Gebruiken jullie extra vlekkenpoeder bij de was. Bijv. Vanish??

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Vanish kan ik ook weinig mee..

Gebruik soms Dasty maar de meeste vlekken gaan er altijd uit

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik gebruik alleen vloeibare vanish en dus ook alleen op vlekken. Het werkt zeker wel!

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Dit dus. Zeker sinds we weer baby hebben. :)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ik gebruik alleen vanish als er erge vlekken in zitten. Vetvlekken behandel ik altijd eerst met groene zeep.

5. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Vroeger wel (in de babytijd), maar ik merk dat het echt te agressief is voor je kleding en dat toch niet alle vlekken er uit gingen.

Laten weken in Biotex haalt wel echt alle vlekken er uit en is zacht voor je kleding en lief voor het milieu omdat het biologisch afbreekbaar is.
    Ossengalstick gebruik ik ook bij bepaalde vlekken en als ik geen tijd heb om kleding te laten weken...

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoelang weken jullie dan...?

Ik was nl meestal alleen in het weekend en witte was 1x in de 2 weken( ik ben de enige die witte dingen heeft, en zoontje aantal rompers/t shirts)

Dat zou betekenen dat een witte poepromper hier 1,5 staat te weken, en iets donkers minimaal 4 dagen ofzo... Voor het eindelijk eens in de wasmachine kan

7. Janna

Janna Fanatiek lid

#27 Janna, 2 jun 2016
    Laatst bewerkt: 2 jun 2016
    Ik gebruik 'vanish' van het huismerk van Kruidvat. €3,- voor een emmer en ik doe er heel lang mee. Bij echte vanish heb je namelijk heel veel nodig per was (grote maatschep), terwijl je van dat spul van Kruidvat maar heel weinig nodig hebt (klein maatschepje).

Ik draai mijn witte en bonte 40 graden wassen met hoofd- en voorwasprogramma. Bij de voorwas doe ik die vanish en bij de hoofdwas mijn gewone waspoeder. Ik merk wel verschil met voor ik dit op die manier deed, dus zonder vlekkenverwijderaar.

8. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik vind Vanish persoonlijk wat tegenvallen. Ik gebruik wel die voor wit, zodat mijn mans overhemden wit blijven, maar voor vlekken vind ik het meestal wat tegenvallen de resultaten. Ariel had een tijd een vlekkenspray die werkte echt geweldig! Zelfs vlekken die ik er normaal nooit uit kreeg, gingen eruit. Maar om 1 of andere reden is die uit de handel gegaan... :(
    Gebruik nu maar de spray van Vanish op hardnekkige vlekken, maar het is altijd afwachten (bij mij iig) of die er zin in heeft of niet. Heb helaas hier zo nog geen gevonden waar ik net zo tevreden over ben als die van Ariel toen (jammer genoeg geen kruitvat hier, want die klinkt zo te lezen ook goed).

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Met echt heftige vlekken laat ik kledingstukken weken in biotex. Soms ook flink boenen, al dan niet met ossegalzeep. Daarna laat ik het gewoon in het sopje staan tot het in de was mee kan. Dat is dus inderdaad soms wel een paar dagen, tot bijna een week. Maar na weken en boenen moet je het niet laten drogen, want in mijn ervaring gaan de resten van de vlekken er dan minder goed uit, dan wanneer je het zo nat in de machine stopt.

10. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Op de fles Biotex staan tijden. Ik laat het meestal een nachtje staan en gooi het dan de dag er na in de wasmachine. Maar soms als het te lang duurt voordat er weer een was gedraaid gaat worden, haal ik het eruit en laat ik de kleding opdrogen voordat het de wasmachine in gaat...

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik gebruik dasty van de wibra op bepaalde vlekken...daar laat ik het eerst in weken en daarna gaat het ermee in de wasmachine.
    Maar niet standaard. En zeker geen vanish...die vind ik te agressief voor onze kleding.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik ossegalzeep, zo'n zeepblok. Daarmee boen ik de vlek er grotendeels al uit, dat laat ik nat totdat het in de was gaat. Alles gaat er tot nu toe uit (chocoladevlekken, bloedvlekken). Laatst zat er opgedroogd bloed op een dekbedovertrek (bloedneus bij kind en niet gezien dat het ook op het dekbedovertrek was gekomen), even geboend met ossegalzeep, vlek was nog niet weg, daarna in de was helemaal schoon geworden.

13. Louloute

Louloute Niet meer actief

ik gebruik altijd boosters bij mijn was. oa vanish, calgon (heel hard water hier) of goedkopere varianten daarvan. Maar ik gebruik wasbare luiers dus in dat geval is dat ook nodig. Bij mijn gewone was alleen waspoeder.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Eigenlijk zelden. Ik week wel vieze kleertjes ( Zandbak, poep en plas ongelukjes ) voor in de biotex. Er staat eigenlijk vaak wel iets in de week waar dan ook de "witte" sokken in gaan enz na het buiten spelen.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Eergister de verkleiner van de kinderstoel in bad gelegt met vanish (roze pot) en de vlekken zijn er uit :) Voorgespoeld, laten weken, nagespoeld, schoon :)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Het ligt er aan wat voor vlekken er in zitten, voor sommige vlekken gebruik ik een schep (nep) Vanish, voor andere vlekken ossengal of Shout, maar meestal gebruik ik niets.

17. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Altijd vanish bij de witte was, soms ook bij de "gewone" was indien veel vlekken op kleding. En ideaal ook om vuile dingen in te laten weken

18. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Bij de witte was gebruik ik altijd een schepje en bij de gekleurde als er veel vlekken in zitten. Maar venish koop ik niet, veel te duur, gewoon die van de dirk of action.

Ossengalzeepje gebruik ik alleen bij vlekken die er niet zomaar uitgaan.

Succes :)

19. tuc

tuc Niet meer actief

Weet je dat bloed er nog veel makkelijker uitgaat met water;) Gewoon in koud water laten liggen tot het bloed eruit is:)

20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik gebruik naar omstandigheden vanish. Maar alleen als de kleding echt vies is. Als er echt vlekken na het wassen blijven zitten is een nachtje weken in vanish soms effectief. Voor vette vlekken en chocopasta en zo gebruik ik vloeibare ossegalzeep.

Deel Deze Pagina