slaapkamer te licht

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Zaterdag hebben we een feest bij familie, en nou kan ik de kleine daar op de slaapkamer leggen.
    Maar nu is die kamer vrij licht en nu kan ze dus niet in het licht slapen.

    Nou ben ik dit dus een het proberen geweest op haar eigen kamer, maar ze heeft vandaag nog maar 1 uur geslapen.
    Het lukt dus niet.

    Hoe moet ik dit nou oplossen want het is eigenlijk geen optie om niet te gaan.

    iemand iedeeen of tips
     
  2. sim

    sim Niet meer actief

    misschien op de één of andere manier een deken ofzo voor het raam hangen?
     
  3. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    ja of kranten/vuilniszak even tegen het raam hangen


    indien er een kamerscherm aanwezig is die even voor het bedje zetten
     
  4. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Kan je niet proberen om haar in een reisbedje in een andere kamer te leggen? Een kamer die wel donker genoeg is.
     
  5. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Tja, persoonlijk vind ik dat ze dan maar een dagje niet zo goed slaapt.

    Je zou een oppas kunnen regelen, als je dat nog lukt.

    en als ze in het campingbedje gaat slapen kan je daar natuurlijk een groot kleed overheen leggen.

    Linda
     
  6. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik denk ook een beetje aan dingen voor het raam hangen

    ik ben zelf niet voor het idee om er een deken over het campingbedje te hangen.. neeee... krijg al de rillingen, wat als de deken op het kindje valt. nee moet er niet aan denken !
     
  7. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nou idd gevaarlijk zeg om iets over het bedje te hangen.
    Maar wat er al is gezegd, miss een vuilnis zak voor de ramen plakken.
     
  8. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    idd geen dekentje erover, maar miss iets vor de raam.
    er is geen andere kamer anders had ik dat gedaan natuurlijk!
    En een dagje minder slapen, tja thuis vind ik dat niet zon probleem maar op een ander...het is dan niet echt gezellig he als ze helemaal van de kaart is...

    bedankt voor de reacties!
     
  9. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Ok ik ben nog niet bevallen en denk ik er wel heeeeeeeeeeeeeel erg makkelijk over maar ik ben niet van plan om als ik straks op visite ga me een paar dagen van te voren al druk te maken over hoe donker een kamer is..........
    Ik zal ook niet bij een ander vuilniszakken ofzo voor t raam gaan hangen.

    Is er niet iets van een overloop waar alle aansluitende deuren dicht kunnen (denk wel met je mee hoor ;) ) en dat t daar alsnog wat donkerder is.

    Succes!
     
  10. bette

    bette Actief lid

    8 jan 2007
    102
    0
    0
    Wij hebben onze dochter toen ze zo klein was wel een aan aantal keren in een badkamer gelegd, zij sliep ook slecht in het licht. We trokken haar dan wel iets warms aan, omdat de badkamer vaak wat kouder is.
    Ik moet wel zeggen dat er soms wat vreemd op gereageerd werd, maar het werkte.
    Succes!
     
  11. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Bestaan er ook baby slaapmaskers? :)
     
  12. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Tweeling, in tegenstelling tot andere (aanstaande) moeders snap ik heel goed dat je daar over nadenkt. Als je kind niet goed kan slapen, wordt je daar zelf ook onrustig van.... Ik zou, als je echt niets kan bedenken, een hydrofielluier over haar gezicht heen leggen. Heb ik ook wel eens gedaan hoor. Natuurlijk moet je er dan wel regelmatig naar toe om te kijken, maar als ze eenmaal slaapt kun je dat ding misschien wel weer van haar gezicht afhalen.
    En is slapen in de kinderwagenbak geen optie. Want dan zou je ook iets van een hydrofielluier eroverheen kunnen hangen, over die kap, zeg maar. Doe ik ook als ik met hem ga wandelen en hij moet slapen....
    Nou, succes ermee hoor...
    x Linda
     
  13. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    jaa een slaapmasker goed plan haha :)

    ik denk dat ik iets voor t raam hang het is bij mijn oma dus dat kan wel lijkt me bij kennissen weet ik ook niet of ik dt zou doen...
    maar goed nu maar duimen dat ze lekker der ding kan doen net als thuis
     
  14. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Wij hebben op vakantie onze zoon ook in de badkamer laten slapen en dat werkte ook heel goed.
    Op een andere vakantie hebben we eens een pocho voor het raam gehangen, ook dat werkte goed.
    De kinderwagenbak is ook altijd een idee.
    Je moet doen waar je je goed bij voelt en je niets aantrekken van anderen.
    Persoonlijk zou ik niet zo snel iets over het bedje heenhangen of op mijn baby'tje leggen...
     
