baby voelen tijdens weeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Chris81, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    misschien een rare vraag hoor, maar vroeg me af of tijdens (de eerste) weeen de baby ook nog erg druk kan zijn, aan het schoppen of iets dergelijks?
    niet dat het hier al gaande is hoor maar dacht er zoineens aan?

alvast bedankt

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    volgens mij was hij rustig tijdens de weeen en heb ik hem niet echt veel gevoeld. maar mijn bevalling duurde ook maar 4uur

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb vanaf gisteravond weeen alleen ze zetten nog niet door. Tijdens de wee zelf is mijn buik te hard om de baby te voelen maar dan ben ik er ook niet echt mee bezig.

Tussen weeen door voel ik de baby wel. Maar hij is niet echt druk. Normaal heb ik echt 20 meter voet eruit steken en nu draait ze rustig wat en trappelt ze een beetje. Maar ik voel dr duidelijk ja.

Zit nu nog te wachten tot het echt doorzet :( heb de hele nacht niet geslapen van de weeen.

4. schatje1

schatje1 Niet meer actief

mijn kleine man bewoog zelfs nog toen ie er bijna uit kwam! :D de gyn die mij hielp met de bevalling zag zijn hoofdje bewegen vlak voor de uitgang.. echt heel schattig! en was ook gewoon beweeglijk hoor.. dus zegt niet altijd wat :D

Groetjes

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae was ook tijdens de persweeen nog superdruk , was toen even niet zo leuk meer die trappen in je toch al pijnlijke buik.
    Alleen toen ze er uitkwam lag ze doorstil en was ze blauw, dat was erg schrikken, gelukkig kwam dat na eventjes in de couveuse (extra zuurstof) snel goed.

6. Daantjeh

Daantjeh Lid

30 sep 2008
    46
    0
    0
    Zuid-Holland
    Evi is ook gedurende de weeen en het persen nog lekker druk geweest.
    Ook de periode voor de bevalling heb ik haar nog veel gevoeld, veel mensen zeggen nl dat baby's in de buik rustig worden een paar weken voor de bevalling, hier dus niet.

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Judith was erg rustig, geen schoppen gevoeld. ;)

8. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    in het begin tijdens mijn weeën voelde ik mijn meisje niet. Toen de weeën steeds heftiger werden was ik alleen nog maar met mezelf bezig en heb er niet op gelet of mijn meisje aan het bewegen was.

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Onze dochter schopte tijdens de bevalling. Ik heb toen wel even gescholden. Elke keer als zij schopte kwam er weer een perswee. Had het idee dat zij ze opwekte. Waarschijnlijk was het gewoon toeval dat zij steeds op dat moment schopte. Echt fijn was het niet, maar aan de andere kant stelde het mij gerust dat ik haar og steeds kon voelen. Ze was me aan het helpen en ik wist dat het goed me haar ging.

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Mijn baby vond het tijdens de weeen 1x nodig om zich helemaal uit te rekken! Auwie.....gelukkig bleef het maar bij 1 keer....

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn knul was doodstil tijdens de bevalling, totdat hij eruit kwam, allemensen wat een geluid haha

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Tijdens weeen voel ik het zelf niet maar tussendoor wel

13. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Toen ik beviel van Lieve voelde ik haar tussen de weeën door en soms tijdens een wee duidelijk bewegen.
    Kon het toen niet echt meer als leuk en fijn beschouwen haha
    Enige wat ik kon zeggen was; Blijf nou eens stil!

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ehmm... eerlijk gezegd kan ik me dat niet meer herinneren...

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik heb echt geen idee

16. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Mijn bevalling duurde 48 uur en al die 48 uur heb ik Senna gevoeld.
    Tijdens de laatste uren ging mijn buik heen en weer zo druk was ze.
    De verloskundige had het nog niet eerder zo meegemaakt.

Nu ze alweer 5 en een halve maand oud is herken ik veel van haar gedrag in mijn buik. Haar voeten/benen liggen niet stil, constant aan het friemelen en trappen. Had niet voor niks een gekneusde rib toen ik zwanger was.

17. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    Ik heb Jason eigenlijk bijna niet gevoeld tijdens de bevalling. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zo op heb gelet. Ik lag in het ziekenhuis aan het ctg dus hoorde zijn hartje de hele tijd kloppen vandaar dat ik niet zo op de bewegingen heb gelet.

18. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik kan het me van beide bevallingen niet meer herinneren.
    De tweede is dan ook in nog geen 2 uur geboren.

19. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Van Lyn kan ik het mij niet meer herinneren, maar Kyan was ook erg bewegelijk tijdens de bevalling. Hij veroorzaakte elke keer weer een harde buik die weer in een wee eindigde ;).

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.231
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb Eva niet meer gevoeld toen ik weeen had. Ze was best groot (4350 gram) en de bevalling begon met het breken van mijn vliezen, dus ze kon volgens mij niet eens meer bewegen. Wel heel apart, want heel mijn zwangerschap is ze heel druk geweest en was dat toen ze net geboren was ook steeds en nu ook nog steeds trouwens :). Ik heb trouwens nooit gekneusde ribben gehad, ik droeg erg naar voren en haar voeten zaten zeg maar voor mijn ribben, ik kon ze zo voelen als ik mijn handen op de bovenkant van mijn buik legde.

Deel Deze Pagina