Hoi meiden, Ik heb nu een administratieve baan maar wil al zo graag iets met kinderen doen. Nu ben ik vanmorgen weer bij mijn zoontje op de peuterspeelzaal geweest om heel de ochtend te kijken en waar ik al langer over twijfel, weet ik nu zeker, ik wil iets compleet anders doen en aan het werk als groepsleidster. Ik heb het er met mijn zoontje zijn juffrouw over gehad, en de peuterspeelzalen hierzo zoeken nieuwe mensen, zij zei dat als ik bereid ben een bbl opleiding te doen (werken en leren) ik het altijd kan proberen want daar maken ze geen groot probleem van dat ik de nodige ervaring nog niet heb. Maar nu mijn vraag, hoe maak ik zo'n sollicitatiebrief? Heb natuurlijk al één en ander van internet afgehaald, maar vind het zo moeilijk hoe ik moet vertellen dat ik er helemaal geen diploma's voor heb en geen ervaring maar wel bereid ben om scholing te volgen. Hoe kan ik dat het beste vertellen? En begin je daar dan meteen aan het begin mee of hoe kan ik de brief dan het beste in gaan delen? Alle ideeen en tips zijn welkom!
Vertel gewoon wat je ons vertelt... Dat je heel graag er wilt en er ook veel voor wil doen (leren), omdat het dit De baan is die je wilt! En natuurlijk dat je gek bent op kinderen, het geduld hebt etc. Maar denk niet te moeilijk, wees jezelf...
Kijk eens op deze site. http://www.carrieretijger.nl/search?cx= ... iteren#978 Daar kijk ik ook vaak. Je moet gewoon beginnen te schrijven en zo heb je in elk geval een begin. Dan kun je bijvoorbeeld een stuk aan ons laten lezen,
Zet erin waarom je dit wilt. Dan niet alleen dat je het zo leuk lijkt om met kinderen te werken, maar wat trekt je daar in aan. Noem je positieve punten die volgens jou op de functie van toepassing zijn en geef dan aan dat je hier geen diploma's voor hebt maar dat je deze heel graag via deze weg zou willen behalen om zo deze leuke baan te kunnen krijgen. Zo iets zou ik doen.