Hey dames, Na de geboorte van mijn zoon heb ik altijd gezegd dat het mij makkelijk en leuk lijkt om bij de tweede een draagdoek te gebruiken. Draagdoek omdat ik denk dat dit beter is dan een draagzak en ook flexibleren qua draagmanieren is. Nu zijn wij zwanger en ikke dus blij, maar.........het wordt een echte winterbaby!! Kan ik dan nog wel wat hebben aan een draagdoek?? Kan ik daar dan wel mee naar buiten?? wat vinden jullie??
Winter, lente, zomer of herfst, ik draag mijn kinderen bijna altijd in de doek Het is alleen even de kleding erop aanpassen Dragen en Voeden • Bekijk onderwerp - Wat trek je je kindje aan in de draagdoek? Hieronder een lijstje met een indicatie: Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas. Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen Boven de 20 graden: luchtige kleding Boven de 25 graden: enkel een rompertje boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek je kunt de doek ook op verschillende manieren knopen, dus zo kun je ook varieren in hoeveel lagen doek er over je kindjes heen gaan (snap je? ben altijd een beetje een rund in uitleggen )
Ik had een oversized winterjas die ik lekker ook om Thirza heen deed dan. Mutsje op, lekkere grote sjaal nog om ons beiden heen en een hydrofiel in haar nekje als het echt te bont was qua kou. Werkte perfect, ga ik deze keer weer doen
Juist een draagdoek, heerlijk, heb mijn januarizoon veel gedragen. Onder een dikke trui die ik aan had of over mijn jas in een warm boxpakje (heb ook beenwarmers).
Ja hoor, hier ook geen punt. Ik vind het persoonlijk wel handiger om zonder jas te dragen, maar in de winter doe ik gewoon mijn winterjas er overheen, geen probleem eigenlijk. Baby lekker een jas er onder aan, muts op, en als je een lange sjaal hebt kun je samen doen met een sjaal (paar keer om je eigen nek, keertje om je baby heen. Ik kreeg vaak snel een koude hals, omdat je je jas niet hoog dicht kunt doen. Groot voordeel vind ik juist de beschutting. Als het sneeuwt of regent, ideaal! Met mijn oudste hadden we de eerste winter zo'n slechte winter, weken lang een dik pak sneeuw, en kon ik met de kinderwagen er heel slecht doorheen komen. Toen was mijn draagdoek echt de enige optie!!
Bedankt iedereen voor jullie reacties!! Ben er blij mee want nu weet ik dat het goed te doen is!! Nu alleen nog kijken welke ik ga/moet nemen
In de winter is een rekbare doek erg handig (tricotslen of bykay) want extra warm. Is wel tot een half jaar ongeveer, dan gaat het vaak teveel doorzakken en wordt het dragen te zwaar. Een geweven draagdoek is wat duurder maar je diet er ook langer mee. PErsoonlijk heb ik een rekbare van marktplaats gekocht en toen helemaal draagverslaafd geraakt dus inmiddels een assortiment wat ligt te wachten op baby2
FF oftopic Jsmama..... ben jij toevallig mijn schoonzusje whahaha!!! Tenminste, ik zie letter J en zijn geboortedatum? En je uitgerekende datum? Kan haast niet anders Ontopic... Schoonzus M heeft ook zo'n draagdoek als ze hier bedoelen. Ziet er ideaal uit. Alleen zij heeft hem tijdens de lente/zomer vooral gebruikt. Lijkt me inderdaad wel koud in je hals in de winter als je je eigen jas niet goed kunt sluiten met een kind er onder. Tot zondag!