Ons zoontje draagt in principe een zonnebril (op de fiets, wandelen) en een pet. Soms pet zonder bril, als er niet zoveel licht is. En bij spelen mag pet zonder bril soms ook wel. Maar we proberen hem zoveel mogelijk te wennen aan het dragen van een bril. Hoe zijn jullie daarin?
Onze kinderen dragen ook een zonnebril, een UV-werende. Als dat er niet op staat. Kan een zonnebril juist schadelijk zijn voor de ogen. (Donkerder, dus grotere pupil, dus komt er meer UV-straling binnen). Ik vind een zonnebril net zo belangrijk als zonnebrandcrème. Noodzakelijk voor de gezondheid.
Ja hier ook. Ze is 20 maanden en noemt het een: cool. Haha ze denkt dat een zonnebril zo heet omdat wij ws zeiden wauw wat ben je cool. Sindsdien vraagt ze om haar cool als ik mijn bril op zet.
Nee nooit. Een petje probeer ik wel als het heel warm is maar meestal is dat maar 10 seconden. Ik heb altijd gehoord dat zonnebrillen slecht zijn voor je ogen, dat je ogen er dan aan wennen en niet meer tegen de zon kunnen ofzoiets. Ik draag er zelf ook geen, vind het vervelend zitten.
Ja, ook binnen af en toe. Ik ben brildrager dus ze pakt regelmatig haar zonnebril. Buiten MOET hij af en toe op Bij de oppas ligt trouwens ook een speelgoedbril zonder glazen en ze loopt echt niet de hele dag met een zonnebril (al zou ze dwt wel willen) Hoedjes trekt ze nog wel eens af en als ze besluit dat ze die niet nodig heeft, houdt ze hem ook echt niet op
jep hier dragen ze een zonnebril. ikzelf ben hem al snel nodig doordat ik grote pupillen heb dus veel licht vang. oudste vind het zelf ook prettig om met felle zon een zonnebril te dragen. jongste heeft een babybanz. tijdje terug nog in het nieuws geweest dat veel ouders de schade die de zon vooral bij jonge kinderoogjes kan aanbrengen heel erg onderschatten. de jongste draait bij lichte bewolking haar hoofd al weg uit het licht dus ze moet er ook niks van weten. ze lijkt nu langzaamaan te begrijpen dat met de zonnebril het toch beter is dan zonder
Ja, vaak wel. Moet zeggen dat ik er niet altijd aan denk en me dan afvraag hoe ik het kan vergeten. Zonnebril is namelijk het favoriete item van N. Als ze hem op heeft, gaat hij niet meer af
Nee. Bij felle zon wel een petje. Ik heb zelf vaak een zonnebril op omdat ik snel loop te knijpen dus zodra ik merk dat mijn zoontje last heeft van de zon zal ik er wel één kopen. Ondanks dat ik het er bij zulke kleintjes echt niet uit vind zien.
Ze rukt hem meteen af Zonnehoedje MOET ze van mij wel echt. Over de bril ga ik de discussie maar niet ook nog eens aan.
Hier wordt de zonnebril ook van het hoofd afgetrokken. Af en toe is het leuk om mama's zonnebril op te zetten, voor 2 seconden. Als we gaan fietsen of de zon schijnt fel zet ik wel een petje op haar hoofd.
Die van mij trekt alles van zijn hoofd, dus hier geen zonnebril en ook geen petje. Zonnebril heeft hij wel, zet hij voor de lol een minuutje op en is om mee te spelen (volgens hem dan ). Petje ook hooguit een paar minuten en dan zit het hem in de weg. Dus ik smeer ook maar zijn haar in met zonnebrand, zodat zijn hoofdhuid iig niet verbrand.
Nee hij wil echt geen zonnebril op! Hij word dan echt boos en trekt hem van zijn gezichtje af! Wel een zonnehoedje, in net begin moppert hij een beetje
Sinds een paar weken heeft hij er eentje want hij liep continue met onze dure zonnebrillen en dat vind ik niet echt een goed plan haha. Maar dit is meer voor de leuk zeg maar.
Geloof ik wel. Sinds ik zelf zonnebrillen ben gaan dragen kan ik een stuk slechter tegen zonlicht/fel daglicht. Het is nu dan ook mijn favoriete "gadget" haha.
het oogfonds adviseert toch echt ook voor de kleintjes een zonnebril te dragen.. https://oogfonds.nl/projecten-nieuws/nieuws/laatste-nieuws/kinderogen-beschermen-tegen-uv-straling/