Gebruiken jullie extra vlekkenpoeder bij de was. Bijv. Vanish??

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier wel hier en daar vlekken op kleding van de kinderen en mijn man:D..

Helpt het nu echt om die dure vanish te kopen?

2. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik gebruik soms het vlekkenpoeder van de LIDL :) Maar dan voornamelijk voor bij lakens of de werkkleding van mijn man :)

3. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

12 mei 2012
    226
    0
    16
    Nee gebruik ik niet. Wel een blokje ossegalzeep (1,30 bij de jumbo) en bakingsoda. Werkt ook goed, en is veel goedkoper.

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik gebruik het zelden, maar als ik het gebruik helpt het niks. Ik gebruik liever ossegalzeep.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier laat ik soms iets even in biotex weken.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Soms. Bij echt erge vlekken wel. En dan de poeder van de Lidl. Werkt prima. Zie ook verschil als ik het niet gebruik.

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    J bij erge vlekken gebruik ik vanish
    En ik heb eens een flinke soep vanish bij de witte was gedaan toen hij wat grauw was en een mega mega smerige zwarte (ooit witte) knuffel bij gedaan en het kwam er toch mooi wit uit 😳😳
    Was er helemaal van onder de indruk.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja ik gebruik het wel. Maar op de 1 of andere manier doe ik toch wat fout want ik krijg echt niet altijd alle vlekken eruit. Ook niet na een paar keer wassen:(.
    Heb al meerdere vlekverwijderaars geprobeerd maar vind vanish toch het prettigst.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.557
    113
    Nee heb een pot groene zeep en daar smeer ik erop.

Moet altijd lachen om wasmiddelen die adverteren Nu met vlekverwijderaar. Wat deden ze daarvoor dan.....

Sinds ik weer met poeder was wordt alles schoner en stinkt mijn wasmachine niet meer.

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

Bij de witte was standaard een schepje vanisch 😁

11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier standaard bij de 30 graden was. Werkt prima

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Normaal nooit maar zoontje had ineens laatst veel grasvlekken op zijn lichte spijkerbroeken die er niet uit gingen na een wasje. Ik had nog een volle doos biotex staan (lang geleden gekocht voor een ontstoken vinger geloof ik) maar ik dacht ik probeer het eerst even daarin te weken en werkelijk alle grasvlekken waren eruit. Dus sindskort gebruik ik de groene biotex om de grasvlekken eruit te krijgen. Ik heb ook noh een blauwe doos staan al meer dan een jaar dus ook eens even die proberen.

13. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik smeer het direct uit op de vlek, laat het inwerken en gooi het bij de was.

Vloeibare handwas verwijdert ook vele vlekken op deze Manier!

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ja regelmatig..
    vooral als er vervelende vlekken in kleding zitten.
    ik koop het vaak bij action dus dat scheelt ook weer

15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ja, vanish oxi action. Bij de licht gekleurde was en de witte variant bij de witte was. Ik krijg eigenlijk alle vlekken uit de kleren, behalve banaan. Dat is zo'n rotzooi! 😡

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ja bij iedere was gaat een schepje groene vanish en bij de werkkleding van mijn man sinds kort ook van die geurparels. Er was namelijk niks waar ik die stank mee uit kon krijgen (hij is kok dus naar kleding en vet)

Als ik hele erge vlekken heb dan gaan ze eerst even in een badje met vanish. Ik heb bijna altijd alle vlekken eruit gekregen.

Ik gebruik trouwens ook altijd een doekje om kleuren te vangen.

17. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Nee nooit.

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ja, zo'n color catcher gebruik ik ook. Bij de gekleurde was dan. Ik hanteer drie soorten was: wit, donker en gekleurd. En de handdoeken gaan apart want die was ik op 60 graden.

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik gebruik robijn wasmiddel met vlek verwijderaar. Andere vlek verwijderaar was nooit zo'n succes, bleven er dan toch in zitten en na een paar keer wassen was het er nog niet uit.

En tegen het stinken van de wasmachine gaat hier 1 a 2 keer per maand de wasmachine op 90 graden programma zonder er iets in. Dan is de wasmachine weer fris. Kraamhulp zei vorige jaar dat wij het eerste gezin waren waarbij de wasmachine niet stonk ;)

20. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik doe biotex blauw bij de was als ik een 'korte' was draai op lagere temperaturen en toch zeker wil dat het goed schoon is. Verder ook ossegalzeep bij hardnekkige vlekken.

Deel Deze Pagina