Welk autostoeltje bij ruim 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kaatje k, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Mijn zoontje is ruim twee jaar. Hij weegt net onder de 15 kg.
    Op zich past hij voorlopig nog wel in zijn autostoel, de Maxi Cosi Tobi. Maar zijn kleine zusje groeit wel uit haar autostoeltje, en die wil ik doorschuiven naar de Tobi. Ik wil geen tweede Tobi of vergelijkbare stoel kopen omdat ik denk dat hij daar over een jaar uitgegroeid is en ik weer een nieuwe kan kopen.

Nu twijfelen we over wat voor stoel voor hem het beste is. Je hebt van die stoelen (zoals de Maxi Cosi Rodi) waar ze in de gewone autogordel zitten. Deze zijn officieel vanaf 15 kg, dus ik twijfel of hij hier al aan toe is. Je hebt ook van die tussenmaat stoelen, die van 9 tot 36 kg gaan. Maxi Cosi heeft niets in die maat, maar andere merken wel.

Heeft iemand een tip wat voor stoel het meest geschikt is? Of juist afraders. Welke merken/ type stoel hebben jullie goede ervaringen mee?

Alvast bedankt!

2. emmie

emmie Niet meer actief

#2 emmie, 12 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2010
    hoi!

mijn zoontje is nu 2,5 en ruim 16kg.
    Ik vond dat hij ook echt uit de vorige stoel gegroeit was, dus heb me er ff in verdiept op internet, en wij hebben nu sinds dec. de maxi cosi rodi sps indd. met de gewone autogordel erdoor.
    er staat bij vanaf 3,5 jaar en 15kg...dus dat is een beetje raar.
    Seff past er super in, veel beter als de vorige auto stoel!
    dus wij zijn er erg blij mee!
    suc6 :)

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wij ook, heel blij met de Rodi XR (bij de Anwb.nl in de aanbieding in rood heel leuk). Fleur is 2 1/2 en was toen ze erin ging 14.7 kilo of zo. Nou ze past prima, is wel lang ook 97 cm zoiets dus, het ging niet meer in de oude, ik stootte ook steeds mijn hoofd met het erin zetten, nu gaat het prima. NU weegt ze bijna 16 kilo....ze lijkt wel drie.

Met de stoeltjes geldt, of bij 15 kilo of bij 3 jaar. Met 15 kilo gaat de gordel pas werken namelijk. Tja en sommige kinderen zijn gewoon wat sneller zwaar of wat langer.

Succes met je keuze.

Charlie

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik lees net dat er een verglijkbaar topic is, dus misschien kunnen we deze beter stoppen.
    in ieder geval bedankt voor de tips alvast!

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Hoi
    Ik zit met hetzelfde "probleem". Wij hebben vast de volgende autostoel gekocht (groep 3) en lenen tijdelijk van familie een stoeltje uit groep 2. Dan weet je zeker dat er geen ongelukken mee gebeurt zijn als je van een bekende leent ook al is hij tweedehands.

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

dat is een goed idee suus, ik zou alleen niet iemand weten die er een te leen heeft... de mensen die ik ken gebruiken hem nog..

ik heb hem vanmorgen laten wegen, hij is pas 13.7 kg en 90 cm. ik vind hem dus nog echt wel te klein voor de rodi. ik ga nog even verder kijken

Deel Deze Pagina