Gebruiken jullie de buggy/wandelwagen nog?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door annetske, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Oh nee haha, zo gebruiken wij hem ook niet hoor. De laatste tijd gaat hij er zelfs al zelf in zitten als we weggaan:D

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Scheelt dat de duobuggy hier enorm lastige sluitingen had haha, liep er zelf zelfs weleens met te klooien.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    jongste is 3,5 en wij gebruiken de buggy alleen nog als we een flink stuk gaan lopen. En dat is idd omdat ze anders gaat zeuren dat ze opgetild wilt worden. Ze loopt graag en doet dat genoeg, maar ze mag ook wel eens in de buggy van ons. De oudste kruipt er ook wel eens in, dan heeft die het helemaal gehad.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is bijna 3,5 en wij hebben de buggy denk ik al twee jaar niet meer gebruikt. Hij loopt goed en houdt dat ook lang vol en anders draag ik 'm wel een stukje. Als we bijv. naar een pretpark gaan, houdt 'ie het wel de hele dag vol, je gaat ook af en toe ergens wat drinken ofzo, dus dan kan 'ie even uitrusten.

Isabelle is nu 15 maanden en voor haar gebruiken we de buggy/wandelwagen ook maar heel sporadisch, meestal loopt ze zelf en anders gaat ze vaak in de draagdoek.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij gebruiken de buggy alleen nog als we echt hele dagen weg gaan, naar een pretpark dus bv. M'n ouders gingen nog al eens met haar naar de Efteling en dat houd ze dan anders echt niet vol.

En wij zijn net terug uit Disney - daarvoor heb ik via marktplaats zelfs nog een buggy gekocht (mutsy spider) omdat de simpele paraplu buggy van prenatal écht te klein voor haar werd (ze is 1.02/1.03 meter ofzo) .

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Zoontje is bijna 2 dus nog erg jong vergeleken met jullie kindjes en we gebruiken de buggy nog wel regelmatig, maar hij kan steeds grotere stukken lopen. Ik ben hem wel aan het trainen wat dat betreft, want hoe verder mn zwangerschap vordert hoe minder zin ik heb om hem de hele tijd rond te sjouwen.

Maar ik vind dit een erg handig topic om in te schatten of we nog een duowagen gaan kopen of toch maar niet. Ik neig nu naar niet.. maar ik ben er nog steeds niet uit.

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

De kinderwagen gebruikte wij al amper en die is al een hele tijd geleden verkocht en de buggy ligt bij mijn schoonouders. Zelf gebruiken wij hem dus nooit meer!

Mijn zoontje wil alleen maar lopen.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Wij gebruiken hem nog wel ooit. Hebben een duowagen voor de meiden. Voor korte stukken gebruiken we de enkele en als we langer weggaan gaat meestak een doek of drager mee, zodat we om kunnen wisselen,. Heel af en toe gebruiken we de duowagen nog.

We zijn er gister achtergekomen dat onze dochter niet lui of makkelijk is, maar dat ze gewoon niet goed kán lopen.. We gaan nu het fysiotraject weer in, maar zullen de duowagen toch nog wel blijven gebruiken...

9. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben ook een buggy in de auto liggen, maar gebruiken die alleen sporadisch --- en dan niet voor zoon, maar voor dochter (van 21 mnd).
    Zoonlief zit al zeker een jaar niet meer in de buggy, en toen ook alleen nog als dochter aan het wandelen was en hij even geduwd wilde worden. Maar het is bij hem echt nergens voor nodig.
    Duowagen hebben wij nooit gehad. Ik heb 'm alleen de eerste zomer met 2 kindjes wel eens gemist (oudste was toen 2 jaar en 3-4 mnd). Halve dag Artis was toen wat te veel voor hem, en dat werd dus wel ingewikkeld. Vanaf 2,5 ging dat steeds beter.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vraag me af hoe je dat bijv doet met boodschappen. Ik zou me echt niet kunnen indenken dat ik naar de supermarkt moet met die 2 en dat mijn zoontje dan mee moet lopen en nog een tas moet dragen. Ben dan na anderhalf uur nog bezig denk ik haha.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onze zoon was 21 maanden toen zijn zusje geboren werd. Hij liep met 12 maanden goed dus had de nodige oefening al achter de rug. We hebben geen duo wagen aangeschaft en dat heb ik alleen de eerste 2-3 maanden gemist maar dan vooral omdat het zo'n ondernemend kind is waarbij je ogen in je achterhoofd moet hebben zitten. Dochter ging dan wel in de draagzak en zoon in de buggy maar mijn rug vindt een draagzak/ doek niet zo leuk. De afstanden waren geen probleem, het weglopen wel.
    Toen hij 25-26 maanden was ging dat al een heel stuk beter. We hebben wel een plankje voor de kinderwagen aangeschaft en dat was ideaal. (nu kan hij daar ook niet meer op... te zwaar 17-18 kg)

12. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    M'n dochter is 2 jaar en 4 maanden en zit nog erg veel in de duowagen (ook nog een zoon van 8 maanden). Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze de 10 kg nog niet haalt dus in deze tijd van het jaar waait ze anders soms letterlijk om. Ze loopt wel steeds meer, maar nog niet de 3 tot 5 km die ik toch dagelijks wel met ze wandel. Ze liep ook pas bij 1,5 en valt nog erg veel met het wandelen. Dit speelt ook wel mee.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat maakt zelfs heel veel uit! Het ene kind is het andere niet en niets moet. Zolang een kind zich maar kan ontwikkelen toch?

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @anita hier hetzelfde, zoontje is dan wel 2,5 maar liep ook pas met 16 mnd en weegt nu denk ik rond de 10 kilo...dus die waait ook weg ongeveer nu:D hahahah

Deel Deze Pagina