Draagt jouw kind een zonnebril?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Hilly1980, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ons zoontje draagt in principe een zonnebril (op de fiets, wandelen) en een pet. Soms pet zonder bril, als er niet zoveel licht is. En bij spelen mag pet zonder bril soms ook wel. Maar we proberen hem zoveel mogelijk te wennen aan het dragen van een bril.

Hoe zijn jullie daarin?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.923
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze kinderen dragen ook een zonnebril, een UV-werende. Als dat er niet op staat. Kan een zonnebril juist schadelijk zijn voor de ogen. (Donkerder, dus grotere pupil, dus komt er meer UV-straling binnen).
    Ik vind een zonnebril net zo belangrijk als zonnebrandcrème. Noodzakelijk voor de gezondheid.

3. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook een zonnebril

4. Veera

Veera Niet meer actief

Nee, ze wil geen zonnebril op. Ook geen hoedje maar soms heeft ze die wel op

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ja, vaak wel. En altijd een zonnehoedje.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Niet zo vaak. Het begint meestal wel met een bril en een pet op, maar lang duurt dat niet.

7. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ja hier ook. Ze is 20 maanden en noemt het een: cool. Haha ze denkt dat een zonnebril zo heet omdat wij ws zeiden wauw wat ben je cool. Sindsdien vraagt ze om haar cool als ik mijn bril op zet.

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Nee nooit. Een petje probeer ik wel als het heel warm is maar meestal is dat maar 10 seconden.
    Ik heb altijd gehoord dat zonnebrillen slecht zijn voor je ogen, dat je ogen er dan aan wennen en niet meer tegen de zon kunnen ofzoiets.
    Ik draag er zelf ook geen, vind het vervelend zitten.

9. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Een petje of een hoedje draagt hij wel. Laat hij ook zitten. Zonnebril (nog) niet.

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ja, ook binnen af en toe. Ik ben brildrager dus ze pakt regelmatig haar zonnebril. Buiten MOET hij af en toe op :D Bij de oppas ligt trouwens ook een speelgoedbril zonder glazen en ze loopt echt niet de hele dag met een zonnebril (al zou ze dwt wel willen)
    Hoedjes trekt ze nog wel eens af en als ze besluit dat ze die niet nodig heeft, houdt ze hem ook echt niet op

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    jep hier dragen ze een zonnebril.
    ikzelf ben hem al snel nodig doordat ik grote pupillen heb dus veel licht vang.
    oudste vind het zelf ook prettig om met felle zon een zonnebril te dragen.
    jongste heeft een babybanz.
    tijdje terug nog in het nieuws geweest dat veel ouders de schade die de zon vooral bij jonge kinderoogjes kan aanbrengen heel erg onderschatten.
    de jongste draait bij lichte bewolking haar hoofd al weg uit het licht dus ze moet er ook niks van weten.
    ze lijkt nu langzaamaan te begrijpen dat met de zonnebril het toch beter is dan zonder

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ja, vaak wel. Moet zeggen dat ik er niet altijd aan denk en me dan afvraag hoe ik het kan vergeten. Zonnebril is namelijk het favoriete item van N. Als ze hem op heeft, gaat hij niet meer af :cool:

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee. Bij felle zon wel een petje. Ik heb zelf vaak een zonnebril op omdat ik snel loop te knijpen dus zodra ik merk dat mijn zoontje last heeft van de zon zal ik er wel één kopen. Ondanks dat ik het er bij zulke kleintjes echt niet uit vind zien.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze rukt hem meteen af :D Zonnehoedje MOET ze van mij wel echt. Over de bril ga ik de discussie maar niet ook nog eens aan. ;)

15. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Hier wordt de zonnebril ook van het hoofd afgetrokken. Af en toe is het leuk om mama's zonnebril op te zetten, voor 2 seconden.
    Als we gaan fietsen of de zon schijnt fel zet ik wel een petje op haar hoofd.

16. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Die van mij trekt alles van zijn hoofd, dus hier geen zonnebril en ook geen petje. Zonnebril heeft hij wel, zet hij voor de lol een minuutje op en is om mee te spelen (volgens hem dan ;)). Petje ook hooguit een paar minuten en dan zit het hem in de weg. Dus ik smeer ook maar zijn haar in met zonnebrand, zodat zijn hoofdhuid iig niet verbrand.

17. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Nee hij wil echt geen zonnebril op! Hij word dan echt boos en trekt hem van zijn gezichtje af!

Wel een zonnehoedje, in net begin moppert hij een beetje :)

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Sinds een paar weken heeft hij er eentje want hij liep continue met onze dure zonnebrillen en dat vind ik niet echt een goed plan haha.
    Maar dit is meer voor de leuk zeg maar.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Geloof ik wel. Sinds ik zelf zonnebrillen ben gaan dragen kan ik een stuk slechter tegen zonlicht/fel daglicht.
    Het is nu dan ook mijn favoriete "gadget" haha.

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Deel Deze Pagina