Ja waarom niet? als ik alles moet geloven en opvolgen ben ik binnen 2 weken dood vanwege uithongering.
Ik had er heel lang geen en heb hem toen niet gemist. Nu gebruik ik hem dagelijks (havermout opwarmen) en melk opwarmen voor mijn zoontje. Soms ook brood ontdooien al haal ik dat er meestal gewoon wat eerder uit...
Ik heb al jaren geen magnetron meer, niet vanwege de straling ofzo. Mis het ook totaal niet. Ontdooien doen we vooral in de koelkast i.v.m energiebesparing, behalve brood dan.
Elke ochtend om de havermout op te warmen, soms brood ontdooien, maar meer ook niet eigenlijk. Maar nooit in plastic, altijd in glas of gewone (oven) schaal.
Brood ontdooien in d'r magnetron wordt het niet lekkerder van vind ik. Hier leggen we dat altijd gewoon op tafel de sneetjes uit Elkaar en binnen 10 mon zijn ze ontdooid. Hier wordt er hooguit wel eens een kopje soep in opgewarmd maar voor 2011 nooit een gehad en ook niet gemist. Hier gebruiken we hem dus zo goed als niet
Wij gebruiken hem dagelijks. Vriend is vaak niet thuis met eten en dan warmt hij dat daar in op. Of melk voor de Brinta etc. Ontdooien doen we in de koelkast en brood gaat gewoon optijd eruit. Is ook zo ontdooit. Flesjes maakten ik met de water koker.
Bijna niet meer. Alleen als het niet anders kan, als we bijvoorbeeld vergeten zijn om brood/vlees uit de vriezer te halen. Maar dat is hooguit 1x per maand een keer het geval. Soms een potje peutervoeding (maar dat is echt zelden; als we even geen tijd hebben of te pittig eten) Voor de rest vrijwel nooit. Ik hou zelf niet zo van de magnetron.
Ik gebruik hem minder vaak dan mijn man. Mijn man wilt altijd warm eten hebben en dan is de magnetron heel fijn. Toen mijn dochter nog een baby was heb ik vaak zat een flesje melk opgewarmd in de magnetron
Nee, hij staat hier nu te verstoffen in de schuur. Hadden er geen ruimte meer voor na verbouwing en missen hem eigenlijk nauwelijks. Ik geloof overigens wel in de mogelijk negatieve effecten van straling, maar daarom is hij dus niet in de schuur beland
Ja ik snap wat je met een magnetron kan... Ik vind het dus alleen totaal niet onmisbaar en net zoiets als een miljoen andere apparaten die ze je proberen te verkopen en die je dan eens in het jaar gebruikt om vervolgens te laten verstoffen.
Ik gebruik hem ook vaak. We hebben een stoombakje die er bij hoort en dat gebruik ik erg vaak om bloemkool te stomen of onze diepvriesgroenten te ontdooien. Ik maak ook vaak puree in de microgolf (ook diepvries, AH) en havermout.
Om je leven makkelijker te maken? Net zoals al die andere apparaten? Wasmachine, nergens voor nodig, zoek een steen in de rivier... Droger, nergens voor nodig, lijnen door je hele huis. Stofzuiger, stok met wat riet doet ook het werk of een mattenklopper. Strijkijzer, zo overschat een net overhemd. Oven, bouw van stenen en hout wat buiten... Ik gebruik hem dagelijks om mijn melk voor in mijn koffie op te warmen (en ja dat kan ook op het gasfornuis, maar niet in 30 sec). Van een appeltje appelmoes makenvoor mijn dochter. Havermout 's ochtends.