Stoel (voor voeden) in babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Alf, 3 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Wat voor stoel hebben jullie in de babykamer staan om de nachtelijke voedingen te geven?

Weet echt niet waar ik naar zoeken moet.. dub tussen leuk en praktisch..
    Vind zo'n schommelstoel altijd erg leuk, maar is dat handig met die armleunigen?

Wie wil haar stoel showen? ter inspriratie??

Thnx!

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb deze stoel. Moet nog kijken of hij handig is, maar mijn schoonzusje heeft er ook nachtvoedingen in gegeven, en zij vond hem heel hanig!

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb er zo'n Ikea stoel instaan ( Poang, die hele 'bekende' ). Zit goddelijk, kan mooi nog een voedingskussen bij.... Lijkt me prima. Ik heb er nu ook nog een poefje voor, maar de babykamer is niet heel groot, dus die verplaatst ik tzt.

Maar stiekem denk ik ook dat de stoel misschien weer naar de huiskamer gaat... Voeden doe ik denk ik toch in bed. Kleine slaapt de eerste tijd bij ons op de kamer.

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb helemaal geen stoel. Vind voeden in bed veel lekkerder s nachts.

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Praxis had laatst een leuke witte schommelstoel in de aanbieding. Hij lijkt mij net zo praktisch als een andere stoel maar dat is voor iedereen anders. Die van mij koste 40 euro. Succes met zoeken!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had bij mn dochter wel een stoel voor 's avonds voorlezen enzo, maar niet voor voeden, dat doe ik altijd gewoon in bed. De nachtvoedingen dan dus. Maar mijn kinderen slapen ook in ieder geval tot ze geen nachtvoedingen meer krijgen bij ons op de slaapkamer.

7. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Er staat wel een stoel bij ons op de babykamer maar hebben we nog nooit gebruikt. We geven hem 's avonds en 's nachts lekker bij ons op bed een flesje. :)

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nachtvoedingen in bed geven...veel ontspannender voor jouw! kun je liggend voeden en tegelijk een tukje pikken...vind je kindje ook fijn. Sommige kindjes vragen veel voeding en komen dus vaak per nacht..als je iedere keer 45 min tot een uur per voeding op de kamer moet gaan zitten verkas je snel naar je eigen bed hoor :p

Maar verder...elke stoel is goed als je je armen maar goed kwijt kunt en mischien een soort steun hebt om je kindje op te steunen zoals op de 1e foto is ideaal volgens mij! niet te hogen leuningen en lekkere zithouding!

9. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben een kleine fauteuil staan op de babykamer. Ik geef daar nu de laatste avondvoeding zodat hij meteen weer terug naar bedje kan zonder al te veel gesjouw.
    Tot dat hij door sliep lag hij bij ons op de kamer en kreeg hij de avond- en nachtvoedingen (eerste weken BV) gewoon in bed.

Soms zit ik in die stoel tot hij slaapt of als hij net wakker is om bijv. mijn schoenen aan te trekken.

10. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    ik heb ook een stoel staan in de babykamer, maar nooit gebruikt, ze heeft altijd in haar eigen kamer geslapen, maar ik vond het zelf veel fijner om in mn bed de nachtvoeding te doen.

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik zou m´n geld besteden aan een co-sleeper als ik jou was. ;)

's Nachts uit je warme bed in zo'n koud kamertje in een stoel gaan zitten.. brrrrr.....

12. Alf

Alf Niet meer actief

Dank voor de input dames. Wil echt iets comfortabels in de babykamer. Ik.vind de foto van de eerste stoel mooi. Zoiets ga ik zoeken :)

13. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
  14. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik had ook een stoel in de babykamer voor het voeden, maar nooit gebruikt. Ik voedde altijd gewoon in bed, kindje sliep toch bij ons op de kamer.

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik heb een tuinstoel in de babykamer staan :D

's Nachts voed ik in bed. Overdag ook wel vaak op de bank als ik alleen thuis ben, maar anders lekker rustig op de babykamer.

16. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    wij zetten een gelijkaardige stoel in de kamer. Ook eentje van ikea, lijkt op de poang. Gekocht op de rommelmarkt voor 2 euro. Niet erg al shij niet gebruikt wordt

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij hebben deze van Ikea: EKTORP JENNYLUND spr - Blekinge wit - IKEA

Eigenlijk helemaal niet onze smaak, we hebben verder veel strakkere meubels en absoluut niet landelijk. Toch staat de stoel heel mooi, hij geeft de babykamer nét dat gezellige tintje extra. Verder zit hij heerlijk, lekker hoog en diep. De Poang was voor mij veel te laag, daar kan ik nooit met een baby in mijn armen uit komen.

Wij gaven de nachtvoedingen beneden op de bank, kon de ander lekker doorslapen. We gebruiken de stoel nu voor troosten, knuffelen en voorlezen 's avonds.

Ik zou gewoon naar de Ikea gaan en alle stoelen uitproberen. Sommige zien er op de site heel mooi uit, maar zitten niet lekker. De hoogte van de armleuning vind ik het belangrijkst.

18. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ook als je geen voeding geeft in de stoel is een stoel op de babykamer denk ik wel handig. Als het past natuurlijk, hihi. Je wilt toch af en toe ook even lekker met je kindje kunnen zitten, knuffelen, kijken hoe hij ligt te slapen etc. Dat gevoel heb ik in ieder geval. Ook al wil ik bv in bed gaan geven (kleine slaapt in het begin bij ons op de kamer) denk ik dat ik toch vaak op de stoel in zijn kamertje zal zitten :)

19. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gaf in het begin de nachtvoedingen altijd in bed, maar later deed ik dat ook wel op het kamertje. scheelt toch weer heen en weer lopen. ook voedingen voordat ik zelf naar bed ging deed ik in die stoel. nu gebruiken we de stoel voor voorlezen of knuffelen bij nachtelijk verdriet. wil nu voor de babykamer een fauteuil halen, maar moet nog even proef zitten. ik wil wel zelf met baby in mijn armen uit de stoel kunnen opstaan mocht deze toevallig in slaap zijn gevallen, niet te laag dus en de armleuningen moeten hoog genoeg zijn.

20. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een Bambino glider chair voor een prikkie uit engeland laten overkomen. De originele Dutailier uit Canada kost wel 800 euro ofzo, en deze die ik nu heb is heel prima, van massief hout etc. Niet helemaal vergelijkbaar met een schommelstoel, hij glijdt nl heen en weer zonder omhoog te komen. Ook geschikt voor wagenzieke mensen (zoals ikzelf)

Ik was bv van plan, is helaas niet gelukt.Ik gebruik de stoel nu vooral om im voor te lezen en baby in armen in slaap te wiegen.

Heerlijke stoel, zou niet anders meer willen.

Deel Deze Pagina