Moet ik me zorgen maken??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kleintje88, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Onze dochter, 2,5 heeft al een tijdje ontzettende honger en dorst.. Ze eet als een bouwvakker met name in de ochtend..
    Als ze haar museli of boterham op heeft komt ze vragen o, nog iets want ze heeft volgens eigen zeggen honger wij dachten dat het zou komen doordat ze misschien ineens hard groeit... Het is overigens dan niet altijd snoep waar ze om vraagt maar ook fruit of komkommer of soepstengel..
    Ook heeft ze veel dorst drinkt dan niet alleen sappen ofzo maar ook echt water, echt dorst lijkt me dan? Nadat ze op het kdv is geweest drinkt ze b.v zo twee grote bekers water op terwijl ze daar ook goed drinkt...
    Nu is het de laatste tijd dat ze zelf regelmatig aangeeft moe te zijn en naar bed te willen (en dat is echt een uitzondering voor onze meid want die had eigenlijk geen tijd om te slapen )
    Ze is verder wel actief maar wel sneller moe merk ik...

Nu had ik er met mn biurvrouw over die heeft een dochter met suikerziekte en die zei die symptomen wel te herkennen... (alleeb was zij 11 toen ze het ontdekte)
    Maar is 2,5 niet te vroeg?? Of zal het toch de groei zijn?? Of iets anders??,
    Of gewoon de leeftijd? Vind het ook zo lastig want in hoeverre is het betrouwbaar op deze leeftijd wat ze zeggen?

Overigens is ze in een week tijd 0,5 kg afgevallen terwijl ik had verwacht dat ze wel zwaarder zou zijn geworden met alles wat ze eet...

Iemamd ervaring?
    Denk dat ik in ieder geval even langs de ha ga...

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Weet je dit zeker? Dan moet je echt direct naar de huisarts morgen. Kinderen op deze leeftijd mogen niet afvallen, zeker niet als ze zoveel eten als jij zegt en zéker geen halve kilo in een week tijd :$ .

Verder lijkt veel eten me niet zo gek, dat zou inderdaad een groeispurt kunnen zijn, maar in combinatie met het veel drinken, veel slapen en met name dat afvallen zou ik absoluut een arts raadplegen.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Vorige week stond ze in de middag na haar slaapje met schone luier op de weegschaal en woog 15,7
    vanmiddag met schone luier 15,2

Ik dacht dat het altijd wel wat kon schelen en maakte me daar niet zoveel zorgen om ?
    Kan het niet zo zijn dat ze b.v in de lengte is gegroeid en daardoor iets minder weegt nu ?
    overigens is ze in een half jaar wel 1 kg aangekomen! Dus het is niet zo dat ze helemaal niks is aangekomen ofzo!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het afvallen is reden om naar de huisarts te gaan. Diabetes is niet waarschijnlijk maar het is toch goed om er naar te laten kijken.

Al groei je in de lengte... Je gewicht hoort niet af te nemen... Het is je bmi waar een verband zit tussen lengte en gewicht :)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja suiker kun je zo laten prikken door de huisarts... Dan weet je het zeker.

En afvallen als ze eet als een bootwerker is inderdaad vreemd maar betrouwbaar wegen doe je altijd op hetzelfde tijdstip.
    Bij voorkeur in de ochtend voor je ontbijt.
    Want afhankelijk van wat je gedurende de dag weegt kan je gewicht variëren.

Maar je kan gewoon even langs de huisarts lopen.. Beter dat je er voor niks staat dan dan je over een half jaar denkt "was ik nu maar geweest"

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het moe zijn en een periode (week of 2) véél meer eten betekent hier een groeispurt. Het afvallen vind ik ook een beetje gek en zou ik persoonlijk nog een weekje aankijken met af en te wegen.

7. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Afvallen KAN ook een symptoom zijn van diabetes. Ik zou voor de zekerheid even laten checken bij de huisarts. Afvallen omdat je in de lengte groeit kan niet.
    Plast ze ook heel veel?

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ze plast ontzettend veel! Heeft ze b.v net geplast op het potje gaat ze 10 minuten erna weer... en als ze in haar luier plast zijn die ook erg zwaar steeds!
    Maar ja als je meer drinkt moet je ook meer plassen natuurlijk..
    ik weeg haar morgen vroeg en dinsdagmorgen ook nog even en ga dan dinsdag of woensdg ochtend even langs de ha denk ik!

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik vind een halve kilo verschil niet heel erg schokkend. 1x naar de wc of een goeie maaltijd gehad, scheelt al aanzienlijk. Dochter schommelt ook makkelijk een halve kilo.
    Maar zou het wel in de gaten houden (en idd op hetzelfde tijdstip wegen). Zeker gezien het vele drinken en plassen, dat is wel reden om het even na te laten kijken.

10. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ik zal het voor de zekerheid laten checken inderdaad. Het zijn wel symptomen van diabetes (mijn man heeft diabetes en ben zelf verpleegkundige), maar dat hoeft niks te zeggen. Bij een groeispurt kan het ook passen.
    Je kan het zelf evt. testen als je bij je buurmeisje de bloedsuikers van je dochtertje mag laten prikken. Maar dat zal ik bij de huisarts laten doen.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Maar is het echt afvallen...? Kan ook gewoon een keer een volle buik (net gegeten en gedronken en een tijdje niet gepoept) zijn? J. was een tijdje terug ook opeens 17 kg en een dag of twee/drie daarna weer gewoon 16,6...dat zie ik dan niet als afvallen.

Veel eten doet ze hier ook met fases. En ook hier een meisje dat de laatste weken doodmoe is en opeens weer af en toe slaapt overdag. Nu is ze wel wat ouder dan jouw dochter, maar toch...

Ik merk hier bv. ook dat veel kleding opeens te klein is, groeispurt dus. Daar wijt ik dan ook het vele eten en moe zijn maar aan.

Maar als je je zorgen maakt, dan zou ik even naar de HA gaan. Dan kan die je geruststellen en/of het eea nakijken.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    We hebben vanmiddag voor de linch een x bloedsuiker geprikt en die was 6.9 nirt nuchter dus.. Die is dus wel netjes!

We houden het even in de gaten, ook haar gewicht etc en als het veranderd gaan we in ieder geval naar de ha!

13. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe lang was het geleden dat je dochter had gegeten bij deze waarde? Aangezien het voor de lunch was, ga ik er vanuit dat het al een tijd geleden was en dan vind ik deze waarde wel aan de hoge kant.

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik vind die waarde ook aan de hoge kant als het net voor de lunch is
    zo hoog hoort die niet te zijn

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ze had 1,5 uur van te voren een peperkoekje op (sesamstraat )
    Ik las op imternet dat een niet nuchtere bloedsuiker onder de 7.8 moet zijn
    Ze had wel wat limonade op van te voren maar dat was slimpie dus suikervrij als het goed is?

16. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hmm maar in slimpie zit wel aspartaam, heeft deze zoetstof geen invloed op de bloedsuiker??

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Weet ik niet?
    Weet dat suikerpatienten het ook mogen (vriendin drinkt het ook) maar weet niet in hoevverre dat meespeelt ?
    Misschien prikken we nog een x nuchter om te kijken... En ik hou haar in de gaten qua gewicht enz.

Deel Deze Pagina