gebruiksaanwijzing flessensterilisator Prenatal

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door missX, 3 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Hallo kan iemand mij misschien helpen aan de gebruiksaanwijzing van de (magnetron)flessensterilisator van de Prenetal?
    Ik heb er eentje in bruikleen van een vriendin, maar daar zit helaas geen gebruiksaanwijzing meer bij. Ik hoef geen boekje ofzo opgestuurd te krijgen hoor, maar misschien kan iemand het voor me omschrijven..volgens mij is het een vijr simpele handeleiding toch?

Alvast bedankt hoor!

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

ik heb er 1 van prenatal, daar moet 150 ml water in, en dan 7,5 minuut op 700 watt.
    Bij lager wattage nooit langer dan 10 minuten

gejat van een ander forum ;)

3. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    is dat dasn ook die ronde witte bak met doorizchtig deksel? en hoe zet/leg je de flessen er dan in?

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

haha geen idee dat stond er niet bij :D Heb t ook maar gejat voor je.

stond op t jip en janneke forum

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

MissX, ik denk dat je dezelfde hebt als ik heb.
    Je zet de flessen in die 4 uitsteeksel. Dan steken de flessen er schuin in. De doppen, spenen enz, leg je erom heen. Je doet er dan een bodem water in en ik deed m 7 minuten in de magnetron.
    Ik heb zelf de gebruiksaanwijzing ook niet meer helaas, maar ik heb ook die van prenatal met doorzichtig deksel ;)

6. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    ik heb m ook en heb ook de gebruiksaanwijzing nog :D ... zal m morgen even voor je hierneer zetten.. heb m nu niet bij de hand..!

7. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Gebruiksaanwijzing flessensterilisator prenatal (de doorzichtige)

Voor het gebruik moeten alle voorwerpen grondig met heet zeepwater worden gereinigd. Open de deksel en verwijder de flessenrekjes en giet ongeveer 150 ml water in de sterilisator. Gebruik geen chemische oplossingen, alleen kraanwater.
    Plaats het benodigde flessenrekje, de smalle voor smalle flessen of de brede voor brede flessen, weer in de basis.
    Plaats vervolgens de flessen omgekeerd n de ruimtes in het rek, dit om de doeltreffendste omloop van stoom toe te staan.
    Accessoires zoals spenen en bijtringen kunnen ook op het rekje worden geplaatst.
    Sluit de deksel en plaats de sterilisator in de magnetron.
    Stel de magnetron in op 7 minuten bij 700 watt. Bij een hoger of lager vermogen moet de tijd aangepast worden. Nooit langer dan 10 minuten. Laat de sterilisator na afloop nog 2 minuten afkoelen.
    Open de deksel altijd van je af ivm hete stoom die kan ontsnappen.

8. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    dankjewel hoor! ik heb er alleen niet twee flessenrekjes bijzitten..

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Heb je er helemaal geen rekjes bij zitten?
    Normaal zitten er twee van die dingen bij waar je je flessen in kunt zetten. Die staan iets boven het water waardoor het stoom zijn werk kan doen.
    Die van mij (de sterilisator van de Prenatal) draait hier overuren in de magnetron :D

Groetjes Daphne

Deel Deze Pagina