Nee gebruik ze ook niet maar moet zeggen dat ik onlangs ook gestopt ben met het kopen van plasticzakjes.
Echt jeugdsentiment van mij, zo'n keukenlade waar zich in de loop der jaren honderden van die dingen verzamelden. Tegenwoordig gooi ik ze weg als de boterhamzakjes op zijn, maar we doen jaren met zo'n pak. Meestal hergebruik ik een broodzak of gebruiken we een trommel.
Zijn inderdaad flutdingen. Zonde dat ze er bij geleverd worden. Ik heb van die klemmen die je echt overal voor kunt gebruiken .
Ik vind ze te kort en we hebben nooit boterhamzakjes. Die lange van de vuilniszakken gebruik ik soms. Voor de kerstverlichting als ik die weer weg leg. Soms om dingen te bundelen. En nog wat andere dingen waar ik nu even niet op kan komen.
tip bij kruidvat, doosje van 500 doorzichtige elastiekjes (voor onderin een vlecht) voor €1,50. Hoef je die lelijke dingen niet meer in je haar te doen!
Haha ik heb dus tijdens mijn verhuizing ook heel veel van dat soort dingetjes gevonden ergens in een la.
Boterhamzakjes kan je best wel opnieuw gebruiken hoor. (Ligt er wel aan waarvoor je ze gebruikt... Ik gebruik ze iig niet voor boterhammen haha.) Net als de ziplockzakjes was ik boterhamzakjes gewoon uit en hang ze te drogen. Maar ik kan ze hier ook per stuk kopen dus koop alleen wat ik nodig heb (niet veel) dus geen rol van 200 stuks.
Wat @Cindy1977 zegt. Ik koop dus een rol voor de hondenpoep. Stuk goedkoper dan hondenzakjes, maar ik heb het wel opgeruimd dan.
Weet je wel hoe handig het is na een bevalling? Inlegkruisje vochtig maken, in boterham zakje doen en dan over een kommetje in vriezen. Mijn kraamzorg was mijn redding haha, kan ook met appelstroop in zakje. Ook de zorgcompressen werden nat gemaakt en ingevroren in boterham zakje. Werkte prettig bij de stuwing (gaf de fles namelijk). In zo'n zakje bleef mijn bed en bh wel droog.. (Erover heen ging een hydrofiel washandje die wel werd gewassen uiteraard, hoefde geen bevroren doos hihi) Ik gebruik het ook voor festival werk, kan niet altijd teruglopen voor broodtrommel en zakje met brood past gewoon in mijn jaszak (oké het plet maar heb wek eten)