Hoi Dames, Mijn zoon is 11 mnd oud en die krijgt nog 1 fles nutrilon 3 200ml tussen de middag.Maar verder drinkt hij helemaal niets,water-thee-dikspa. hij wilt niet uit een beker drinken en ook geen tuitbeker.Ik geef hem voordat hij gaat slapen de laatste dagen nog weleens 12ml nutrilon 3 zodat hij toch wel wat vocht binnen krijg. Het eten is ook matig maar wel genoeg en hij eet 'smorgens een bord pap.Ook geef ik hem na het avondeten nog een fruitpotje want daar zit ook vocht in. Denken jullie dat hij te weinig vocht binnen krijg en heeft iemand tips om hem wel iets te laten drinken. Groetjes Sabrina
ik heb mijn dochter 3 flessen opvolgmelk gegeven per dag totdat ze andere dingen begon te drinken, ik geloof zelfs dat ze al wel 1 was toen ze andere dingen ging drinken, toen pas heb ik de opvolgmelk afgebouwd. ik zou rustig nog een extra fles nutrilon geven tot hij andere dingen gaat drinken en die tijd komt! maak je geen zorgen, heeft hier ook heel lang geduurd.
Mijn meid krijgt ook nog 4 flessen van 180 melk en ik krijg het advies om daar gewoon mee verder te gaan aangezien ze niet te zwaar is of een afwijking heeft in haar groeilijn. misschien dat je wat diksap in een klein flesje met speen kan geven? Dan went hij aan een andere smaak. Je hebt ook drinkbekers met een rietje. Misschien dat hij zo langzaam kan wennen aan een beker? Tuitbeker is niet zo erg dat hij dat niet kan hoor. schijnt slecht te zijn voor de tandjes. Uit een beker is het beste. Mijn meid vind er ook niets aan. Je zou ook nog kunnen oefenen in bad met een beker. Daar kan hij lekker knoeien en spelenderwijs leren uit een beker te drinken.
Horen ze met 11 maanden niet gewoon nog 3 flessen Nutrilon 3 te krijgen?? Kyra krijgt in ieder geval nog altijd 3 flessen. Staat ook zo op de verpakking. Tussendoor krijgt ze 1 tuitbeker met sap of diksapje en die drinkt ze over de dag verspreid leeg. Verder krijgt ze ook nog pap, tussen de middag een boterham en verder haar fruit en groente.
Ik vind 1 fles helemaal niet weinig. Hij krijgt 's morgens ook pap he? Dat staat gelijk aan nog een fles. Maar verder heb ik geen tips.
hier ook 3 flessen per dag (11.5 maand) en tussendoor diksap ik een flesje maar dat probeer ik nu in een tuitbeker met zachte "tuit" aan te bieden. Ik geef ook wel thee tussendoor. Voor mijn gevoel is 1 fles ook weinig hoor!
Volgens mijn consultatiebureau horen ze op deze leeftijd nog minimaal 500cc opvolgmelk te krijgen op een dag. Dus dan is 1 fles te weinig. Zelfs met pap erbij kom je dan niet aan die hoeveelheid. Maar goed, dat is hoe het mij uitgelegd is he
die van ons drink sinds 11 maanden EIDNELIJK eens sap en water. Hij dronk we l3x 200 opvolgmelk toen. Daarvoor wilde hij ook niets. Nu wil hij nog alleen maar uit zijn fles drinken. Ik maak me er maar niet druk over, het komt vanzelf
Mijn dochter (bijna 1) wou ook niets anders drinken dan de flessen opvolgmelk. Ze dronk geen diksap uit de fles of tuitbeker. Vroeg me ook even af of ze wel genoeg vocht binnen kreeg. Toen ben ik begonnen met het drinken uit een rietje. Eerst even iets in het pakje knijpen en ze had het zo in de gaten. En nu drinkt ze eigenlijk altijd uit een rietje. Uit een tuitbeker en roosvicee uit een fles wil ze nog steeds niet maar het rietje was voor ons de oplossing. Succes...