Hé, ik vraag me af hoeveel jullie de wipstoel gebruiken. Ik lees in het stukje forum babyuitzet regelmatig over het wippertje, welke dan en bla bla bla. Het is bij ons 1 van de dingen die we misschien beter niet hadden kunnen kopen (godzijdank 2de hands). We gebruiken hem echt NOOIT. Met fruithap in het begin, zat hij gewoon bij mij op schoot, tegenwoordig in de kinderstoel of gewoon op de bank. Ik vind het helemaal geen handig ding. Dus: Hoevaak gebruiken jullie hem en waarvoor? (heb het idee dat ik de enige ben die zoiets heeft van mwoah, hoeft niet zo nodig).
Ik zou ook niet weten waarom je 'm veel zou gebruiken. Bij Eva erg weinig gebruikt, wel eens als ik ging douchen, maar dan lag ze vaak ook op een kleed. Lisa ligt nu wel eens in de wipper in Eva's kamer, ik ben bang dat Eva niet goed oplet als ze op een kleed ligt en over Lisa struikelt . Als je kind veel spuugt kan het ook handig zijn, maar Lisa spuugt aardig wat ivm reflux (wel redelijk onder controle nu, dus het valt nu mee), maar ik vind een wipper niet goed voor de ontwikkeling. Baby's moeten gewoon lekker op hun rug of buik liggen en alle bewegingsvrijheid hebben, vind ik
heel in het begin heb ik hem wel eens gebruik in de badkamer als ik samen met hem ging douchen dan legde ik hem even in het wippertje om snel af te drogen... maar nu gebruik ik hem ook niet meer.. en snap ook echt niet waar dat ding nog meer handig voor is...
Als we em 3x hebben gebruikt is het veel... Gelukkig was het een goedkope, onze dochter vond het verschrikkelijk om er in te zitten..
De eerste 7 maanden hebben wij hem veel gebruikt voor o.a.: - tijdens het eten (wilde hij er altijd bij zijn) - Als ik ging douchen (stond hij uiteraard buiten de douche) - Om in te spelen (zat een boog met speeltjes over, vond hij erg leuk) - Om eten te geven. Na 7 maanden gooide hij zichzelf + stoeltje om, dus toen zijn we ermee gestopt. Maar toen kon hij zelf zitten en had het dus geen nut meer.
hoi dames, Nou hier word het wipstoeltje erg veel gebruikt hoor! Vind het een heerlijk ding en mijn meisje ook. Nou kan onze in verschillende standen, dus ook liggend en zo ligt ze er vaak in te spelen, of even tv kijken, of bij het eten erbij zitten enz. Zou niet weten wat ik zonder zou moeten hahah. Wat een verschil he? Ik heb ook een doomoo zak maar dat is wel weer 100 euro weg gegooid want daar heeft ze misschien 2 keer in gezeten.
Hier wordt hij ook veel gebruikt, ik zou niet zonder kunnen! Als hij zelf kan zitten wordt het natuurlijk anders, maar waar zetten jullie je kindje dan als hij nog niet kan zitten? De hele tijd in de kinderstoel of op schoot is toch ook niks? Mijn zoontje komt nu wel naar voren dus het kan bijna niet meer, maar toch, ik heb de eerste 7 maanden echt niet zonder gekund!
hier bij dezelfde dingen, ook tijdens koken. En zelfs in haar 1e weken in haar leventjes heeft ze er regelmatig in gezeten. Met name s avonds en snachts, toen ze haar ritme nog omgedraaid had en pas tegen 3 a 4 uur snachts wilde gaan slapen - ze sliep dan vanaf 21.30 uur, nauwelijks meer... Dus dan was de wipstoel een fijne afwisseling voor onszelf. Toen ze eenmaal goed kon zitten (met 6 maanden) werd het gelijk veel minder.
Onze kleine zit er ook wel veel in. Inderdaad soms met televisie kijken en voor de rest wanneer hij een fruithap of groentehap krijgt. Ook speelt hij in de wipstoel en dan zet ik de babygym erboven.
elke avond na bad in de laagste stand ff wippen om in slaap te komen. dat sinds hij ongeveer 4 maanden oud is.daarvoor heel af en toe, weer om in slaap te komen.
Ik heb de wipper eigenlijk nooit gebruikt. Ja misschien 3x omdat hij er toch stond, maar eigenlijk was het niet nodig. Robyn lag altijd gewoon lekker in de box, of op een kleed op de grond. Zo kon ze lekker vrij bewegen.
Elke dag voor de fruithap en de groentehap. En verder speelt hij er graag in met de boog met beestjes die erboven hangt. TV vindt ie niet interessant, dus daarvoor hebben we hem niet nodig... . Oh ja, Sam kan nog niet zo goed zitten, dus dat is de belangrijkste reden dat we hem nog niet in de kinderstoel hebben zitten. Groetjes, Josien
Ik zat ook al erg te twijfelen of ik er één zou aanschaffen. BEn toevallig gisteren wat op internet aan het neuzen geweest waar je dat ding dan voor zou 'moeten' gebruiken. Gisteren was ik bijna om, maar nu ik hier lees twijfel ik weer. Ik denk dat we gewoon maar zonder beginnen. Na de geboorte heb je er zo één bijgehaald.
Ik heb hem wel heel veel gebruikt. Mijn dochter sliep heel weinig als baby en vond het vreselijk om in de box te liggen, daarom veel in het wipstoeltje.
Eva lag veel in de box of op een kleed op de grond, waarom zouden ze de hele tijd op schoot of in de kinderstoel moeten zitten? Wij hebben de wipper gebruikt bij de eerste hapjes (vanaf 6 maanden), 2 weken later kon ze zelf zitten en ging ze in de kinderstoel. En soms als ik ging douchen, met de babygym erbij. En een paar keer in de keuken als ik ging koken, maar dan kunnen ze ook net zo goed even in de box en later in de kinderstoel. Televisie kijken doen ze hier niet voor de 10-11 maanden. Ik vind het dus wel handig er 1 te hebben (zeker nu met Eva), al zou ik 'm niet echt missen als we er geen zouden hebben. Maar een simpele goedkope voldoet dan prima.
Thije heeft vanaf 6 maanden tot pakweg 7 maanden in het wipstoeltje gezeten. Dit om zijn boterham en fruit te eten. Daarna kon hij zitten en ging hij naar de kinderstoel. Heerlijk vonden we dat; kon hij eindelijk met ons mee aan tafel zitten! Verder lag hij vooral op zijn speelkleed, of in de box. Alleen als hij heel jengelig was wilde de wipstoel wel werken met een babygym erbij! Maar goed: 1 maandje hooguit een halfuurtje per dag gebruikt!
Ik gebruik hem een paar keer per dag. Als ze gegeten heeft en jengelig is en ze nog niet in de box kan ivb spugen. Dan even snel wipper. Of als ik even wat moet doen en ze wil even niet in de box ook wipper. En soms doet ze er een middagslaapje in. Kortom zou er niet zonder van kunnen.
hier in het begin echt heel veel gebruikt omdat hij dat leuker vond dn de box. Ik zette hem veel op tafel als ik wilde koken of eten. Nu alleen nog maar ls ik wil douchen of met hem in bad g of de bovenverdieping wil poetsen.
Ik heb ook een goedkope hoor! En toch heel veel plezier van. Dus je hoeft er echt niet zoveel aan te besteden