Vruchtbaar slijm betekent altijd eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by appelappel, Mar 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    Hoi lieve allemaal,

Als je dat rekbare, doorzichtige vruchtbare slijm hebt, betekent dat dan dat je zeker een eisprong krijgt? Ik had dat namelijk ongeveer 2 weken geleden en ben er eigenlijk vanuit gegaan dat dat betekende dat ik vruchtbare dagen had ergens omstreeks die dagen dat het slijm heel erg rekbaar en doorzichtig was en ik zeker mijn eisprong ging krijgen. Daarna heb ik dat rekbare slijm niet meer gehad (zit nu rond mijn NOD).

Of is het niet met zekerheid te zeggen dat ik dan een eisprong heb gehad omstreeks de vruchtbare dagen?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen!

Liefs
    Marleen

2. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Ik zal je iets vertellen...

Een tijdje terug had ik dat slijm. Ik dacht, oh mijn ongesteldheid komt er aan, laat maar komen...

Weekje later nog niks, dacht ik ff over tijd te zijn, maar nee hoor, moest nog ongesteld worden. En ineens verloor ik dat slijm weer. Vond ik maar vreemd om eerlijk te zijn, maar nu bleek dus dat dat laatste slijm betekende dat ik ongesteld ging worden.

Dus die andere was de juiste... als ik 't geweten had ;)

Maar ik ga daar niet zo nodig meer op letten, want ik kan me nog herinneren dat ik toen we voor de eerste kind ging ik dat nooit gehad hebt en nu ineens wel, dus vertrouwen daarin doe ik niet zo goed... we zien vanzelf wel !

3. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    He Marleen,

Als je veel doorzichtig en rekbaar slijm hebt dan zit je rond de eisprong. Daarna zul je ws. ongeveer twee weken veel droger zijn of korrelig slijm hebben en vlak voor je NOD krijg je weer wat meer slijm. Als je ongeveer twee weken na het slijm ongesteld bent dan weet je dat je een eisprong hebt gehad. De tijd tussen eisprong en menstruatie is namelijk altijd ongeveer 2 weken. Zo kun je altijd terugrekenen en kijken of het inderdaad de eisprong was.
    (tip: google eens op Billingsmethode)

Succes!

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik had 2 weken na mijn mk van dat slijm hahaha en heb toen 1x geklust... dus ook maar 1 x op 4 weken :rolleyes:
    en ik was weer zwanger, dus geloof wel dat het idd ongeveer gelijk is met je eisprong dat slijm ;)
    groetjes van Ramona

5. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nope! Dit gaat lang niet altijd op, hoor! Mijn slijm strookt helemaaaaaaaaaaaaal niet met de positieve ovulatietesten! Ik vertrouw nu liever op de testen...

6. pipi24

pipi24 Actief lid

Mar 2, 2007
    359
    0
    0
    huisvrouw en moeder van 1 prachtige dochter
    gelderland
    mijn slijm klopt ook niet met positieve ovutesten

gr patricia

7. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    ik heb het nu ook en ovutest negatief... ik moet ook nog wel even voor ik mijn eisprong zou krijgen dus helemaal klopt het niet... maar zorgt wel weer dat de omgeving in / rond je vagina baarmoeder gunstig is voor de zaadjes dus wij gaan sowieso vast klussen

8. Yuntje

Yuntje Bekend lid

Mar 16, 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    komt het ook voor dat je geen rekbaar slijm hebt voor je eisprong?

9. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    Dat zou ik ook weleens willen weten.Ik heb voor zover ik weet nooit geen rekbaar slijm gezien. Wel iedere maand ongesteld en de ovulatietest geeft bij mij aan wanneer ik mijn eisprong heb
    groetjes jo

10. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Ik heb elke maand zo'n 3 dagen lang rekbaar slijm. En dan na 3 dagen krijg ik mijn eisprong. Bij mij is het overduidelijk. We klussen deze dagen altijd maar het heeft nog niet mogen baten. Succes!

11. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Ook hier maar even plaatsen:

Paar antwoorden, gevonden op internet:

Wat vertelt je lichaam
    Wanneer de eisprong nadert wordt:

de baarmoedermond zachter,
    de baarmoedermond groter,
    het cervixslijm overvloediger,
    het cervixslijm helderder,
    het cervixslijm rekbaarder.

En na de eisprong:
    sluit de baarmoedermond zich,
    verandert het cervixslijm weer,
    stijgt de lichaamstemperatuur met ongeveer 0,4 graden.

