Mee eens, ik doe het ook nooit. Droog huidje = geen doekje. Ook nog eens beter voor mijn portemonnee trouwens, en al die wegwerpdingen belasten het milieu ook weer.
Haha, ik doe dat dus echt nooit, maar ik ben in de minderheid zie ik. Urine is heel hygiënisch, en ik gebruik met Julia d'r huid zo min mogelijk extra poetsdingen. Ik gebruik ook geen snoetenpoetsers bv, maar dan liever een tissue of een nat washandje. Je kunt niet alles zo schoon houden. Ik gebruik zelf ook geen vochtig toiletpapier, bah! Bij een poepluier gebruik ik altijd wel gewoon wat nodig is hoor, daar ben ik dan weer niet zuinig op. Het moet wel écht goed schoon zijn dan!
2 maar? wat een bescheiden poeperd is het dan. Ik heb soms een halve verpakking nodig om het allemaal weg te krijgen.
hier ook niet altijd. elke morgen gaat hij in bad dus schone luier half twaalf in bed schone luier maaar zit er eigenlijk nog niks in de pamper. uit bed gepoept dus dan zowiezo voor eten even een schone pamper en dan niet een doekje. want 1 uur later gaat hij op bed en dan was ik hem altijd even helemaal met een warm vochtig washandje dus wel veel schoon maken maar eigenlijk maar 1 keer met een doekje alleen met poep en als ik denk dat het allemaal klam en vochtig is dan ook. maar meer met een washandje en vaak ook twee keer even lekker in bad.
Ook geen doekjes bij plasluiers in principe, alleen als het niet fris meer ruikt. Maar verder gebruik ik ze alleen bij poepluiers en dan net zoveel tot het goed schoon is. Mijn dochter heeft maar 1 keertje luieruitslag gehad door zure poep, verder heeft ze het nooit gehad. En mijn zoontje heeft ook gave billetjes.
Nee, zelden eigenlijk. Ik gebruik zo min mogelijk doekjes en andere toestanden (ook geen billencreme e.d.) Nooit luieruitslag..
Ik gebruik altijd een doekje, vind ik persoonlijk lekker fris en Louise heeft nooit uitslag oid gehad (en Tygo tot nu toe ook niet).
denk dat ook niet iedere baby er tegen kan, als de huid heel gevoelig is, word het er niet beter op om hem steeds met een doekje klam te maken maar als de baby er geen last van heeft maakt het niet veel uit denk ik
Ik doe het ook niet bij elke luier. Ga je zelf eens na als vrouw om elke keer met een nat doekje. Je muts af te vegen na een paar dagen word je toch zelf ook schraal je veegt je af met droog papier of ben ik nu gek. Als ik die toilet doekjes zou gebruiken die er ook te koop zijn dan ben ik zo kapot van onder dus. Zeker bij een meisje baby dan moet je je daar wel van bewust zijn. Even lekker lucht laten drogen en hoppa luier aan. Poepbroek tuurlijk dan lekker uitgebreid schoonmaken en lekker gelijk een laag creme dat doe ik vaak ook als ze alleen geplast heb wat vettig is denk beter dan z.n nat doekje elke keer.
Ja hoor, ik gebruik ook altijd even een doekje bij het verschonen van een plasluier. Even die plooien opfrissen en gelijk even over de billen.
Misschien ben ik hier wel te pietje precies in. Maar ik spoel altijd na met water als ik geplast of gepoept heb. Ik heb er een klein gietertje voor speciaal in de toilet en douche en als ik naar buiten ga heb ik altijd mijn flesje bij om ook op openbare toiletten even na te spoelen. Ik denk dat het nu een gewenning is geworden, want zonder voel ik mij vies.
Ik gebruik nagenoeg altijd even een doekje. Maar bij splas luiers die ik alleen even de buiten kant en maar verder niks schoon. Creme er op en klaar. Maar als er drie druppels in zitten dan laat ik haar met rust hoor. Die doekjes zijn toch een beetje koud en als het niet nodig is, dan is het niet nodig hoor.