Vanaf 6 maanden ongeveer.... Althans toen zijn wij begonnen! Maar het ligt denk ik puur aan jezelf wanneer je er mee wilt beginnen... Alleen ik heb gemerkt dat ze uit een anti lek tuitbeker weinig drinken krijgt nu krijgt ze dus een gewone tuitbeker (af en toe ook een gewone beker met hulp van mij ) of een rietjes beker en dat gaat wel goed!
Wij zijn bij Eva met 6 maanden begonnen met oefenen met een tuitbeker, gewone en antilek. Maar Eva snapte er maar weinig van. Toen zijn we met een gewone beker begonnen, dat snapte ze al snel goed. Vanaf 10 maanden kon ze er heel goed uit drinken, wilde toen ook geen fles meer (maar kreeg als ik er was nog de borst). Lisa drinkt nu met ruim 8 maanden alles uit een gewone beker (en krijgt nog een klein beetje via de sonde), maar goed, dat is ook een geval apart (maar het kan dus wel goed). Onze kinderarts zegt dat een tuitbeker geen toegevoegde waarde heeft, behalve dat het makkelijk is voor de ouders. Het best zou zijn om meteen met een gewone beker te beginnen. Vanaf een maand of 6 ongeveer.
Vanaf een maand of 6 mee begonnen met oefenen (nuby). Sinds een week of 3 snapt ze nu ook wat daadwerkelijk de bedoeling ervan is. Rietjes beker had ze veel eerder onder de knie. Even later begonnen met een oefenbeker van Difrax, en hier drinkt ze het beste uit. We oefenen eigenlijk alleen met de tuitbeker omdat dit het het KDV handiger is, en onderweg kan ze even snel in de cosi zelf drinken (is nu 1x gebeurd). Verder laten we haar altijd uit de oefenbeker drinken.
wij nooit een tuitbeker gegeven maar een rietjes beker begonnen met 8 mnd want tot die tijd kregen ze alleen maar bv te drinken. hadden ze vrij snel in de gaten trouwens
Hier ook met 7 maanden begonnen met een rietjesbeker. Met 2 keer had ze het door en nu drinkt ze er gemakkelijk uit. Soms krijgt ze uit een normale beker om een beetje te oefenen.
oke bedankt meiden! was gewoon ff benieuwd vanaf wanneer je zoiets kan gaan doen. voorlopig vind ie de fles nog goed
Hier vanaf 6 maanden af en toe oefenen met een tuitbeker, Irem vindt het helemaal geweldig, als ze dat ding ziet wordt ze al helemaal wild, haha. Drinken eruit gaat best goed. Wil binnenkort met een rietjesbeker beginnen