Dat ik water eigenlijk ook wel het beste vind, maar bij mijn kleine slaat het nog niet aan. Misschien dat ze toch nog te jong is ervoor. Las in mijn vorige topic dat je kleine meid het liefst ook alleen pure groenten wilt en dat vind ik ook top. Bedoel er niks mee hoor vind het juist heel knap.
Maar juist daarom. Zij wou ook maanden nauwelijks water drinken. Rond zes maand begonnen. Maar ik heb nooit iets anders gegeven, en uiteindelijk drinkt ze nu erg graag water. Als je natuurlijk meteen al zoete alternatieven geeft, dan geef je ze niet de kans te wennen.
Maar juist door met 7 maanden al diksap te gaan geven ( En "door te zetten" als ze er gekke bekken van trekt ) maak je er een kindje van die geen water wilt drinken. 7 maanden is nog enorm jong, op die leeftijd dronken ze hier echt alleen nog maar melk en daarna wat lauwe thee. Ze hebben zowizo heel lang lauw drinken gedronken want zijn meestal gewend aan warme melk. Je kan bij de boterham bijvoorbeeld ook een flesje van 90ml water en 1 schepje melk geven.
Zou echt water proberen hoor, de mijne is al "verpest" door opa en oma met diksap,gelukkig drinkt hij het heeeel erg verdund. En de lauwe thee (zonder suiker) dan? Dat gaven ze ook als advies op het cb. Wel even googlen welke thee geschikt is. Trouwens,als ze 1 jaar zijn geweest mogen ze roosvicee en daar zit minder suiker in dan in diksap. Alleen water krijg ik er niet meer in,erg jammer!