14 maanden prik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moederLynn, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Mijn zoontje moet volgende week voor de 2 prikjes en nu vroeg ik me af of kinderen op die spuit reageren en zo ja waneer???

Dus ben benieuwd hoe jou kindje erop reageerde!

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje heeft hem 9 dagen geleden gekregen, en gisteravond had hij ineens vanuit het niets 38,9 graden koorts. Paracetamol gegeven, en vanochtend was het 37 graden. Ook is hij ineens snipverkouden...waarschijnlijk doordat zijn weerstand tijdelijk lager is door die prik. Van de MenC had hij geen last (want dat zou ik dan binnen 24 uur daarna gemerkt moeten hebben), maar van de BMR dus wel. Hij zit nu wel op de creche, maar ga hem vandaag vroeger halen...vind het zo zielig :(

3. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen

Ahhh wat zielig!!! Ik hoorde ook dat ze er eentje in de arm zetten en dat die heel erg brand...

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja klopt hij kreeg er één in zijn arm en één in zijn been (weet even niet meer welke prik hij nou in zijn arm kreeg). Die in zijn arm vond hij het minst leuk, om het zo maar te zeggen :D Maar ja, brullen doen ze altijd wel tijdens zo'n prik.
    Gelukkig ben je er daarna voorlopig van af!!

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Na ca een week een paar dagen koorts en rode vlekjes. Dat is ook de enige prik waar hij op reageerde. Alle DKTP-prikken gingen zonder enige problemen.

6. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Hier hetzelfde. Onze zoon reageerde wel op deze prikken. Niet verontrustend. Een beetje koorts en idd nu ik er aan denk, werd hij ook verkouden.
    Ook zijn weerstand zal door de prikjes én doordat hij net klaar was met het doorkomen van zijn onderste hoektanden, naar beneden zijn gegaan, dus vatbaar.

En ... leuk vindt hij het toch niet hoor en huilen doet hij dan zeker de weten, al is het ook snel weer over, doordat hij afgeleid wordt door de andere kindjes die daar spelen.

Heel veel sterkte, want het is en blijft niet leuk voor je kidje en ook moeilijk voor jezelf.

Ik ben een best harde tante, maar dit keer is er iemand bijgekomen om mijn zoon vast te houden, terwijl hij geprikt werd.
    Ik voel mij dan zo'n beul en dat kon ik zelf niet aan. :p

7. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zoon heeft ze vanochtend gehad. De Men C in zijn been en de BMR in zijn arm. Hij was wel even heel verdrietig, want vooral de BMR schijnt heel vervelend te zijn.
    Hij is nu bij zijn gastouder en heeft vanochtend lekker geslapen. Als het niet meer gaat belt ze me. Meestal heeft hij er wel last van namelijk.
    Hoe hij op de BMR gaat reageren is nog even wachten. De incubatietijd is 5 tot 10 dagen. Ik vind het wel spannend moet ik zeggen ... ik vind het zo zielig als hij zich niet lekker voelt, helemaal omdat er ook nog eens twee kiezen en een tand aan het doorkomen zijn en hij dus al niet helemaal lekker in zijn vel zit.

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte heeft ze beide in een armpje gekregen, geen enkele kik gegeven bij allebei niet. Op dag 5 ziek geworden, koorts, heel erg zwakjes enz. en dat heeft bijna 2 weken geduurd helaas dus hier forse reactie op deze prikken. Eerdere prikken alleen 2e keer beetje ziekjes, rest geen verschijnselen gehad.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje heeft ze vanmorgen gehad, even afwachten dus.
    Beide in de armpjes, Bij 1 gaf hij geen krimp, de andere brullen (weet niet welke wat was)
    Van de MenC krijg je mogelijk binnen 24 uur last: koorts, de BMR na ca 1 week koorts en vlekjes. Maar HOEFT niet! Ik ben benieuwd..

10. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Zoontje heeft ze 7 mei gehad. Meteen die middag hoge koorts die vier dagen aanhield (maar hij was ook al verkouden en kreeg tegelijk ook 2 kiezen door, dus zat sowieso al niet zo lekker in zijn vel).
    Van de BMR verder niets meer gemerkt. gelukkig maar, want we hadden onze portie wel gehad met die vier dagen na de prik!

Succes ermee! En bedenk maar dat het na deze prikken heel lang niet meer hoeft!

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tot nu toe nog geen rectie op de BMR (nu 5 dgn geleden). Van de MenC kreeg hij dezelfde dag nog 38,7-40 graden koorts! Ook echt huilerig erbij. Zetpil erin en de dag erna was er niks meer aan de hand. Hopen dat de bmr reactie uitblijft of ook zo snel weg is.

12. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Hier een lichte reactie op de MenC in de eerste dagen. De reactie en vlekjes van de BMR kwamen na een dag of 10-11. Het verbaasde mij eerst dat het zo laat kwam. Maar recent onderzoek naar de bijwerkingen laat zien dat dit vrij normaal is.

13. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

mijn dochtertje heeft hem een maand geleden gekregen
    maar ze heeft er helemaal nix van gekregen
    ze kreeg hem in de arm en been
    maar helemaal niet ziek van gewesst
    eigenlijk van geen ene prik bij de cb heeft ze last van gehad of gehuilt
    wel van de 2e mexicaanseprik daar kreeg ze wel 1 dag 39 graden koorts

succes

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier helemaal geen reactie.

15. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Hoi, ik schreef de 20e dat we niets meer gemerkt hadden van de BMR... Nou, ik had iets te vroeg gejuichd!
    Twee dagen daarna (14 dagen na de inenting): Rode vlekjes op zijn armen, diarree en twee dagen hoge koorts.

Hier dus een reactie op de MenC en de BMR...:(

16. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    bedankt voor jullie reacties!!

Mijn zoontje moet morgen!!

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Even afkloppen.... maar hier, 9e dag, nog geen reactie op de BMR.... duimen!!
    Maar kan dus nog wel tot 14 dagen eigenlijk?!

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn jongste heeft ze woensdag gehad, allebei in zijn armen. De BMR geven ze onderhuidds en niet in een spier, hij heeft een hele blauwe arm eraan overgehouden.
    Verder hoefde hij alleen maar te huilen omdat ik zijn armen vasthield, zodra ik hem losliet was het alweer over, haha.

De oudste heeft helemaal geen last van zijn BMR gehad, dus ik hoop maar dat dat ook voor de jongste geldt.

19. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Zo hij heeft ze gehad! Ook moest hij maar even huilen en heel begrijpelijk want het schijnt nogal te branden!

Verder nog geen reactie maar die kan natuurlijk nog wel komen ;)

20. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier werden beide prikken in de bovenarmen gegeven en heeft ze totaal geen reactie op de vaccinaties gehad.

Deel Deze Pagina