Nee is zeker geen plichting. Het heet akika. Normaal is de standaart 1, maar mocht je geld hebben jongens 2 ik zal het strax ff opzoeken
Dat is geen islam meid dat is traditie .... 1 schaap is genoeg voor zowel meisje als jongen.... alles wat bid3a(innovatie)is is niet de weg van de islam.... wat ik allemaal hier voorbij zie komen is echt allemaal cultuurgebonden.... ts succes met t verzamelen van “islamistche gebruiken” want zoals je merkt bestaat t niet... je kan net zo goed zeggen wat is t westerse gebruiken rondom bevalling en kraamtijd dan heb je ook geen 1 richtlijn, dus je kan nergens tzelfde toepassen.... kijk t per individu aan dat is mijn advies aan jou.
Het is een lastig onderwerp,je ziet dat er onenigheid is wat nou islam is of cultuur.De gebruiken verschillen per land,zelfs per regio.
Dat probeer ik haar ook duidelijk te maken... zelfs binnen t Marokkaanse cultuur is t verschillend t is zo breed daarom zeg ik ook er is geen algemene gebruiken ja paar dingetjes komen overeen maar t is niet overal hetzelfde .... ikzelf ben van Marokkaanse afkomst en ik vind het best irritant als men denkt dat ik hetzelfde denk en doe als Fatima Mn buurvrouw om t zo te zeggen. We(moslims) zijn echt verschillend...
Er is vakker gezegd: eerste 40 dagen na de bevalling geen gemeenschap omdat de vrouw is onrein door bloeding. Maar eerlijk of je moslim, christelijk, boeddhist, atheïst.....bent, wie heeft nu zin in gemeenschap na een bevalling terwijl je ook nog bloedt..... Trouwens bij christelijke mensen de vrouw was ook "onrein" gezien na de bevalling