Mijn dochter is van mei, dus bij haar alleen in de kraamweek kruiken gebruikt. Zoontje is in oktober geboren, bij hem de eerste week dag en nacht, daarna alleen nog snachts (koude slaapkamer). Sinds twee weken slaapt hij in een slaapzakje in het ledikant en gebruiken we geen kruiken meer. We vragen ons nu af of we de kruiken op kunnen ruimen of evt weggeven, maar ik twijfel of we ze in de winter nog nodig zullen hebben. Bij mijn dochter dus nooit gebruikt maar die was de eerste winter ruim een half jaar. Zoontje is nu net 6 weken. Dus wie gebruikt er echt nog kruiken als het erg koud is?
Wij hebben ze bij nr 1 (ook een oktoberbaby) na de kraamperiode niet meer gebruikt. Toen ook niet een superkoude winter gehad volgens mij en in zijn kamer is het meestal 's nachts rond de 15 graden. Zo nu en dan wat kouder richting de 13 graden, maar nooit een kruik gebruikt. Kan me voorstellen als je een heeeel koude kamer hebt dat je bijvoorbeeld nog even het bedje voorverwarmt zodat ze niet eerst veel energie kwijt zijn om het bedje warm te krijgen. Ik vind het zelf dan ook wel lekker om een warm kruikje bij mijn voeten te hebben Als je twijfelt gewoon voordat je zelf naar bed gaat even in het nekje voelen of ze lekker warm zijn. Succes!
Ik leg nu het slaapzakje even op de verwarming voordat hij naar de slaapkamer gaat zodat het toch lekker warm aanvoelt, dat zou dan wel genoeg zijn toch? Het is hier nu ook al 14 graden boven, maar als het kouder wordt gaat de verwarming ietsje aan.
Hier wel. Geen verwarming aan op de slaapkamer en raam open. Zodra kleine man weer gaat slapen, dan gaat raam dicht en is alles echt koud (16/17 graden). Dus doe ik nu een kruikje (gewoon met warm water uit de kraan) even in zijn slaapzakje om die even op te warmen. Toch wat comfortabeler. Ik vind een koud bed zelf ook niet prettig, maar ik kan me er wel overheen zetten .
Mijn dochertje is in oktober geboren. Sinds een paar dagen slaapt ze in een winterslaapzak met lange mouwen, maar daarvoor deed ik haar bedje opwarmen. Ze wou anders na een voeding echt niet terug liggen en bleef 'mopperen'. Gelukkig kan ik haar nu met slaapzakje ook gelijk wegleggen
Hier een november kindje en alleen de eerste paar dagen een kruik gebruikt, daarna niet meer. Maar als je het idee hebt dat hij het koud heeft, lekker doen. Alhoewel ik het misschien zelf niet zo'n prettig idee zou vinden bij mijn zoontje, omdat hij al snel heel bewegelijk was in bed en bijv. met zijn hoofd bij het voeteneind ging liggen... Met hoofd tegen een kruik aanliggen, lijkt mij niet prettig.
Bij mijn oudste (van september) heb ik ze nog wel gebruikt in de kinderwagen maar toen was het al heel vroeg een heel koude winter. de jongste is van januari en heb ze alleen in bed gebruikt. Maar nu was de winter ook erg zacht... Ik zou ze bewaren voor de zekerheid..
Ik denk dat ik ze maar boven in de kast leg. Mijn zoontje slaapt nu dus in een winterslaapzakje en deken tot zijn middel, romper en velours pyjama. Zouden er al mouwtjes aan de slaapzak moeten? Hij voelt snachts zeker niet koud aan maar ook niet heel warm.. Hij sliep vorige week steeds tot een uur of 5 door, de afgelopen twee nachten was hij al om drie uur wakker, twijfel of het regeldagen zijn of dat hij het misschien toch wat te koud had? Hoe liggen jullie kindjes er nu bij?
Ik had een winterkindje en had de kruik toen wel wat langer nodig. (in het begin van 2013 lag er een dik pak sneeuw buiten en was het -13 graden).. Ik zal het gewoon opbergen op een gemakkelijke plek, zodra het s'nachts hevig vriest kan je het altijd nog gebruiken..
Mijn meisje heeft een rompertje met korte mouwen aan een broekje met voetjes en daarover een winterslaapzak met mouwen ( geen deken erover) ze slaapt zowiezo door ( ik ben een mazzelaar ☺️ maar oh wee als ik haar verschoon en het is te koud... Mini drama