Ik vind het altijd wel leuk om even bij dit namenforum te gluren. Maar ik vraag me toch wel af of degenen die advies/meningen vragen dat ook echt gebruiken bij hun keus.? Of als er namen suggesties gevraagd worden of daar dan weleens namen tussen zitten die ook daadwerkelijk gekozen worden? Bij beide kinderen heb ik wel een topic geopend voor suggesties en ik heb er toen wel wat aan gehad. Al weet ik niet meer of de namen die we uiteindelijk gekozen hebben er ook tussen stonden.
Het helpt mij wel om duidelijker te zien wat ik echt leuk vind. Dat anderen het leuk of niks vinden kan me niet schelen. Ik heb er in het verleden wel wat aan gehad.
Het heeft mij wel geholpen als inspiratie. Je ziet meer namen en bent er meer mee bezig. Ook krijg je een algemeen beeld en indruk wat mensen hebben bij een naam en dat is ook fijn. Mij heeft het niet echt geholpen omdat we toch een naam zochten die zowel ik als m'n vriend mooi moest vinden. Maar ik vond het wel heel erg leuk om hier te neuzen toen ik zwanger was. En nog steeds haha!
Ik had een vraag over de schrijfwijze. Heeft ons heel erg geholpen omdat je niet even aan fam en vrienden kan vragen op welke manier de uitspraak het meest duidelijk is. Natuurlijk krijg je hier verschillende meningen te horen maar wij hebben op basis van de reacties nu wel de definitieve naam (schrijfwijze eigenlijk) gekozen.
Ligt eraan... Voor inspiratie is het sowieso handig, iemand kan zomaar ineens met de perfecte naam komen waar ik zelf niet aan heb gedacht. En sowieso vind ik het altijd fijn om te weten hoe een naam valt bij andere mensen. Gewoon "niet leuk" vind ik niet belangrijk om te weten, dat is smaak. Of als één persoon een rare associatie heeft bij de naam, dat maakt mij ook niet uit. Die associatie kun je ook bij elke naam wel vinden, dan kun je niets meer kiezen. Maar stel dat meerdere tot alle mensen met een associatie of gedachte bij een naam komen waar ik echt niet mee kan leven, dan zou ik een naam om die reden laten. Want een kind moet zijn of haar hele leven met een naam doen en dan is het wel zo fijn als dat geen naam is waar iedereen een raar beeld bij heeft of keihard in lachen bij uitbarst. Of zijn tong over breekt bij het uitspreken bijvoorbeeld, ook niet handig.
Ja!! De naam van N hebben we zelf bedacht en alleen gevraagd hier om meningen, die waren over het algemeen positief. De naam van M heb ik dankzij een topic hier. Had om namen gevraagd die bij N paste en iemand suggereerde M haar naam. Net als de naam van de baby, heeft ook iemand van hier geopperd.
ja ik heb er zeker wat aan gehad, en de uiteindelijke naam stond ook ik een van de gegeven lijstjes! Uiteindelijk maak je natuurlijk de keuze met je partner, maar ideen en tips zijn altijd goed toch! Soms kunnen alle andere namen je doen besluiten dat de naam die je zelf al in gedachte had, toch echt bij jullie en jullie kindje past, dan kies je uiteindelijk niet een van de namen maar kom je er wel uit dankzij alle hulp!
De naam van mijn jongste werd door iemand hier gesuggereerd. Kende de naam al langer, maar nog nooit bekeken als potentiële optie. Ineens klikte hij. En vorige week heb ik meegelezen in een topic van iemand waar als reactie een naam werd gegeven die er uitsprong, en nu hoog op de lijst staat om hopelijk ooit in de toekomst te kunnen gebruiken.
Ik volgens mij niet Integendeel; elke jongensnaam die er geopperd werd, stond me eigenlijk een beetje tegen. Dus misschien indirect wel Ik had namelijk een bepaald idee voor een naam - en jullie lieten me inzien dat ik iets totaal anders wilde. Nu heb ik een tijdje meegelezen en de naam voor mijn tweede jongen al gevonden. Ik twijfelde nog over de voornaam en wat 'jullie' ervan vonden; dus toen heb ik even gegoogeld op die naam in combinatie met het forum en al snel 2 topics over dezelfde naam gevonden. En dáár heb ik wel wat mee gedaan Het was voor mij de bevestiging dat dat hem ging worden.
Het heeft mij absoluut geholpen bij de keuze. Eigenlijk wist ik mijn voorkeur wel maar het wordt pas duidelijk als je de meningen leest van mensen die een andere voorkeur hebben. En soms geven mensen bruikbare tips zoals hoe klinkt het samen met de achternaam. Nooit bij stilgestaan😁
Ja zeker weten! Vorige week een topic gestart omdat ik nieuwsgierig was naar de reacties op de naam die wij gekozen hadden, en daar was redelijk wat (positief) commentaar over de schrijwijze van de naam Abbey, nu hebben wij gekozen om er dan Abby van te maken En daar zijn we ook heel blij mee!
Ja, ik doe dat zelf wel.. Als ik een topic open met een naam en ik merk dat een paar mensen die naam heel raar uit zouden spreken( in mijn ogen), dan valt die naam echt af, ik wil gewoon dat de uitspraak duidelijk is en iedereen hem normaal uit kan spreken. Bijvoorbeeld de naam Abigail, die valt nu voor mij af. Als mensen alleen maar zouden zeggen mooi of niet mooi, laat ik mijn keuze daar niet van afhangen.
Ik vind het ook leuk om te polsen hoe namen hier 'vallen' en voor de inspiratie is het ook handig. Maar ik merk ook dat mensen gemakkelijk zeggen dat ze een naam niet mooi vinden, en dat mag want naar een mening wordt tenslotte ook gevraagd. De in mijn ogen 'goede argumenten' neem ik mee in eventuele namenkeuzes maar de 'ik-ken-een-poes-die-zo-heet', of 'een-vroegere-stomme-klasgenoot-had-die-naam'* -redenen negeer ik. *vul maar aan naar believe: een-winkel-in-het-dorp-heet-ook-zo, een-ziekenhuis-in-een-plaats-aan-de-andere-kant-van-de-wereld-heet-ook-zo-naam enz. enz.
De naam van de oudste hadden we al voor de 20 weken echo. De naam van de jongste heb ik hier op het forum toen wel een mening van gevraagd. En dat is hem ook geworden al twijfelden we tussen 2 namen