Gebruik Vanisch bij witte was. Of bij kleding wat erg vies is. Als er echt vlekken in zitten laat ik het eerst een nachtje weken.
Net wel geschrokken van de vanish, groen jurkje in de week gezet, was zeker al een keer of 10 gewassen. Had een uurtje gestaan en water was knalgroen.. hoop dat er nog wat van het jurkje overblijft. Er zat pastasaus in, kreeg het er niet uit.
Bloed van een paar dagen oud ook? En het was een dekbedovertrek, heb niet zo'n zin om dat in bad te laten liggen, heb niet zo'n grote emmer . En met ossegalzeep was het er zo uit
Hier vlekken meestal meteen met afwasmiddel inwrijven en dan nat wegleggen tot het de was in gaat. Mijn man heeft nog wel eens vet vlekken die ik inspray met Sil vetverwijderaar ( in Duitsland te koop bij rewe en DM)
Tip voor de volgende keer! Wassen en in de zon te doen hangen. Pastavlek verdwijnt echt als sneeuw voor de zon! Laatst ergens gelezen. Meerdere dingen van dochter gepakt en in de zon gehangen! Het hielp zelfs bij oude vlekken! Verder loop ik tegen dezelfde dingen aan ts. Heb laatst die vanisch van de lidl gekocht. Weet nou niet zo goed of het werkt eerlijk gezegd.
Voor hardnekkige vlekken gebruik ik ossengalzeep en anders gaat er met de was een schepje eigen merk Vanish van de Action mee.