hij word hier nog dagelijks gebruikt ze heeft het prima naar haar zin als ze erin zit ondaks dat ze kruipt staat langs de tafel kan lopen
Wij hebben de box ook weg gedaan, ze heeft er nooit echt in gelegen, in het begin nog in het wippertje in de box (zodat de katten er niet bij konden) en daarna eigenlijk bijna niet. We hebben inmiddels op de plek van de box een tafeltje met stoeltjes staan, dus echt veel meer ruimte hebben we er niet door gekregen
Ik heb de box er met 10 maanden uitgegooit, was dat lelijke ding zo zat. Gebruikte hem amper meer en wilde mn dochtertje lekker dr gang laten gaan. Ons huis heb ik helemaal babyproof gemaakt, alle draden weg etc. Kastjes enzo trekt ze eigenlijk nooit open, ze weet precies wat ze wel en niet mag. Als ik toch even wat moet doen, kan ik dr in de kinderstoel met een boekje zetten maar dat is geloof ik 1 keer gebeurd.
Hier gebruik ik sinds twee maanden júist de box vaker. Voorheen ging dochter alleen maar zitten brullen in de box. De oplossing was de box op wielen zetten, zodat ie midden in de kamer kan staan Nu heeft ze het doorgaans wel naar haar zin in de box, maar ik laat haar niet een uur erin zitten ofzo. Ze zit/staat/loopt er eigenlijk alleen in als ik even naar buiten of naar boven loop ofzo, of als ik zit te ontbijten bijvoorbeeld.
wij hebben hem nog steeds staan, ze gaat er elke nog in. Vooral met koken of als ik aan het schoonmaken ben. Eergisteren liet ik haar in de kamer met het eten afgieten en ze stond ineens op de vensterbank (!!)..
Hier gebruiken we de box nog regelmatig. Als mijn man en ik niet in de kamer/keuken zijn gaat R. in de box. We vinden het toch nog een beetje griezelig om hem dan alleen op de grond te laten. Hij vermaakt zich er prima in, maar zodra wij weer in het zicht zijn wil hij wel graag weer op de grond spelen. Het is ook zijn rustplek. Als hij op de grond aan het spelen is is hij altijd druk, gaat van hot naar her. Even rustig zitten is er niet bij. In de box doet hij dat dus wel. Dan kan ik ook beter aan hem zien of hij naar bed moet.
Wij gebruiken ze ook nog steeds. Eigenlijk dagelijks nog wel. Vooral na hun avondeten en tijdens dat van ons een fijne plek. Ik heb de 2 boxen dan naast elkaar staan en ze zitten dan lekker te spelen, of tegen elkaar te kletsen.
sjeetje wat een reacties dank jullie wel! Lees dat het heel erg wisselend is bij iedereen. De een gebruikt hem best vaak en de ander bijna niet. Heb Justin vanmorgen even in de box gedaan omdat ik wilde stofzuigen. Hij heeft heerlijk staan kijken hoe mamma aan het stofzuigen was maar zefl spelen ho maar. Zodra de stofzuiger uit en opgeruimd was begon hij dan ook meteen te brullen dat hij er uit wilde. Zal wel gedacht hebben mamma is klaar dan kan ik nu weer spelen. Ik denk dat ik hem binnenkort wel ga opruimen. Ben hem wel zat en Justin vind het helemaal niets. Is liever actief bezig op de grond dan in de kleine ruimte van de box. Die dingen die ik anders doe waarbij ik hem in de box zou zetten kan ik ook doen als hij slaapt overdag of 's avonds.
elke dag en dat blijft het komende jaar nog zo. mensen doen de box veel te snel weg is mijn mening. wij gebruiken hem als rustmoment op momenten dat we even de handen vrij moeten hebben om iets te doen tafel dekken of koken ofzo. of naar de wc of buiten de was ophangen en als time out als hij ondeugend of stout is en waarschuwingen en elders wegzetten niet helpen. ( veel mensen hebben de mening dat een kind dat op die leeftijd nog niet snapt en iedereen mag van mij zijn mening hebben. er is ook al een heel topic over geweest elders. ik ben wel van mening dat ie het dondersgoed weet maar ieder zijn mening zoals gezegd.) hij heeft ook een speelbox die we zelf gemaakt hebben. dat is een ruimte van een kleine 3 bij 2 vierkante meter waarin hij vrij kan bewegen en zijn hele speelhoek staat erin het hele achterraam is van hem en er ligt een dubbel dekbed op de vloer. hij speelt daar graag en veel en als we allemaal s avonds thuis zijn en gegeten hebben mag hij in de hele woonkamer rondhobbelen tot het tijd voor het bad is.
hier hebben we hem al een tijdje geleden opgeruimd. Emma vond het niet echt interessant. speelde liever gewoon op de grond. We hebben jiet een heel groot huis,nu hij opgeruimd is lijkt het gelijk een stukje groter.
Hier staat de box er nog voor nummer twee die eraan komt.....dochter is nu 1,5 jaar Veel zit ze er niet meer in maar soms is het nog even handig, en ze vindt het leuk effe tijd voor haarzelf!!
ik heb de box met 10,5 maand weg gedaan. Ze vond het niet erg om erin te zitten, maar op de grond was ze net zo lief. Ik heb 2 grote woonkussens op de grond liggen en daar gaat ze voor een rustmomentje heerlijk opzitten, als ze dat niet wil, komt ze op de bank naast mij een boekje lezen. Nu is mijn kindje al wat ouder, maar dat deden we toen al. Als ik de was doe of iets anders boven dan gaat mijn dochtertje mee, ik ben van mening dat het normale dingen zijn die ze ook mogen leren kennen. Dan ziet ze ook wat ik doe en dat ik bezig ben i.p.v haar weg te zetten en zelf naar boven gaan, ze weet dan niet wat ik doe. Bij een eventuele volgende twijfel ik zelfs of ik er wel 1 wegzet.
Ik heb hem toevallig van de week verkocht! Gemiddeld zat ze er niet meer dan 10 minuten in...........per week!!! Ze vond het verschrikkelijk. Maarja, het is natuurlijk ook veel leuker om lekker te kunnen lopen en kruipen! Ben blij dat dat ding weg is!
hier juist een 2de box gekocht voor op het balkon (we hebben geen tuin) 2de box blijft gewoon buiten staan met een zeiltje erover en als we m gebruiken klap ik m uit en hij vind het prima zo buiten. Box was enige oplossing om met hem buiten te zitten, balkon is niet echt veilig.
Bij de volgende ga ik het anders doen Meer de box in.. Nu heb ik het verkeerd gedaan, hij zit nooit meer in de box en een paar dagen voor zn 1e verjaardag gaat hij eruit en dat is vanavond
Mijn zoon zit elke dag na ontbijt en aankleden etc. minstens een uur in de box. Hij weet dat en vind het prima. Zo kan ik even snel doen waar ik hem niet bij kan gebruiken. Smiddags gaat hij er ook nog een half uurtje in als ik aan het koken ben.
Nathan zit iedere dag nog zeker 1,5 uur in de box (hij is ruim 18 mnd) en heeft het daar prima naar z'n zin met duplo e.d. 't Komt me wel goed uit, aangezien er over een dikke maand een broertje/zusje bij komt. Het lijkt me ideaal om hem dan af en toe nog even veilig weg te kunnen zetten! De nieuwe beeb kan de eerste tijd wel gewoon op een kleed of in een wipstoeltje, en desnoods halen we er tzt een tweede box bij.
Box staat hier al bijna drie jaar, maar bij eerste hebben we hem vanaf ca 13 maanden niet meer gebruikt. Hij bleef staan wegens komst nummer 2. Bij dochter (nu 13 maanden) gebruik ik hem nog wel. Als ik met zoonlief even naar boven moet, bezig ben met koken/strijken en ze liggen elkaar een beetje dwars, als ze onrustig is en behoefte heeft aan wat meer rust (heb de box aan twee kanten + de muur bekleed met stof) gaat ze erin. Zodra ze gaat lopen denk ik wel dat we hem weg doen, want ik ben hem eerlijk gezegd zat. Voor in de tuin heb ik een speeltentje, waar ze het zo leuk vind dat ze er in blijft. Is ze wel wat kruiperiger, dan zet ik voor in de tuin het campingbedje neer. Kan ze ons zien en zit ze toch lekker buiten.
Ik ben hem bij de tweede automatisch meer gaan gebruiken, omdat zoonlief (toen 22 maanden) nog niet direct begreep dat zijn kleine babyzusje geen speelgoed is. Twas dus ook voor de veiligheid en zij is er veel meer aan gewend nu. Ze vindt het prima. Nu gaat het meestal goed met ze samen en Siem klimt er vaak bij Femke in. Dan spelen ze samen in de box.
Hier wordt de box ook nog veel gebruikt! Kan er nog echt niet zonder!!! Zoontje zit er zeker zo'n twee uur per dag in. Hij vindt het ook prima. Is voor hem ook even een rustmoment. Hij is het zo gewend, en ik vind het ook heerlijk! Box op het balkon vind ik trouwens geniaal! Was ik nooit opgekomen!