Gebruiken jullie wel of geen speen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Speen, ja of nee?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    Hier ook geen speen....Ze vind er echt niets aan en spuugt em gelijk uit.
    Maar ze sabbelt graag op haar handje/wijsvinger!
    Ik "duimde" vroeger ook op mijn wijsvinger, grappig :)

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Keano krijgt geen speen, hij wilde deze gewoonweg niet. Haalde hem vanaf zijn geboortedag iedere keer uit zijn mond.
    Nu pakt hij zijn duimpje of een shirtje als hij verdrietig/moe is.

Liefs, misspuma

3. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Hier wisselt het. Ze wil de speen niet altijd en dan duimt ze. Ik kijk gewoon wat ze zelf wil.
    We gebruikend de speen al vanaf dat ze geboren is. Ze had zoveel zuig behoefte dat dit een prima oplossing was. Ook al geef ik bv het is geen probleem bij haar.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Het heeft even geduurd maar Jarissa is inmiddels verzot op haar speen. Soms heeft ze na de fles nog zuigbehoefte. En ze heeft hem altijd in als ze moe is. Ik zie het probleem er ook niet van in. Ze is nog een baby, laat haar toch lekker zuigen. Als ze wat ouder wordt, wordt het vanzelf minder. Dan de speen alleen als ze moe is en gaat slapen. Maar nu heeft ze hem ook in terwijl ze in de box ligt. Ze is wel moe maar nog niet zo dat ze wil gaan slapen. Het geeft haar een prettig gevoel als ze dan lekker kan liggen sabbelen. Als baby vind ik er echt niets mis mee. Als peuter is het wat anders, zeker als ze gaat praten. Dat gaat hier niet gebeuren.

5. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Glenn krijgt hem alleen om in te slapen. Hij spuugt hem zelf uit als ie m niet nodig heeft om in te slapen. Hij kán ook slapen zonder speen, maar mét is sneller in het land der dromen.

6. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    hier ook een speen. Als je het op tijd gaat afleren overdag, dan kan het toch geen kwaad. Vind het ook niet uit zien als oudere kindjes nog met zo'n ding in hun mond lopen.
    Denk dat ik rond 1 jaar het overdag wil gaan afleren en dan alleen nog maar met slapen of heel verdrietig zijn.

7. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Helemaal in 't begin wel geprobeerd, maar na een tijdje spuugde Hugo hem altijd uit, daarna nog wel eens geprobeerd, maar dan trok hij 'm uit z'n mond... ik heb ze nog een tijdje elke keer met de flesjes uitgekookt en in d ekoelkast gehad (voor het geval dat) maar sinds een paar maanden heb ik ze weg gedaan.... Ben er eigenlijk wel blij om dat hij er geen behoefte aan heeft!

Gr. Niki

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ons meisje heeft wel een speen, maar niet meer zoveel als in het begin. Als ze gaat slapen heeft ze er een in, en nu ze tandjes krijgt vindt ze het fijn om er op te sabbelen. Ik wil niet dat ze als kleuter nog met dat ding loopt, dus ik wil het wel snel afbouwen, maar aangezien ze geen bijtring wil, is dit een goede oplossing voor de doorkomende tandjes.

9. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Hier ook een speen, maar heel weinig. Overdag alleen met slapen (ook niet altijd) en als we ergens zijn en hij heel moe/huilerig is.
    s'nachts krijgt ie hem niet.
    Wilde ook niet dat ie ging duimen ivm het afleren.
    Vind het ook geen gezicht die oudere kids met continue een speen in hun mond.

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier wel een speentje.

11. marion1979

18 jul 2007
    16
    0
    0
    operatie assistente
    zoeterwoude
    Ik gaf Merlijn toen hij buikkrampen had altijd een speen, maar die spuugde hij altijd uit, als ik hem weer terug in zijn mond stopte ging hij huilen.. Van mij mocht hij wel, maar wilde zelf niet.
    Als hij nu een kindje met een speen ziet vindt hij het helemaal geweldig, het eerste wat hij doet is de speen uit het mondje halen, bekijken en hem zelf uitproberen.. Gekke jongen.

Groetjes Marion

12. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Hier ook geen speen. De eerste weken wel geprobeerd, omdat mijn zoon een ongelovelijke zuigbehoefte had en ik langzaam "pink-moe" werd. Maar nu is hij een duimelotje. Als hij moe is gaat zijn duimpje in zijn mond en dan slaapt hij zo.

13. teigetje80

teigetje80 Actief lid

27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    heb voor iris wel een speen gebruikt maar op ten duur wou ze hem zelf niet meer en dat vond ik ook niet erg opzich .
    iris wou hem omdat ze zoveel zuigbehoefte had en omdat ik in het begin vingervoeding heb gegeven bij de bv

als ik haar nu de speen geef gaat ze er mee spelen doet hem niet in de mond hihi

14. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle heeft een speen
    ze krijgt hem alleen in bed of als ze
    slaap heeft.

15. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bink krijgt wel een speen. Maar als ie em kwijt is dan gebruikt ie z'n vingers..Soms moet het hele handje er in!

16. Niet meer actief

hier wel een speen.

Maar meer omdat ze anders gaat duimen en dat wil ik niet.

Ze gebruikt m niet de hele tijd, alleen als ze moe of verdrietig is, of om d'r rust te pakken. Maar ik wil hem voor dr eerste verjaardag weer weg hebben!

17. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier geen speen want Kyra wil hem gewoonweg niet

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier precies zo!

19. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Tessa wil zelf geen speen. Ze gebruikt tot nu toe ook haar vinger/handen niet. Ja soms sabbelt ze op haar handen maar dat is meer als ze heel wakker is, w.s. aan het ontdekken. Denk dat kids met speen dat ook doen.

20. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Bij mijn oudste zoon tot een maand of 10 de speen gebruikt.
    En mijn jongste wil ook wel een speen maar laatste tijd probeert hij ook wel te duimen :)

Deel Deze Pagina