gebruik zetpil bij 1e prikjes, wel of niet doen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door heppiedepeppie, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is gewoon onzin volgens de kinderarts(en), pcm kan het afweersysteem helemaal niet verminderen..

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb bij mijn zoontje zijn eerste prikjes wel een zetpilletje gegeven. Hij had zichtbaar pijn aan zijn beentjes. Ik las iets over mamaliefde, dat dat het beste medicijn is, maar hier was de paracetamol het die van mama won hoor. Mijn zoontje wou juist niet opgepakt worden, want dan kreeg hij last van zijn beentjes. Ik heb hem dus lekker in de kinderwagen laten liggen met een handdoekrol onder zijn knietjes en een zetpilletje gegeven. Daar werd hij wel gelukkig van.;):D
    Maar ik vind wel dat je het alleen moet geven als je denkt dat het nodig is. Waarom zou je medicijnen geven als je kind er nauwelijks last van heeft. Verhoging of koorts is een reactie van het lichaam en is op zich onschuldig zolang het niet TE hoog wordt. Maar op het moment dat je kindje zich duidelijk niet lekker voelt ben ik er wel een voorstander voor om ze toch dat zetpilletje te geven, ze hoeven niet onnodig pijn te lijden.

Ts heeft niks meer aan mijn verhaal zie ik, gelukkig is het bij haar al achter de rug, maar misschien heeft een ander er nog iets aan.:)

Deel Deze Pagina