  15. jet75

    jet75 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    @ linnepin

    Ik vind het shocking dat jij een hydrofiele luier over het gezicht van je kindje legt en dit dan ook als advies aan andere moeders geeft!
    Weet je wel hoe gevaarlijk dat is? Een pasgeborene cq kleine babys zijn niet in staat de doek weg te halen dmv hun hoofd te draaien en kunnen zo stikken.
    Dus dames neem aub niet dit advies over.
     
  16. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Van die hydrofiel luier zou ik idd ook niet doen..hartstikke gevaarlijk!

    Tweeling: ik zou gewoon proberen of ze toch gaat slapen in die lichte kamer. Robin z'n kamer is overdag ook echt niet donker hoor en het is wel zo makkelijk dat ze overal leren te slapen..Daar heb je nu niks aan, maar gewoon proberen...Niet overal te moeilijk over denken, dan slaapt ze misschien een dagje wat minder...Zal nog wel vaak genoeg gebeuren in de toekomst hoor!
     
  17. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @Jet75: Ik schreef er ook al bij dat ze dan heel vaak moet gaan kijken. Maar je hebt gelijk, een hydrofielluier is eigenlijk te groot. Ik heb het zelf weleens met een spuugdoekje gedaan en dan alleen over de oogjes en toen zat m'n kind in de maxicosi en was ik erbij.
     
  18. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Onze dochter van 3 1/2 is ook gewend aan een superdonkere kamer, dat wen je ze zelf natuurlijk aan. Probeer dat met nr. 2 anders te doen, maar ja, dat weet je niet vantevoren.

    Snap jou heeel goed hoor, want als het te licht is, zijn ze het niet gewend en slapen ze niet, en dan heb je een shitavond.

    Als mijn dochtertje bij mijn moeder logeert is het ook heel licht, en slaapt ze pas als het donker is buiten. Wij hebben gewoon een hele goedkope donkere lap stof op de markt gekocht (of een dekbedhoes ofzo) en dat hangen we voor de ramen. Wel even in het licht houden, moet wel een dichte stof zijn natuurlijk, anders heeft het nog geen nut.

    Dan slaapt ze gelijk om 7 uur, werkt prima, anders lukt het haar gewoon niet. Ben zelf net zo, dus snap haar als geen ander. Lees hier veel over dingen op haar ogen leggen, sorry, maar vind dat link hoor. Zou nooit iets over gezichtjes leggen, wat het ook is, veel te eng.

    Gewoon lekker doen, ophangen die hap, heb jij ook een leuke avond


    ;) annette
     
  19. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Daarom zijn onze slaapkamers lekker licht, vind het mooier en het is gewoon een kwestie van wennen.

    Zou gewoon een groot badlaken meenemen ofzo... en grote kans dat het slaapritme toch wat anders is omdat het een andere omgeving is ed.
     
  20. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt voor nog meer reacties!

    een doek over het gezicht ogen of wat dan ook...nee geen stof of id bij de kleine!
    In de wagenbak ook niet want daar kunnen ze met het gezicht tegen de zijkant aan komen, dus naar mijn idee ook nooit doen zonder toezicht!

    Het maakt mij voor een keer echt niet uit als ze minder slaapt, het is toch al allemaal anders, druk etc. Maar het gaan me idd ook even om ons dat we lekker rustig kunnen zitten en niet met een brullend kindje zitten want dan kan ik beter naar huis gaan :(

    Maar dat verwacht ik eerlijk gezegt niet zo, ze is vrij makkelijk alleen dat licht ;)
    We hebben in het begin de gordijnen open gelaten maar kwamen er al gauw achter dat ze te overprikkeld rakte en niet kon slapen dus gordijnen dicht. Maar na dit feestje ga ik dit er wel uit proberen te halen door haar een met gordijnen open te laten slapen...op een gegeven moment slaapt ze vanzelf lijkt me. :)

    liefs
     

Deel Deze Pagina