-----------------------------------------------------------------------
    Wanneer ben ik vruchtbaar?
    Cervixslijm controleren
    Een van de dingen die je gemakkelijk zelf kunt controleren, is de status van het cervixslijm. In sommige culturen gebruiken ze deze methode ook als (onbetrouwbare!) anti-concepti methode, om juist te weten wanneer ze beter geen sex kunnen hebben.
    Gedurende de follikulaire fase (de fase na de menstruatie, waarin de baarmoeder zich klaarmaakt voor een bevruchting) maken de baarmoederslijmvliezen het cervixslijm zo, dat een bevruchte eicel zich makkelijker kan innestellen.
    Hoe kan een bevruchte eicel het beste aan de baarmoederwand "blijven plakken"? Als het slijm zich een beetje als lijm gedraagt. Zolang het cervixslijm glad, vloeibaar en minder aanwezig is, kan een bevruchte eicel zich niet goed kunnen nestellen.
    Het cervixslijm wordt ongeveer 3 dagen voor de ovulatie draderig, plakkerig en rekbaar. Als je wat cervixslijm tussen je vingers neemt en je vingers uit elkaar beweegt, zie je snel of er een draad onstaat. Zodra je dit vaststelt, weet je dat je ovulatie er aan komt.
    Naast het bevorderen van het innestelen, zorgt deze structuur ook voor een grotere overlevingskans van zaadcellen.

Vanaf 1-2 dagen na de ovulatie zal de structuur weer terugkeren naar vloeibaar en glad en weet je dat de ovulatie en je vruchtbare periode voorbij zijn.

Liefs, Daantje

12. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Ik temperatuur, dus ik hou alles heel goed bij. Ik had op dag 18 van mijn cyclus dat echte eiwitachtige afscheiding (eggwhite). Dit was de enige keer dat ik dat echt duidelijk gehad heb deze cyclus. Ik zit nu op dag 23 van mijn cyclus, en ik heb nog steeds geen eisprong gehad. Dus het gaat niet altijd op.

13. san78

san78 Fanatiek lid

Mar 14, 2006
    1,172
    0
    0
    assen
    dan heb ik het wel vroeg, want heb sinds gister rekbaar slijm. maar we hebben natuurlijk wel geklust.

liefs san.

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hey San,

Ik heb al een paar dagen na mijn laatste menstruatiedag slijm gehad. Zat toen op dag 9 ofzo. Dus dat is ook al erg vroeg. Toen een dagje niks en de volgende dag weer wel.
    Dus ja ik weet het ook niet zo goed of daarvoor of juist daarna mijn ei is gesprongen.
    Wel had ik vanaf de eerste dag van dat slijm last van mijn eierstokken. En nu is dat dus niet meer zo erg.
    Ik wil niet beginnen aan ovulatie testen dus wij doen het ook op de gok en waanner ik vruchtbaar slijm krijg klussen we wel vaker.

Liefs Vanilia

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Had een positieve ovu-test, maar heb nog geen eggwhite rekbaar slijm gezien.

16. Yuntje

Yuntje Bekend lid

Mar 16, 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    bij mij gaat de theorie ook niet op hoor!
    ik krijg al slijm zodra mn ongi over is...
    al moet ik zeggen dat het deze maand beduidend minder is dan andere

17. Niet meer actief

Bij mij is het.

Menstruatie een dag of 6.
    Dan even niks.
    Dan begint vanaf dag 10 cervixslijm tot dag 14.
    Dan een paar dagen niks.
    Dan begint op dag 18 witverlies.

18. san78

san78 Fanatiek lid

Mar 14, 2006
    1,172
    0
    0
    assen
    ja das ook vroeg. ik had ook wat last van krampen aan de zijkant en last van mijn onderrug. denk ook mijn eierstokken. ik heb ook een paar cyclussen gehad van 24 dagen dus mischien kan het wel dat ik vroeg een eisprong had. maar we klussen gewoon om de dag zo'n beetje.
    wij zijn al langer dan een jaar bezig en ben nu wel begonnen met persona.
    ik heb wel gehoord dat sommige vrouwen een vroege eisprong kunnen hebben. ik kijk ook eigenlijk niet naar de banner, maar dan kan ik wel een beetje in de gaten houden waneer ik ongi moet worden.
    gewoon klussen. :D

liefs san.

Share This Page