Hallo, Wij hebben de geboortekaartjes al besteld en aanbetaald. En ik wil mijn keuze helemaal niet veranderen want ik was meteen "verliefd" op het kaartje. Alleen nu besef ik me pas dat het kaartje te weinig plaats heeft voor de tekst wat wij eventueel erop willen hebben. Mss iemand een tip hoe ik het er toch op kan krijgen..of iets inkorten. -- Links:komt ook een gedichtje die zoonlief heeft uitgekozen... Niet al te lang maar ook niet kort. Rechts:zouden de "gegevens" komen en nu wilde ik eigenlijk beginnen met: Compleet gelukkig & gelukkig compleet zijn wij met de geboorte van onze dochter ....... ........ .......... (3 namen) Dan de datum,tijd,gewicht en lengte Onze namen,adres en telefoon. - Het voorbeeld op de kaart vind ik ook wel leuk "dochter van en zusje van" Maar wil graag mooi de naam en doopnamen erop. Hoe zouden jullie het doen met deze kaart?
Heb je het kaartje via de drukker of via internet? Als je het via een drukker hebt, kun je misschien even overleggen over de mogelijkheden. Hoeveel zinnen en tekens kunnen er op de rechter bladzijde komen ivm meedenken?
kun je de zin niet inkorten tot compleet & gelukkig zijn wij met de geboorte van onze dochter namen eronder geboortedatum/tijd daaronder persoonlijk vind ik die bovenste zin een beetje dubbelop
Uhhh het kan aan mij liggen, maar op het voorbeeldkaartje staat volgens mij net zoveel tekst als jij er op wil zetten? Dus dat moet geen problemen opleveren of ik snap je vraag niet? Laat je het kaartje drukken bij een drukker die de opmaak doet of bestel je via internet en moet je zelf de opmaak regelen? In dat laatste geval: probeer gewoon een paar verschillende opzetjes in Word en druk die af. Leg die over het proefkaartje heen en kijk wat je het mooiste vindt staan.
Ik denk dat onze tekst wat langer is. Had eerst ook nog als zin "bel,kom en bewonder" Maar dat zal ik helemaal maar weg laten Ben bang dat het Mss te druk wordt. Nee de kaarten zijn besteld bij een drukker.
Aangeven bij de drukker wat je erop wil hebben staan, dan gaat hij wel voor je puzzelen, misschien een wat kleiner lettertype gebruiken. Maar eerlijk gezegd zie ik het probleem helemaal niet, je hebt misschien net iets meer tekst dan op het voorbeeldkaartje, maar het gaat echt wel passen.
Ik snap je probleem wel. Je wil de namen voluit op het rechterdeel EN je wilt een extra zin...wellicht is een kleiner lettertype wel beter... Grappig trouwens dat wij compleet gelukkig - gelukkig compleet ook als tekst hadden en bel, kom en bewonder bij de eerste. Of evt. tijd, gewicht en lengte links onder de naam in het medaillon.
Hey dat is leuk, daar hangen er 3 van bij mijn vk van afgelopen maand! Zal eens kijken hoe het bij die is!
Ik zou dan inderdaad nog eens met de drukker overleggen. De drukkerij waar wij voor het kaartje gaan, zijn echt heeeeel meegaand en denken supergoed met ons mee over eventuele mogelijkheden (lijk mij dat de meeste drukkers dat wel zullen doen?). Die proberen echt overal een oplossing voor te vinden. Daarbij weten hun beter wat ze kunnen qua ruimte e.d. dus zou het nog eens aan hun voorleggen of zij nog iets ermee kunnen doen. Inderdaad eventueel ander/kleiner lettertype of wat dan ook. Zou vast goed moeten komen
Hier hadden we ook ruimte tekort en het eerste wat ik heb laten vervallen is ons adres. Degene die wij een kaartje sturen hebben allen ons adres al dus hupsa eraf. Stel je zou doen; Dochtertje van... Zusje van... Vervallen jullie namen daaronder ook al waardoor het minder wordt.
Wij hebben ons adres op de achterkant van het kaartje laten drukken omdat ik de binnenkant anders te druk vond worden.
Oh maar dan kan de drukker zo een paar opties in PDF-bestand naar je mailen hoor! Dan kun je op basis van die proefjes beslissen welke je het mooiste vindt.
Kijk..hier heb ik wat aan De naam komt sowieso voorop in het medaillon te staan. Als ik in de medaillon (in de binnen kant) nou de datum laat zetten en links,in het midden eronder en rechts ervan de tijd,gewicht en cm? Is dat een idee? Adres eraf laten wordt moeilijk want er zijn sommige mensen die inderdaad niet weten waar wij wonen,we zijn ook nog 1jaar geleden verhuisd. Dan praat ik over familie die we haast nooit zien,alleen op verjaardagen enzo.
Naam in medaillon binnenin is idd niet nodig. Voorop staat nog geen datum? Anders zou ik die binnenin helemaal weglaten. Kan tijd, lengte, gewicht er niet alledrie in? Zou ik even moeten zien hoor. En anders idd eronder. Adres is wel handig. Telnr. hebben we weg gelaten.
Je kunt evt. jouw adres op de voorkant van de enveloppe zetten toch? Dan hoeft het helemaal niet op het kaartje.