Gebruiken jullie elkaars telefoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door Neilia, 22 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Rare vraag.. wist geen andere titel.
    Maar het komt hier op neer.
    Mogen en kunnen jullie de telefoon van jullie partner gebruiken? Of een appje lezen dat binnen komt? Telefoon opnemen etc?
    En andersom?

    Mijn telefoon slingert overal rond & gaat regelmatig af, de kinderen lopen er mee , maken foto’s, heel veel foto’s en C leest regelmatig een appje dat binnen komt even voor of ze neemt de telefoon op.
    mijn man kan ook mijn berichten lezen en mag mijn telefoon altijd pakken.

    andersom is dat niet zo.
    Ik heb in de 10 jaar van onze relatie nog nooit mijn man zijn telefoon beet gehouden.
    Hij zit of in zijn broekzak, of in zijn hand.
    Als die op de leuning van de bank ligt ligt ie altijd met het scherm naar beneden.
    Zijn telefoon staat ook altijd op stil.
    Tijdens het opladen staat zijn telefoon uit.
    Als ik bijv even een zaklamp nodig heb houd ie zelf zijn telefoon vast.

    hoe zit dat bij jullie?
     
  2. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Wij wisselen gerust een dag van telefoon als daar een reden voor is. Zijn ingelogd in elkaars social media en mailbox. Ook in elkaars bankrekening trouwens. Nul geheimzinnigheid hier.
     
    baby90 vindt dit leuk.
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Wij gebruiken als het zo uitkomt gerust elkaars telefoon. Kinderen mogen m niet behalve als we hem op kidsstand hebben gezet.
     
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Ik vind rondneuzen op mijn telefoon wel echt irritant, ik heb bv ook berichten van vriendinnen die echt privé zijn, en ik zou het ongemakkelijk vinden als mijn man dat gaat zitten lezen. Maar dat doet hij ook gewoon niet, even een foto maken van iets, zaklamp gebruiken, iets opzoeken etc - allemaal prima. Andersom hetzelfde; ik lees niet zijn mails en berichten, maar pak zijn telefoon wel om bv even snel iets op te zoeken.

    Elkaars telefoon opnemen doen we eigenlijk nooit. Vaak zijn dat werkgerelateerde telefoontjes en heb je er niks aan die op te nemen voor de ander.
    De kinderen zitten ook nooit op onze telefoon.
     
  5. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Jazeker.....toevallig vanochtend nog. Man was peuter richting kdv brengen en mijn telefoon zat nog in de tas die aan de buggy hing. Wel zo makkelijk dat ik zijn telefoon op tafel zag liggen en ik met zijn telefoon het kdv kon bellen om mijn man even te seinen dat hij mijn telefoon mee naar huis moest nemen. Pak ook wel vaker op als zijn telefoon gaat en hij is niet in de buurt. Wel alleen als ik er zin in heb :p. Ligt eraan wie hem belt

    Maar je stelt de vraag vast niet voor niets?
     
  6. Prjbt

    Prjbt Bekend lid

    28 jun 2022
    895
    964
    93
    Vrouw
    Wij weten de codes van elkaars telefoon. Als het moet kunnen we er in maar eigenlijk doen we dat nooit.
     
    Elsss vindt dit leuk.
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Het is mijn telefoon dus zie ook geen reden om hem uit handen te geven :oops:
    Maar hij mag gerust even kijken hoor, heb verder niks te verbergen.. maar denk dat hij snel uitgekeken zal zijn. De kinderen krijgen mijn telefoon enkel wanneer ze een filmpje mogen kijken.. ben er best zuinig op en zij gaan niet altijd even goed met hun spullen om:rolleyes:

    Ik kijk vrijwel nooit in de telefoon van mijn partner. Vind dat ook niet nodig. Als we in de auto zitten en hij rijdt en wordt gebeld, mag ik wel opnemen.
    Verder heb ik zijn code voor ontgrendelen ook niet, omgekeerd net zo.
    Verder boeit het mij ook niet zo. Hij zal vast wel eens mannen dingen of praat hebben met vrienden, betwijfel of ik dat wil lezen:roflmao:
    Dus nee, we kijken nooit in elkaars telefoon. Zou best mogen, maar vinden het niet nodig.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Exact dit hahaha! We hebben enkel gezamenlijke bankrekeningen hier. Veel te veel gedoe om alles te scheiden!
     
    Summerbelle, kadootje en RE080219 vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ja hoor, maar komt puur omdat ik vaak mijn telefoon kwijt ben en soms wel eens dagen haha en dan worden mensen ongerust. Of ff foto's naar mijzelf doorsturen omdat hij t vergeet. Als je de telefoon van mijn man pakt, kun je wel denken dat ie vreemd gaat aangezien ik vaker een gesprek met een hele goede vriendin heb gevoerd met xxxx, love you, ik denk aan je, ik sta nu naakt te appen want ik stap bijna onder de douche :roflmao:

    Rekening bekijk ik nooit overigens.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  10. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Als dit altijd al zo is, dan ben ik vooral benieuwd watmaakt dat je nu je vraagtekens bij dit gedrag stelt? Of heb je die niet en haal ik dat er onterecht uit?

    Hier zitten we nooit op elkaars telefoon,maar ik sta daar ook eigenlijk niet bij stil.
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Kleine nuance. Ik voel overigens niet de behoefte om zijn e-mail te lezen of berichten te checken. Dat doe ik dus ook niet. Man ook niet andersom. Maar als we echt zouden willen dan kunnen we gewoon elkaars telefoon uitpluizen ja..
     
    Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ;)
    ik hoef echt niet perse in zijn telefoon hoor.
    Het gaat me er meer om hoe geheimzinnig die er mee is.
    Ik vind het gewoon bizar dat ik in 10! jaar tijd nog nooit even wat heb kunnen/mogen doen op zijn telefoon.
     
  13. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Hier mogen we gewoon bij elkaar lezen hoor, zou er een beetje een gek gevoel bij krijgen als mijn man zo deed zoals jij omschrijft. Daarmee wil ik niets suggereren, maar ik ben dat gewoon niet gewend. Overigens lees ik z’n apps verder niet hoor, boeit me weinig.
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Haha wat hij met zn telefoon heeft, heb ik met mijn bankrekening: ik word dan territoriaal :roflmao: mijn domein!
     
    Lexie74, Vero0504 en Spectre vinden dit leuk.
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    En ook hier hetzelfde.
    Nemen gerust elkaars telefoon op, pakken de telefoon van de ander als er net een leuk foto momentje is en de eigen telefoon verder weg is, etc.

    Totaal geen geheimzinnigheid hier ;)

    Ja, rondom verjaardagen/feestdagen zeggen we nog weleens “even niet mijn telefoon gebruiken, hoor”, om te voorkomen dat een verrassing verpest wordt ;)
     
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dat heeft meerdere redenen.
    Praten er over heeft geen zin .. hij vind dat ik me dan aanstel en er geen reden is om achterdochtig te zijn.
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    hahahaha. maar als jou man echt wilt kijken zonder bijbedoelingen enz mag het dan ook niet?
     
  18. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    De kinderen moeten sowieso van mijn telefoon afblijven, dat vind ik nergens voor nodig en dat weten ze ook. Ze hebben zelf tablets en de oudste heeft zelf een telefoon.

    Verder slingert mijn telefoon overal en nergens en kan mijn man er altijd in kijken. Hij doet dat echter nooit en andersom eigenlijk hetzelfde, ik zou niet weten wat we in elkaars telefoon te zoeken hebben.
     
  19. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier is dat ook no problemo. Ik roep altijd naar hem als er iemand belt of ik moet opnemen als hij bijv staat te douchen ofzo. Andersom idem. Zelfde met berichtjes of andere dingen. Voor ons beide echt geen probleem.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja dan pak ik dus wel eens de creditcard want die staat op mijn naam en ziet hij dus niet in zijn overzicht. Hetzelfde een beetje als de hypotheek. Die staat op beide namen maar mijn man is de hoofdafsluiter, zeg je dat zo? Daardoor zie ik ook niet álle info omtrent hypotheek in mijn bankieren app.

    Of we zeggen ook wel eens: even niet de rekening checken want dan zie je wat ik heb gekocht voor je. En dat doen we dan vervolgens ook niet.
     
    Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina