Gebruiken jullie elkaars telefoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door Neilia, 22 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Zit daar dan niet meer het probleem? Lijkt me heel lastig als je er niet gewoon samen over kunt praten.

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Geen probleem mee.
    Hij neemt die van mij, ik die van hem, we zoeken mails op in elkaars mail,...
    Opnemen is enkel bij familie of vrienden.

Sado vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en de kinderen moeten er wel vanaf blijven. Veels te bang dat ze instellingen veranderen of per ongeluk op knoppen drukken waardoor hij apps gaat gebruiken ofzo

Sado vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ja als ik in coma lig ofzo...

Ik vertel hem met liefde mijn saldo hoor, maar meer krijgt hij niet. Mag de rekening niet inzien.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Ik kan in en bij de iphone en ipad van man. Ik heb zelfs mijn vingerafdruk in zijn ipad toegevoegd. Soms moet ik even bij zijn ING app kunnen.
    Mijn iphone en ipad zijn ook goed bereikbaar man kan daar ook in, maar doet dat eigenlijk alleen als ik in de buurt ben. Ik heb hem wel de codes gegeven, maar die is hij alweer vergeten ofzo. Hij gaat in mijn iphone of ipad om wat toe te voegen aan ons digitale boodschappenlijstje van de ah app.

En daar buiten om gebruiken we elkaars telefoon weleens om even gauw een foto te maken.

Dus we kunnen in elkaars telefoons en doen dat ook, maar alleen als het nodig is. Ik heb geen behoefte om in zijn appjes oid te kijken en ik neem aan hij ook niet bij mijn appjes. Maar mocht dat onverhoopt gebeuren dan vind ik dat ook niet boeiend. Dus wij zijn behoorlijk open hierin.

Ik neem overigens nooit zijn telefoon op en omgekeerd gebeurt dat ook niet. Maar dat is meer omdat ik dat ook totaal nutteloos vind. Als hij in de buurt is, kan hij zelf opnemen. En als hij dat niet is, dan heeft het ook weinig zin dat ik wel opneem. Daarbij kan hij daarna prima zelf terugbellen, wanneer het hem uitkomt. Maar dat is dus meer een stukje dat je niet iedere seconde bereikbaar hoeft te zijn.

Lijkt me overigens wel handig om sowieso in elkaars telefoon te kunnen. Als er iets gebeurt, kan ik in zijn telefoon kijken wie er gebeld moet worden, afspraken afzeggen e.d. Is natuurlijk niet iets waar we op zitten te wachten. Maar ook daarin lijkt openheid mij wel handiger dan dat privacy gedoe tussen twee mensen die een stel zijn.

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Ja precies :D
    Ik probeer het altijd te omzeilen, dat hij het nergens toevallig tegen kan komen. Maar anders zeg ik dus inderdaad; check de bankrekening even niet/klik mijn mail niet aan :p

Buiten dat - nul komma nul geheimzinnigheid hier.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    We weten elkaars code en ook overige wachtwoorden (bijv mail) van elkaar.
    Als hij wordt gebeld dan zal ik niet snel op nemen (tenzij ik die persoon ook echt ken) maar roep ik hem dat z’n telefoon gaat, andersom doet hij dat ook, maar mijn telefoon gebruik ik ook zakelijk voor m’n werk en ik sla niet elk zakelijk contact op.

Met appjes idem. Ik zal ze niet beantwoorden, maar als ik dat ding keer op keer hoor pingen, dan kijk ik even wie het is en zeg ik dat die of die een app heeft gestuurd.
    In de auto beantwoorden we wel eens elkaar appjes als één van ons aan het rijden is en een app krijgt om die te beantwoorden.

Verder boeit het ons echt niets, maar hebben verder ook geen geheimen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Oh dit inderdaad wel, ik zou bijv niet opnemen als zijn leidinggevende (hoewel ik die ook goed ken) of een klant hem belt:roflmao:
    Maar vrienden/familie, prima hoor. Doet hij ook bij mij, geen probleem.

9. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ja hoor, hij pakt die van mij soms en ik die van hem. Bijvoorbeeld als mijn batterij leeg is of zijn telefoon ligt dichterbij :roflmao: Laatst heeft hij wat foto's uit mijn gallerij naar zichzelf gestuurd. Maakt mij allemaal niet uit. :)

Ik zeg je heel eerlijk dat ik heel achterdochtig zou worden als dit niet zou mogen of kunnen.

Summerbelle, Sado en kadootje vinden dit leuk.
  10. Novi

Novi Niet meer actief

Wij hebben allebei een code die we niet van elkaar weten. Ik heb geen geheimen, maar zit er ook niet op te wachten dat hij in mn telefoon gaat rondneuzen. Gesprekken met vriendinnen zijn privé, mailtjes die hem aangaan bespreek ik uit mezelf met hem, bankrekening kan hij ook vanaf zn eigen telefoon in zien. Hooguit voor de zaklamp of om een foto te maken dat we elkaars telefoon pakken. Verder heeft het voor ons geen meerwaarde.

11. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Echt!! Q heeft wel eens 112 gebeld en mijn zusje die onder de noodknop staat. :o: 112 bellen dan gaat er een soort alarm af op je telefoon dus ik kon echt vrijwel direct wegdrukken. Met mijn zusje heeft hij een heel gesprek gehad. Inmiddels ligt hij altijd op het aanrecht waar hij niet bij kan. :rolleyes:

Nellie4 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Ik heb trouwens wel de inlog van zijn Facebook (waar hij echt 0,0 mee doet). Maar ik vind het leuk om af en toe even te spieken, kom je altijd weer dingen te weten van mensen buiten je eigen vriendenlijst :o::roflmao:

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

hahaha die heb ik ook, maar dat weet ie niet :o:
    Al gebeurd daar vrij weinig mee :p

Spectre vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Wat staat daar dan op dat hij niet mag zien?

Ontopic: ja hoor, maakt hier allemaal geen barst uit. Het liefst gebruik ik mijn eigen telefoon, vind die van hem onlogisch:roflmao:
    Maar wij pakken elkaar telefoon als dat zo uitkomt. Zoeken in elkaars mail, hebben alle centen op 1 grote hoop, weten elkaars inlog van alles, delen alles.

Sado, Nina Sanders, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ik 'mag' meer met zijn telefoon dan hij met de mijne :roflmao: we weten elkaars code en kunnen alles openen als we zouden willen, die behoefte is er zo goed als nooit, maar wat je zegt, bvb een zaklamp ofzo en die van de ander ligt dichterbij, dan kan dat gewoon.

16. Havermout

Havermout Niet meer actief

Eigenlijk dit. We pakken niet elkaars telefoon zomaar en de kinderen ook niet mijn telefoon. Maar even foto maken ,Zaklamp, bellen omdat mijn man aan het rijden is, Google Maps oid…dat wel.

Ik mag best mijn man zijn apps lezen. Hij de mijne ook wel maar vind ik toch ongemakkelijk. Ik heb ook vriendinnen die even stoom afblazen en dan is het niet perse nodig dat mijn man het ook leest.

Shay25 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Hier hetzelfde.

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Gigolo boekingen:roflmao:, nee hoor haha niets bijzonders maar ik ben daar privé in. Tic van mijn moeder. Die is ook erg privé met haar geld. Heb dat overgenomen merk ik.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Maar als je er prive in bent koop je dus zaken die je niet wil delen, anders maakt dat toch niet uit?

suus1983, Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    We doen nooit iets met elkaars telefoon en ik heb ook geen inloggevens van zijn accounts of omgekeerd. ik zou ook niet weten waarom wel, eigenlijk?

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina