Baby haat "op de buik"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamary, 31 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ik ben begonnen om mijn baby vaker op de buik teleggen, zodat hij zijn spieren kan oefenen om te beginnen te kruipen.. of rollen.
    maar daar vindt hij dus niks aan. hij begint meteen te brullen als hij op zijn buik ligt.
    maar hij moet toch beginnen met oefenen? bij hem op de creche is er een baby van 11 maanden. die kan niet eens los zitten en al helemaal niet kruipen. en dat omdat ze hem altijd optillen en hem nooit stimuleren om zelf te bewegen.
    ik wil niet dat mijn baby een achterstand oploopt. wat kan ik doen om hem aan zijn buikligging te laten wennen>?

2. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Het is idd heel goed om de baby regelmatig op de buik te leggen. Niet alleen voor de ontwikkeling van het kruipen. Ook om de nekspieren te trainen. Mocht het namelijk eens gebeuren dat je baby op zijn buik terecht komt in bedje, dan kan het zijn hoofdje omhoog houden en zijn ademhalingsweg vrij houden. Dit is belangrijk in verband met verstikking.

Noa wilde ook niet op haar buikje liggen. Ik heb toen geoefend met haar dwars over mijn benen te leggen of om zelf half te gaan liggen op de bank en haar dan op mijn buik te leggen. Met en met begon ze het leuker te vinden.

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Het is idd heel goed om de baby regelmatig op de buik te leggen. Niet alleen voor de ontwikkeling van het kruipen. Ook om de nekspieren te trainen. Mocht het namelijk eens gebeuren dat je baby op zijn buik terecht komt in bedje, dan kan het zijn hoofdje omhoog houden en zijn ademhalingsweg vrij houden. Dit is belangrijk in verband met verstikking.

Noa wilde ook niet op haar buikje liggen. Ik heb toen geoefend met haar dwars over mijn benen te leggen of om zelf half te gaan liggen op de bank en haar dan op mijn buik te leggen. Met en met begon ze het leuker te vinden.

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Tessa vond (en vindt) het ook echt niet leuk. Ik ging ook vaak op de bank hangen en legde haar dan op mijn buik met haar gezicht naar mij toe. De nieuwsgierigheid won het dna wel even. Toen ze eenmaal sterker werd deed ik het altijd na het verschonen even met een speeltje voor haar neus. Ze worden dan best snel sterker, hopelijk werkt het bij jullie ook.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij lieten Merel altijd op onze buik oefenen. Wij liggen, zij erbovenop en dat vond ze wel leuk. Dan keek ze lekker ontspannen om zich heen. Ergens anders wilde ze niet graag op de buik liggen, zette het dan ook op een gillen.

Nu vindt ze het wel leuk op de buik en probeert ook soms vooruit te komen, lukt nog niet :( en dan wordt ze boos, maar blijft het wel proberen een tijdje.

6. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Nina vond het ook niks op het begin. Wij legden haar steeds even op haar buikje na een badje. Ik gaf haar dan een lekkere rug en bil en massage en onze dame vond het heerlijk! Nu is ze het gewend dat we na het badje haar even op haar buikje leggen en ze geniet er nu ook van.

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hier vind mijn zoontje er nog steeds niet zo veel aan; gaat wel steeds beter omdat hij nu ook achteruit kan kruipen daarvoor was het helemaal geen succes..
    maar toch is het heel belangrijk dat ze hun spieren trainen..dus zou het toch oefenen..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier had ze er ook een hekel aan, maar nu ze zelf op haar buik kan rollen, vindt ze het leuker.
    Bij het CB zeiden ze dat je dan maar beter gewoon drie keer per dag 2 minuten ofzo je baby op zijn buik kan leggen dan 5 of 10 minuten achter elkaar als ze het zo vreselijk vinden.

9. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Om het in het begin wat makkelijker te maken kun je onder de borst van je baby een opgerolde handdoek leggen. Dan hoeven ze niet zo hard hun hoofd omhoog te houden.

En wat de anderen ook zeggen: gewoon je kindje op je eigen buik leggen werkt goed.

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Mijn zoontje vond er ook niet veel aan. Heb hem ook niet zo heel veel op de buik gelegd. Toen hij zelf bleef zitten met 7 maanden, heeft hij amper nog op de buik gelegen. Hij is nu toch gaan kruipen, vanuit zit en valt nu ook wel eens op zijn buik, maar kan goed weer tot zit komen. Dus het is toch allemaal goed gekomen.
    Alleen van buik naar rug rollen lukt hem niet zo goed, maar dat zal ook nog wel komen.

11. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Onze kleine vind het ook niet leuk en helemaal niet als hij een beetje moe is. Ik leg hem na elke voeding even op zijn buik in zijn bedje en na het badje masseer ik even zijn ruggetje zo vind hij het wel fijn en ik merk ook dat zijn nekje steeds sterker wordt.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hou het vooral leuk!
    Je hebt er niets aan om je kind zich ongemakkelijk te laten voelen.
    Zoals anderen ook al schreven, de prettigste plek voor je kind om die buikligging te oefenen is lekker tegen jou of papa aan, bij jullie op de buik. Dan voelt het heel natuurlijk, en kun je ook makkelijker steunen als dat nodig is.

Kijk verder vooral NIET naar andere kinderen. Een kindje van 11 maanden dat bepaalde dingen nog niet kan, daar is vaak iets anders aan de hand dan 'te veel opgepakt worden'. Dus luister op dat punt niet naar de bakerpraatjes. Kijk naar je eigen kind, en volg je kind in wat het wil en wat het nodig heeft.

13. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fenja vond het ook vreselijk. Om te oefenen deden wij dan een opgerolde handdoek onder haar borstje. Toen vond ze het wel leuker want dan is het iets makkelijker om het hoofd rechtop te houden. Uiteindelijk ging ze het toch nog leuk vinden en doen hoor. Dus komt vast vanzelf wel. Het is alleen nu nog erg vermoeiend voor je kindje en daarom vinden ze er dan waarschijnlijk nog niets aan. Succes.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier was het ook altijd gillen en schreeuwen...
    tot we vorige week het op het randje va het waskussen geprobeerd hebben
    toen bleek dat ze dr armpjes gewoon langs dr lichaam liet liggen
    net zoals ze altijd bij ons ligt dus

en tja.. dan kan ik ook mn hoofd niet optillen zegmaar
    althans.. niet al te ver en prettig is het ook niet

dus dr armpjes naar boven gelegd.. en ze is gewoon 10 minuten blijven rondkijken :)

nu doe ik het elke dag even op het randje van het waskussen en dat gaat eigenlijk gewoon hartstikke goed

Deel Deze Pagina