Forum opruiming!

Discussie in 'Over deze site' gestart door Natasja, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Meiden,

    We zijn bezig met een opruiming van de topics. We proberen zoveel mogelijk topics met zelfde onderwerpen bij elkaar te gooien.

    Jullie kunnen ons ook helpen om het forum overzichtelijk te houden.

    1. Probeer een duidelijke titel boven je bericht te zetten. (deze week hadden we 3 topics met de titel "vraagje")
    2. probeer in een topic zoveel mogelijk ON-Topic te blijven. Dus praten over het onderwerp waar het topic voor bedoelt is, zo is het makkelijker voor mensen die naar bepaalde info op zoek zijn.
    3. Kijk of je het in het juiste onderdeel plaats (zwanger worden/lounge etc)
    4. Kijk of er recentelijk al iets is geschreven over een bepaald onderwerp als je een vraag wil stellen. Je hoeft echt niet het hele forum door te spitten maar soms zijn er in 1 week meerdere topics over hetzelfde onderwerp. (je kunt eventueel de zoekfunctie gebruiken)

    Thank you ladies!

    Groetjes
    De Moderators.
     
  2. Niet meer actief

    Geen probleem meiden, zal er zeker op gaan letten hoor
     
  3. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik zal er ook om denken!!!
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het wordt de laatste tijd inderdaad wat rommeliger op het forum.
    Fijn dat jullie je er zo voor inzetten!

    Pim
     
  5. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.590
    65
    48
    TXS LADIES..

    ik zag door de bomen het bos niet meer zo goed de laatste tijd . waardoor ik minder gemotiveerd was om op forum te komen.
    kon het niet meer bijhouden en bepaalde dingen niet meer terug vinden.
    hoop dat jullie het weer lekker overzichtelijker gaan krijgen.

    by the way mijn topics

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=1183
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=2118

    deze mogen gewoon verwijderd worden weinig relevants meer in te bekennen zonde van de plaats en geeft ook ietie pietie extra overzicht.

    misschien idee om in de lounge de verjaardagstopics ook te verwijderen ? zo kan je de leuke dingen daar nog eens makkelijker terug vinden..

    nogmaals succes met ordenen.
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Yep ik ben de lounge bezig op dit moment.
    Het gaat topic per topic, niet echt snel dus, maar ik doe mijn best!

    Groetjes
     
  7. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.590
    65
    48
    misschien nog een ideetje voor jullie als moderators.
    ik heb zelf een eigen forum daar liep ik op gegeven moment tegen topics aan die ik zonde vond om echt te verwijderen maar ze waren ook niet meer echt heel actief.
    ik heb speciaal voor die topics een subboard aangemaakt en elke topic die daar naar toe ging gewoon een slotje opgezet. dan kunnen ze nog wel worden in gelezen maar verder niet meer opgereageerd.
    ik heb daartussen wel geprobeerd de berichten die ontopic waren er tussen uit te scheppen.
    en echt bij mij gaf het een heerlijke opruiming maar toch was niet alles weg.
    LIEK..
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Wij gooien ook alles in de prullenbak, het is dus niet echt weg. Maar de meeste zijn die we daar zetten zijn niet echt belangrijk voor andere mensen. Degene die wel relevant zijn, laten we staan en voegen we zoveel mogelijk samen.
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wat doen jullie met forum-gasten die ooit wel aangemeld zijn en vervolgens (bijna) nooit iets gepost hebben sinds een maand of wat?
    Ik zou het namelijk wel leuk vinden om onder mijn voornaam op het forum te kunnen.

    Groetjes van Kiki
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dat moet ik even voorleggen aan Lotte. Heb het weleens voorgesteld aan Dianmaar toen bleven er maar weinig actieve leden over.

    Hoe bedoel je trouwens met je voornaam op het forum? :oops:
     
  11. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heet Kiki maar mijn inlognaam is Bosengel. Zou graag gewoon Kiki willen zijn.

