cyclus op het moment dat je helderrood bloed verliest. Tot op dag 5 kun je hem geloof ik nog wijzigen.... maar dat moet je voor de zekerheid even nakijken in de gebruiksaanwijzing.

Sorry voor de late reactie maar zag het net pas....

ist nog goed gekomen eigenlijk?

4. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Dank je voor je reactie.
    Het herstellen hoeft gelukkig niet, want ik werd dezelfde dag helderrood. (Nou ja niet ik zelf natuurlijk :p). Normaal heb ik de eerste twee dagen spotting. Alhoewel ik de vorige maand 3 dagen spottiing heb gehad en dat was het!

Jij gebruikt de Persona ook?

Ik kan hier weinig mensen vinden die gebruik maken van de Persona.
    Ik gebruik er ook sensi-ovu's naast.;)

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb hem ook, nu nog in m'n nachtkastje...

ik vind de staafjes trouwens bij mij veel duidelijker werken dan gewone ovu testen.
    helaas was mijn cyclus nu, 37 dagen... hoop dat ik hem snel weer kan gaan gebruiken.

6. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Oh wat fijn, nog iemand. YEAH

Wat ik niet begrijp en misschien kan jij of een andere kenner mij het wel uitleggen.
    Het gaat om het volgende:
    Gisteren heb ik mijn laatste ongesteldheid dag gehad en ik zit nu op dag 6. Vanmorgen moest ik een Persona test doen.
    De teste zelf geeft een dikke linker streep, maar de rechterstreep was ook al heel dun aanwezig?
    Zou mijn eisprong er dan al aan zitten te komen ..... nee toch?
    Snap dat deel dus echt ff niet.

7. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Tja, het zal wel een stomme vraag zijn, maar die ga ik steeds vaker stellen merk ik. Ga gewoon twijfelen aan mijn lichaam.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    die streep zie je altijd wel licht pas tegen het eind van je cyclus niet meer.
    Ik zag hem ook altijd wel vandaar.
    Als ik cht een positieve test had dan had ik alleen die streep die er af knalde en de ander zag je helemaal niet.
    Je kan ook kijken wanneer je ongeveer je ei zou moeten hebben en dan je testen en je persona in de gaten houden.
    Bij mij was bij de eerste keer gebruik al heel duidelijk een ei in beeld te zien dus hij werkt echt.

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    klopt je hebt bijna de hele cyclus wel 2 streepjes op de test, alleen je ziet het 2e streepje gewoon steeds donkerder worden!.. daarna wordt het weer lichter en aan het einde van je cyclus kun je hem stiekem ook als zwangerschapstest gebruiken want dan knallen de streepjes ook weer....

10. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Jwel dat was bij mij ook al duidelijk zichtbaar hoor het 0-symbool.
    Maar het duurde heeel lang voordat ik TWEE zichbare streepjes krijg, daarom vind ik het raar, dat ik het nu al wel heb.

Ik vroeg mij alleen af, dat als je een wisselend cycli hebt, in hoeverre de ovulatie al zo vroeg kan plaatsvinden.

11. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    oke, dank jullie wel.
    Fijn dat er mensen zijn die dit ding ook gebruiken.
    Het is nu pas mijn tweede cycli dat ik 'm gebruik.
    Ik heb de Persona al meer dan tien jaar in bezit en er toe de tijd ook wel gebruik van gemaakt als anti-conseptie, maar dat is al zoooooo lang geleden en nu gebruik ik 'm voor andere doeleinden, dus dan ga je toch heel anders kijken en je ook gedragen.

Thanks meiden ;)

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Zijvandehoek: ik gebruik hem nu niet meer. Heb hem als tijdelijke anticonceptie gebruikt een jaartje.
    Denk dat ik hem voorlopig niet ga gebruiken, misshcien wel helemaal niet meer, ik denk over een koperspiraal namelijk.

Ik bewaarde alle testjes gedurende 1 cyclus, en zette met een potloodje de dagen erop. Dan zie je precies het verloop van de streepjes, heel leuk!

Succes ermee!

13. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Dat heb ik nu dus ook gedaan.
    Vorige maand viste ik ze telkens uit het prullebakje in de badkamer en gooide ze dan weer terug. Toen dacht ik het ook maar op de manier te doen zoals je zei. Ik ben benieuwd.

Hoezo gebruik je 'm niet meer. Het is toch best handig!
    Oja, spiraaltje.
    Dat zijn dingen waar ik geen gebruik van mag maken medisch gezien, daarom was de Persona een optie voor mij.
    Ik heb de Persona jaaaaaren niet meer gebruikt, omdat ik toch niet zwanger werd. En vorig jaar dus plots wel. :D

Hoop dit jaar toch echt weer zwanger te zijn.
    De leeftijd loop ook door.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik gebruik hem niet meer omdat ik ten eerste 3 regelmatige eigen cycli gehad moet hebben voor ik weer mag gaan beginnen. Ben pas bevallen dus dat is nog niet het geval.

Ten tweede heb ik geen zin in elke keer klooien met condooms, tot ik hem kan gaan gebruiken. En als ik hem dan kan gaan gebruiken heb de eerste paar cycli nog zoveel rode dagen! De vruchtbare dagen zijn ook de dagen dat ik het meest zin heb. Een jaartje is dat wel uit te houden, maar altijd?! Nee ik denk niet dat ik dat kan/wil (zwak he).

Dus dan maar een koperspiraal want hormonen wil ik echt niet meer!

Misschien verkoop ik hem wel...

Vervelend he die biologische klok. Bij ons tikt hij ook door maar dan niet bij mij maar bij mijn man. Dat is ook een van de redenen waarom er zeer waarsch geen tweede komt.
    Hoop dat je snel zwanger mag worden en mag blijven!

15. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ik ben heel benieuwd, wanneer mijn Persona de ovulatie dagen aan gaat geven. Ik heb nl het idee, dat mijn ei er nu al aan zit te komen en het is dag 9!

Zo vroeg en de spanning begint nu al. ;)

16. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    De persona heeft dag 6 een test gevraagd en geeft sindsdien rood aan.
    Dag 9 twee streepjes ovulatie test maar nog te vaag om een echte ei aan te geven. De persona geeft ook nog geen 0symbool aan (logisch, want ik zit te wachten tot ie weer vraagt te testen).
    En nu dag 10 rare steekjes in mijn buik en ... ja hoor mini roze spotting en nu is het weer over.

Snap er weinig van :(

17. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Dag 11 en ... NOG steeds GEEN vraag om te testen van dat ding.
    Ligt dat aan mijn nogal ONGEDULDIG gedrage :(.
    Hoe kan de Persona info uit mijn lijf halen, terwijl het niets binnen krijgt.

Zal je zien, vraagt ie morgen ochtend te testen ;).

Laten we het hopen :)

18. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Dag 12: Ik hoopte dat het oranje lampje zou branden om te testen,
    but wederom niets.

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    #19 DeeLighT, 28 sep 2009
    Laatst bewerkt: 28 sep 2009
    Hoi zijvandehoek.....

heb je een tweedehands apparaat? Zoja moet je even kijken of hij is gereset! De allereerste cyclus moet je al vanaf dag 6 testen namelijk en doe je 16 tests. De cycli erna doe je maar 8 tests.
    Pas als hij je lijf kent is het test 1 op dag 6 en dan afwachten wanneer testen.

kwam op mn laptop nog een fotootje tegen van mijn persona met ei-symbool whehe... hoe blij kan je ermee zijn.

20. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Nee ik heb geen tweede hands Persona.
    VOrige mnd ben ik gestart en heb ik iets meer dan 8 testen gebruikt, maar geen 16.
    Ik ben heel benieuwd, wat er verder gaat gebeuren.
    Vandaag weer niet hoeven testen, maar de ovu testen worden steeds iets donkerder.

Lijkt mij sterkt, but maby possible, dat de Persona de cyclus rekent vanaf tig jaar geleden, toen ik dat ding gebruikte als anti-conseptie.
    We zullen zien.

Ik spot zo nu en dan, dus dat is balen en vreemd. Misschien is het wel klus- bloedje. Laten we het hopen.

Deel Deze Pagina