Gebruiken jullie fopspeentjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evenstar, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg

Ik denk dat je bedoeld dat het kdv volgens reggio emilia werkt (emilia romagna is een regio in Italië) ;) maar vind het toch raar dat ze daar zo aandringen op een speentje. Ons KDV werkt ook met die methode en hebben er inderdaad wel eens naar gevraagd, gewoon omdat veel kindjes een speentje hebben, maar er nooit op aangedrongen.
    Ik moet verder zeggen dat reggio emilia leuk staat en ouders treket maar dat de leidsters het vaak lastig vinden en voeden op verzoek is voor hun ook lastig. Een schema is gewoon makkelijker dan goed kijken naar een kindje in de vaak toch al grote groepen. En vaak zitten ze ook vast aan een voedingsbeleid van de overkoepelende organisatie die niet gebaseerd is op reggio emilia. Tenminste zo is dat bij ons. Ik zit in de OC van ons KDV en daar hebben we het al vaak zat over gehad.

Maar goed wel of geen speen: heel persoonlijk. Ik vind speentjes niks maar soms is het wel nodig voor het kindje. Dus als jij het niet wil en je kind spuugt het steeds uit dan doe je het toch lekker niet. Lekker doen wat je zelf wilt en waar je je zelf het prettigst bij voelt en niet te veel aantrekken van wat anderen zeggen.

Deel Deze Pagina