    Maarre, als de (weinig)actieve leden gefilterd worden, dan hou je toch juist de actieve leden over?

    Groetjes van Kiki
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Oooow en er staat een Kiki tussen. Ik snap het :oops: blond met een rood laagje hier hihihihi
     
  13. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Nu we toch bezig zijn. Ik zou het best prettig vinden als het forum beperkt toegankelijk wordt gemaakt voor meelezers. Echt iedereen kan er nu bij.............maar ja dat vinden jullie wellicht ook de kracht van het forum.

    Pim
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik zou geen lid worden van een forum waar ik niet kan lezen hoe het er toegaat. Maar dat is mijn persoonlijke mening en niet perse die van Lotte of Dian.

    Keep it coming ladies, hier hebben we wat aan!

    groetje
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja maar toen waren dat er maar weinig.. en mensen worden eerder lid van een forum met veel leden dan met een paar. (Was Dian haar reactie toen, die deel ik nu ook ihihih)
     
  16. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.590
    65
    48
    zoiets heb ik geloof ik wel eens eerder gelezen, maar ik dacht dat de mod dat liever niet wilden.
    ik heb dat zelf ook liever dat een forum waarin je toch persoonlijke dingen zegt niet voor iedereen toegankelijk is. ik geloof dat ik dan nog wel onder mijn eigen naam tevoorschijn zal komen ( lieke is mijn nick hier op het forum )

    @ de vraag mbt tot leden die inactief zijn , het zal inderdaad leuk zijn als je een groep leden overhoud die op dit moment actief zijn. hihi ik zat laatst de ledenlijst te bekijken ahaha dat was echt eeeeeeeeeeen heeeeeeele lijst zeg, maar ook met veel namen die ik nog niet eerder gezien had..

    @ en natas leuk dat we in ieder geval met ideeen bij je kunnen komen. ik vind mij dan zo opdringerig en dat wil ik echt nie zijn hoor...
     
  17. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.590
    65
    48
    whaha ff lachen..

    1061 leden zijn er , daar blijft toch wel een hoop van over of nie....hihii
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kijk, een forum is officieel een publieke aangelegenheid. Iedereen kan meekijken en meedoen. Sommige forums zorgen ervoor dat niet iedereen zomaar zijn zegje kan doen, dus met een nick en inloggen. Hier was het voorheen ook zo, als gast kon je dus ook meepraten. Dat kan ook al niet meer.
    Als je er voor kiest om op een forum mee te doen, weet je dat mensen het kunnen lezen. Hier is het natuurlijk wel heel persoonlijk af en toe, maar je kunt het zo persoonlijk maken als je zelf wilt natuurlijk.
    Internet is nu eenmaal openbaar. Zoals ik al eerder zei, ik zou geen lid worden van een forum waar ik niet weet hoe het er aan toe gaat.
    Je kunt natuurlijk wel bepaalde onderdelen beschermen, maar dat is niet aan mij.

    Ik zal trouwens het linkje van dit topic in de moderatorslounge zetten. ;)
     
  19. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    mwa als je van echt actieve leden uitgaat hou je er nog geen 40 over denk ik. Als je alleen die van 0 berichten weghaalt dan wel. maar dan blijven er nog zo veel over die niks meer zeggen.

    groetjes
     
  20. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik denk dat de leden die er nu zijn bereid zijn om een wachtwoord in te tikken. (Ik zou jullie niet meer willen missen, hoor..!)

    Maar ja dan houd je wel het 'probleem'd at mensen niet even een kijkje kunnen nemen om te zien of ze zich bij het forum willen aansluiten. Maar dat is misschien op te lossen door een proefaccount aan te maken met een wachtwoord dat na een dag verloopt. Als ze dan verder willen kunnen ze zich aanmelden voor een echte account. Willen ze dat niet, dan houdt het vanzelf op.

    Dit brengt wel een berg werk met zich en ik weet niet of jullie daar op zitten te wachten.

    Pim
     

Deel Deze Pagina