Ik zou het persoonlijk niet zo'n fijn idee vinden, tenzij ze uit de familie komen ofzo. Zou inderdaad ook geen gebruikte handdoeken van een vreemde willen gebruiken. Maar ben dan ook niet weg van tweedehands kleertjes van een vreemde. Zit gewoon tussen mijn oren, maar vind het geen prettig idee.
En dat gebeurt niet met babykleertjes? Mensen kopen massaal tweedehandse babykleren, alsof daar niet op gespuugd of in gepoept wordt (een spuitluier zit veel meer in de kleren, dan in een hydro luier dat pas ná het ongelukje aan te pas komt). Daarnaast kun je deze luiers uitkoken, wat bij kleertjes niet kan. Dus TS, als je ook tweedehande babykleren koopt, zou ik dat ook gewoon met die luiers doen. Wel goed heet wassen (90 graden) en daarna strijken met stoom. Blijft zeker weten niks meer in zitten. Wij hebben veel kleertjes binnen de vriendengroep uitgewisseld, en dus hebben kinderen echt weleens een rompetje gedragen waar een ander kind zijn diarree in had gedeponeerd. Gelukkig kreeg ik ze schoon en vlekkeloos, en heb ze ook zo doorgegeven.
Ik heb ook een hele lading 2e hands gekocht, ze zien er prima uit en ga ze even flink heet wassen en dan moet het volgens mij geen probleem zijn. Maar waarom adviseren jullie eigenlijk allemaal om ze ook te strijken?
Ik heb de eerste maanden alles gestreken omdat de stoomstrijk ook desinfecteert. Vooral als je spullen van vreemden koopt.
Maar op 90 graden wassen is toch ook voldoende om te desinfecteren? Ik hoorde juist dat je ze beter niet kunt strijken, want gestreken nemen ze minder vocht op.
Klopt, ik strijk ze nu ook niet meer, omdat ik ze gebruik om de lange haren van mijn dochters mee af te drogen. Maar bij kleine babys deed ik het wel, naast dat het een stuk schoner door wordt, worden die doeken ook overal mee naar toe gesjouwd, gebruikt als een lakentje, kussentje enz. Dan kijkt het ook wat netter. Maar een tweedehandse hydrodoek zou ik in het begin, naast het wasse nog even strijken.
Want vrienden en familie poepen/kotsen schoner dan vreemden? Echt, de vergelijking met handdoeken vind ik niet echt opgaan.(ook prijstechnisch niet, zo prijzig zijn handdoeken nou ook weer niet) De hydrofielen was je gewoon op een kookwas en dan zijn ze schoon...
Tsja ieder zijn ding. Hier geen 2e hands rompers, hydrofielen of handdoeken en beddengoed. Kleertjes heeft hier trouwens nog nooit poep op gezeten, wel op de romper.
Nou, ik heb ze toch gekocht ik gooi ze idd in de kookwas en dan vertrouw ik er wel op dat ze weer schoon zijn. Wat ook al gezegd was over babykleertjes, ja die heb ik ook een paar tweedehands liggen.. Weliswaar gekregen van familie, maar die zijn dus ook gebruikt.. Ik ben blij met mijn aankoop Bedankt voor jullie meningen/ervaringen dames!
Daarom heb ik dat ook nieuw gekocht.. Ieder zn eigen daarin, als iemand het wel doet, is dat hun eigen keus. Ik persoonlijk liever niet @kleinepien, ik vind die vergelijking wel op gaan want je betaald voor handdoeken minstens net zoveel hoor. Wat kost dat, 1,50 voor een kleine handdoek? 9euro dus voor 6handdoeken. Daar heb je bij de wibra ook 6hydrofielen voor hoor
Nemen ze op den duur nog zo goed vocht op dan? Ik dacht eerst, omdat ik zuinig wilde zijn , met 6 stuks af te kunnen, maar daar kwamen er gaandeweg meer bij... Ik keek gewoon welke het goedkoopst waren. Tot die van de AH in de bonus waren een keer. 6 stuks voor 3 euro... toen twee pakken gekocht... dit bleken ook de allerfijnste! Lekker dik en zacht. Dus even de bonus in de gaten houden loont ook... Verder zal een gebruikte hydrofiel niet vies zijn hoor! Heet wasje en het is schoon. Twijfel alleen over de opneembaarheid van vocht.
Oke, AH in de gaten houden dus! Ik heb gehoord (maar zelf nog geen ervaring dus), dat ze juist meer vocht kunnen opnemen als je ze vaker gebruikt hebt.
Nee ik heb ook gebruikte en n paar nieuwe. Bij de wibra zijn ze het goedkoopst dacht ik. Zo'n 6 stuks voor 3euro ongeveer.
ze nemen met de tijd alleen meer vocht op. Mijn vriendin gebruikt ze nog steeds voor het afdrogen van lange haren van haar 6jarige dochter. ik gebruik ze na 3,5 jaar ook nog steeds voor het afdrogen (haren, handen, voeten buiten in de zomer (afspoelen onder de kraan))
Hoezo vinden jullie 12 weinig, gebruikte er altijd 2 voor na het bad, en mischien nog 2 over de rest van de dag. Er gaat hier een was per dag aan en zou het met minder ook makkelijk redden. Om dingen af te vegen kan je ook vochtige doekjes gebruiken
Het zullen ongetwijfeld ook m'n hormonen zijn geweest maar die welke m'n schoonzus mij wilde geven (door drie kids gebruikt) hoefde ik niet.... Ik wilde zelf mooie schone nieuwe doeken. 2e handskleertjes ben ik ook pas vanaf maatje 74 gaan gebruiken, maar dan alleen wat er nog als nieuw uit zag. Het voelde niet prettig on dingen die er verwassen uit zien (net als hydrofiele doeken) te gaan gebruiken voor onze lieve kleine snoesje ) Ik zou ook veel meer dan 12 aanschaffen als ik jou was. Ik heb er wel ruim 40 van: de helft in wit en de andere helft doeken zijn in roze tinten. Lekker handig omdat je dan altijd wel een wasje kunt draaien waar het bij kan en dan dus altijd schoon in de kast hebt. Ik gebruikte ze voor: Afdrogen na badje, onder hoofdje in bed, bij het voeden: als lekdoek bij lekkende tepels bij het voeden om mijn borsten mee af te dekken, op openbare verschoningskussens, op eigen verschoningskussen, als spuugdoek, als ??? Echt overal voor.
't Is nog sterker...hoe ouder en hoe meer gebruikt, des te zachter ze zijn en des te beter ze vocht opnemen! Ik vind hydrofielen zo handig, neem er vaak een paar mee op vakantie, makkelijk als handdoek, theedoek, noem maar op...
Strijken desinfecteert heel goed, ik zou ze wel even strijken. Maar ongestreken nemen ze veel beter vocht op, dus na het strijken zou ik ze nog een keer wassen!