cyclusduur??!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door selina89, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    hey meiden,,

ff een vraagje van deze kant of nouja eigenlijk 2:)
    mijn langste cyclus is 32 en normaal altijd 28..
    voor de nieuwe ronde moet ik dan 32 aahouden??

en wanneer beginnen jullie met ovulatietesten te testen met bijv.een cyclus van 32 als ik die moet aanhouden?

thanx..

2. BeebieStar

BeebieStar Bekend lid

22 okt 2012
    618
    0
    0
    Rotterdam
    Schat,doe anders tempen ;)

3. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    okeey werkt dat beter?;)
    ik heb al die dingen nog niet geprobeert haha..
    heb geen idee je temp word hoger met een eisprong of??
    wat een leek he hihi...

4. BeebieStar

BeebieStar Bekend lid

22 okt 2012
    618
    0
    0
    Rotterdam
    ik zal je ff info sturen ff wachten ...xxx

5. BeebieStar

BeebieStar Bekend lid

22 okt 2012
    618
    0
    0
    Rotterdam
    Om de kans op een zwangerschap te vergroten, is het handig om te weten wanneer je het meest vruchtbaar bent. Een veelgebruikte manier om hierachter te komen is de temperatuurmethode.
    Wat is de temperatuurmethode?
    Bij de temperatuurmethode meet je iedere dag je lichaams-temperatuur. Aan je temperatuur kun je zien wanneer je vruchtbaar bent. Je lichaamstemperatuur stijgt wanneer je je ovulatie hebt en je dus vruchtbaar bent. Maar deze stijging zie je pas nadat je je eisprong hebt gehad en niet meer vruchtbaar bent. Daarom is het verstandig om de temperatuurmethode minimaal drie maanden te gebruiken. Zo krijg je inzicht in je cyclus en weet je precies wanneer je ovuleert.

Hoe werkt het de temperatuurmethode?
    Je kunt het beste je temperatuur meten met een gewone koorts-thermometer via je anus, mond of vagina. Begin daar mee op de allereerste dag dat je menstruatie echt doorzet. Het is de bedoeling dat je na het opstaan je temperatuur opneemt. Dat doe je wanneer je nog niet gegeten, gedronken of gerookt hebt. Nauwkeurigheid is hierbij belangrijk, omdat er anders fouten in je temperatuurkalender kunnen voorkomen. Geef je temperaturen en bijzonderheden van elke dag op jouw persoonlijke kalender aan in de vorm van een grafiek.

Wat zijn je vruchtbare dagen?
    Als je je temperatuur keurig bijhoudt, zie je dat er twee temperatuurniveaus zijn. De eerste is van vóór de eisprong. Je basale lichaamstemperatuur is dan lager. Rond de eisprong stijgt je temperatuur met tenminste 0,2°C. Dit komt door het hormoon progesteron, dat in je tweede cyclusfase door het gele lichaam wordt aangemaakt. Je eisprong vindt overigens over het algemeen plaats in een periode van twee dagen voor de temperatuursverhoging tot een dag daarna. Seks op deze dagen vergroot de kans op een zwangerschap.

6. BeebieStar

BeebieStar Bekend lid

22 okt 2012
    618
    0
    0
    Rotterdam
    Zooo pfff normaal huil ik wel snel, maar sinds vandaag huil ik om alles.
    Stond net perongeluk om mijn hond zijn pootje, en hij piepte begon ik spontaan hard te huilen..... :p

7. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    haha thanx meid ik denk dat ik het beide maar ga proberen..
    aangezien ik het idee heb dat je hem met tempen sneller mist of achteraf pas ziet!!
    maar meis wat een symptomen heb jij super haha..
    ben heel benieuwd:)

Deel Deze Pagina