easy fix

Discussion in 'De babyuitzet' started by Kimos, Oct 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    wie heeft hem al? Aanrader of onzin?

Iemand heel toevallig ook al uitgezocht waar deze het voordeligste is?

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    bedoel je die easy fix van maxicosi tobi

want die is duur en die kan alleen in de nieuwste autos gebruikt worden

en als je die niet gebruikt dan weet ik niet waar het over gaat

3. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    ik bedoel de maxi cosi easyfix. In welke auto's (ik bedoel jaartal) kunnen deze dan? Heb er niks over gelezen.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wij hebben de Easybase van maxicosi, is ook zo'n soort easyfix, maar kan zo'n beetje op alle auto's. Ik vind het superhandig, klik erin en eruit. Is ook veiliger met zij-aanrijdingen.

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    volgens mij kunnen die vanaf auto,s met het jaartal 2006/2007 kan ook nog dat het al kan vanaf 2005 hoor maar langer niet dat weet ik zeker mijn auto komt van 2004 en die kon dus niet

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben ook de easy-base, ideaal ding! Gewoon klik de maxi cosi erin en eruit. Geen geklooi steeds met die gordels. Ik vind het dus echt een aanrader.

7. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier de easyfix, het is een superding!
    Hij kan in alle auto's, want je kan hem ook met de gordels vastzetten namelijk.
    Verschil met de easybase is dat er op de easyfis ook een systeem zit om de base met isofix te bevestigen.

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben een easybase, hebben een oudere auto, voor de maxi cosi. mijn ouder nemen een easyfix, zij krijgen een nieuwe auto in januari.

voor het verschil is het belangrijk om te weten of je auto het 'isofix' systeem heeft. staat in de handleiding en anders even met de dealer bellen.

wel isofix: easyfix
    geen isofix: easybase

de easybase wordt alleen met de gordels vast gezet, dus kan altijd.

easybase is in de aanbieding vanaf ongeveer 95 euro, de easyfix is in aanbieding vanaf ongeveer 130 euro.

easyfix is door extra bevestigingsmogelijkheden nog weer veiliger en icm de maxi cosi cabrio tot het veiligste stoeltje van dit jaar verondigd door de anwb en consumentenbond.

wij vinden het een ideaal systeem. geen gedoe met gordels elke keer, gewoon klikken!

9. Hester

Hester Niet meer actief

Hier precies zo! Zo ontzettend handig en -nog belangrijker- VEILIG! :D
    Onze easybase zit met isofix vast aan de auto. Helemaal geen gordels, dus superhandig.

10. mel1977

mel1977 Actief lid

Hier ook de base, super makkelijk. Al hebben we er soms wat moeite mee om de maxicosi er in 1x in te klikken, oefening baart kunst denk ik.

groetjes

11. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    dus die Base die kan wel in alle auto's als ik het goed begrijp (wij hebben een auto uit 2000)?
    En ik zat ff te kijken op internet maar zit je dan niet alsnog met gordels te ouwehoeren?

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Nee, alleen bij het installeren moet je wat met de gordels knutselen, maar als hij zit, zit hij ook en hoef je hem daarna altijd er alleen maar in te klikken.

13. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    ok bedankt! Ik ben om!

14. Female

Female Niet meer actief

Na lang denken hebben we enkele maanden geleden toch de base aangeschaft. (maxicosi hadden we al eerder).

Onze ervaring: super makkelijk, super veilig. Zéker zijn geld waard! Het zit ook echt veel steviger als wanneer je de maxicosi 'los' op de stoel zet.
    Las vd week nog ergens dat maxicosi met de base of fix de allerveiligste manier is!

15. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Toen ik zwanger was, zat ik ook te twijfelen of we een Easyfix zouden aanschaffen, maar we vonden het nogal prijzig.

Inmiddels is de kleine geboren en hebben we ongeveer 5 autoritten met hem gemaakt in de maxi-cosi, maar wat een gedoe met die gordels zeg! En als je de maxi-cosi in de auto wilt laten en de kleine eruit wilt tillen voor hem in de kinderwagen te leggen, dan zitten die gordels erorm in de weg!

Wij hebben dus alsnog een Easyfix besteld via internet, die hoop ik na het weekend binnen te krijgen. Gewoon via Kelkoo gezocht en een goedkope site (detersbaby) gevonden: 131,20 inclusief verzendkosten

Groetjes Saskia

16. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Wij vinden het ook ideaal. Mijn man en ik hebben allebei een 3-deurs auto.
    Ik heb de Base uitvoering en hij de Fix.
    Juist voor 3-deurs auto's is het een ideale uitvinding. Je hoeft dan niet helemaal achter de stoelen te kruipen. Je kunt de maxicosi met een hand in de easy-fix (base) klikken. Heel handig!

Gr. Dolfijn

17. Masoled

Masoled Actief lid

Sep 21, 2007
    304
    0
    0
    Typmiep
    Omg. Tilburg
    Wij hebben de easyfix aangeschaft.
    Prijs 126 euro in Kesteren.
    Inclusief de cabriofix voor 125 euro.

Ideaal. We hebben al een dagje proef gereden en gestest. Leuk als je 14 weken zwanger bent. ;)

Wij hebben zoiets van "voor veiligheid willen we best betalen". Als het fout gaat vergeeft je je zef het nooit. Toch?

18. polman

polman Actief lid

Jan 14, 2007
    138
    0
    0
    Hier de maxi-cosi ISOfix :)
    En dat bevalt HEEEEL goed.
    100x makkelijker als dat gedoe met een gordel...

*KLIK* en gaan!

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    wij hebben ook de easyfix, onze auto is van 2002 en daar kan het wel op. Ligt ook aan het merk.

We zijn heel erg blij dat we hem hebben aangeschaft! Het is echt superhandig.. laatst was het leuk vergelijken met mijn zus. We kwamen tegelijk bij de auto aan, wij konden in 2 minuten wegrijden terwijl zij nog aan het klooien waren met de gordels en maxi-cosi! :)

Het is in elk geval heel makkelijk in gebruik, zeker als je de maxi-cosi ook wilt gebruiken op een wagen/onderstel is het extra makkelijk..

20. polman

polman Actief lid

Jan 14, 2007
    138
    0
    0
    Er is verschil tussen de EASYfix en de ISOfix he ;)
    De ene kan in elke auto, met een gordel, en zorgt dat je de maxicosi snel op een plaat kan klikken.
    De ISO fix moet je auto op voorbereid zijn (anders is het net de EASYfix) en zorgt dat je ook de "basisplaat" snel in de auto kunt plaatsen...

Dus let wel op welke plaat je koopt, en welke voor jouw auto geschikt is.

Share This Page