Wat eten jullie kinderen als ontbijt?

Discussie in 'Voeding' gestart door trotsemamma1985, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemamma1985

26 jun 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Mijn kinderen zijn net als mij moeilijke ontbijters. Maar wil wel dat ze iets eten voordat ze naar school gaan!

Wat ontbijten jullie kinderen en heeft er iemand tips? Heb geen groot budget helaas dus het liefst makkelijk, gezond, goedkoop??

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou onze dochter was ook een zeer moeilijke ontbijter.
    Ze at echt zo slecht.
    Toen ze nog kleiner was had ik stroop gekocht, daar moest ze toen niks van hebben.

Maar door mijn bevalling had ik een ijzer te kort en moest ik stroop eten.
    Dat wilde zij ook wel proberen, sindsdien eet ze echt super goed.
    En vraagt ze zelfs of ze nog een boterham mee krijgt.

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Hier een lekkere boterham met een beker melk of sap. Mijn kids zijn ook moeilijke eters en dit is het enige wat ik bij ze naar binnen krijg. ( moet wel zeggen dat mijn kids de hele dag door slechte eters zijn, vooral mijn oudste van 3 )

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    gewoon een boterham met wat hij er op wil :) Of een melkbroodje of een krentebol oid. Niets speciaals verder.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Boterham
    Crackers
    Ontbijtgranen
    Yoghurt
    Fruit

Je kunt van fruit en kleine stukjes brood wel iets leuks maken op een bord.

6. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Pff die van mij is ook lastig met eten 's ochtends vroeg, maar meestal eet ze wel een bord Brinta (gedeeltelijk) leeg. Dat eet ik ook als ontbijt. Gewoon zonder suiker of iets erdoorheen.

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier eet mijn zoon altijd een bord pap. Brood wil hij niet zo vroeg.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    (stief) dochter van 6 is ook zo moeilijk !! wordt te verwend door haar echte moeder en opa en oma. Mag daar zoveel snoepen als ze zelf wil met gevolg dat ze nooit ''honger'' heb in der gewone eten. En dan ook nog het probleem dat die kant van haar familie moeilijke eters zijn dus zij lust ook weer niks. Een voorbeeld ze lust geen gekookt ei , ja alleen het witte van de ei ?!? Mijn nichtje van 15 blijft logeren en die zit een ei te lepelen aan de ontbijt tafel. Dat vond ze erg leuk en wilden ze ook en ja hoor eet gewoon het geel op. Haar echte moeder eet geen eigeel. Gelukkig begint ze steeds beter te eten ook omdat ik echt streng ben met snoep aangezien ze anders echt niks meer eet.

Haar lievelings ontbijt is een wit bolletje met aarbeien. Soms eet ze wel 2 bolletjes op !! En vaak nog een bakje fruit. Glas melk , thee of chocomelk erbij.

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh ja wat ze ook lekker vind is brinta met hagelslag haha.

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    hier eten ze of brood of musli met yoghurt

11. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    een boterham of een bordje Muesli

12. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Onze dochter eet vaak een bruine boterham met smeerkaas of worst.
    We halen vaak bolletjes en luxe broodjes in huis, maar daar wil ze niets van weten.

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn oudste eet elke dag een bord Brinta voor hij naar Kindergarten gaat. Ik importeer ook enorme hoeveelheden. Ik heb nog 14 pakken staan:D
    Mijn jongste eet cornflakes of een boterham met chocolade/kaas/Philadelphia/hagelslag
    Water als drinken
    Klein beetje fruit daarna.

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    zou je dochter cornflakes of hoe heten ze ook, van die bolletjes met honingsmaakje, lekker vinden? Als je zoiets bij de lidl of Aldi haalt is dat echt wel te doen. Je kan het dan door de melk of yoghurt doen. Of misschien kan ze ontbijtkoek wel naar binnen krijgen? Je hebt al een grote ontbijtkoek voor max 1 euro bij lidl of aldi.

Belangrijk is ook wel dat je tijd neemt voor het ontbijt, dat scheelt ook want dan is je lichaam ook wat meer op gang gekomen. Dus beter opstaan, even spelen en dan eten dan uit bed en meteen ontbijten.

Mijn kinderen krijgen een fles pap (de jongste) en die van 2 en 4 eten 2 boterhammen met wat drinken, die van 11 1 boterham en drinken en die van 12 eet 3 a 4 boterhammen met 2 drinken. Als we met ons allen aan tafel eten dan eet de jongste ok een boterham mee, die van 4 eet er dan 3 end ie van 11 2 en bijna iedereen eet dan ook een cracker en wat fruit

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier hetzelfde, zie dat jouw zoontje 1 dag ouder is als de mijne:D

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn zoontje kreeg eerst altijd een bordje pap maar wil dit niet meer, nu krijgt hij en beschuit en een plakje ontbijtkoek met een bekertje dreumesmelk.

17. trotsemamma1985

26 jun 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede tip Napoleon, die honing dingetjes heb ik thuis staan, dat in yoghurt doen lijkt me wel goed om te proberen.. Ben benieuwd :)

18. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Eerder kreeg ze van die zakjes knijpfruit, dat heb ik nu veranderd in knijpkwark. Later op de ochtend word er wel brood gegeten maar net na het slapen gaat dat er echt niet in.

19. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Brood en fruit. Als hij niet echt brood wil eten geven wij een eierkoek.

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira wilt vroeg op de ochtend geen brood, dus een bordje pap!

Deel Deze Pagina