Ik weet niet wat ik moet doen??? De jongste zit nu in de groep 1 stoelen van Julia. Julia wordt pas aan het eind van de maand 3 en dus eind mei 3 1/2. Wat is dan slim? -Voor haar 2 groep 1 stoelen kopen? (dus in totaal 4) -De stoelen die we nu hebben steeds uit de ene auto naar de andere auto overzetten? -Of 2 autostoelen kopen van 9 tot 25 kg (cabino protector)? Ik weet het werkelijk niet!!
Ik zou natuurlijk eerst even kijken wat je portemonee aan kan Maar mij persoonlijk lijkt 4 stoelen voor 2 kindjes overdreven en ik zou dan zeker omdat het voor tijdelijk is gewoon de stoelen overzetten in de auto waar je ze nodig hebt. Of begrijp ik iets verkeerd?
Wij hebben strax ook 4 stoelen nodig. 2 in mijn auto en 2 in de bus van mijn man.. Het is wel een investering, maargoed om iedere keer met die stoelen te zeulen zie ik ook niet echt zitten..
AutostoeI I-max SP Plus Luxe Energy 9-36 kg !Ligstand! - Mamaloes Babysjop vanaf 9 kilo en kan ook een beetje in ligstand
De overgang van de ene naar de andere stoel is meer lengte/gewichtsafhankelijk dan leeftijdsafhankelijk! Onze oudste is nu 3,5 maar kon al met 2,5 in een opvolgstoel gezien haar lengte en gewicht (grote meid). Uiteindelijk pas net na haar derde verjaardag een opvolgstoel gekocht (15-30 kilo) Dus ik zou meer kijken naar hoe groot en zwaar je meisje is en op basis daarvan de beslissing nemen.
Wij hebben voor de jongste een kinderstoeltje aangeschaft waar ze vanaf 9 maanden t/ m 4 jaar in kan zitten. Maar van dit merk heb je ook stoelen waar ze nog langer in kunnen. Wij hebben de Kiddy infinity pro. Deze stoelen wegen maar 5,2 kg. En zijn super makkelijk van de ene in de andere auto te zetten. Omdat ze zo langin deze stoelen mogen zitten hoef je niet telkens een nieuwe aan te schaffen.
Ik zou toch eens kijken hoe vaak je nou van auto zou moeten wisselen. Ik zou persoonlijk echt niet nu nog, voor zo'n relatief korte tijd nieuwe stoelen aanschaffen en dat dan straks weer moeten doen voor de oudste. Dat beetje sjouwen met de stoelen zou ik er wel even voor over hebben. Ik zou namelijk ook niet voor een goedkope onveilige tussenoplossing gaan.
Zo is dat!!! Dit hebben mijn man en ik net besloten Ik breng de kinderen op mijn werk dagen naar het kdv en verder gebruik ik mijn auto niet. Dit betekend 2 keer per week "even" overzetten.....volgens mij houden we dit wel vol!