babybay

Discussion in 'De babyuitzet' started by talia, Dec 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
  2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Geen ervaring mee maar ik zag het pas toen de 2de er al was... anders had ik het zeker overwogen. Vind het echt een practisch iets! Maar als jij het nu neemt kan je me vertellen hoe het bevalt voor een evt. derde hier :)

3. augustus

augustus Niet meer actief

leek me ook handig, totdat ik dat op veiligslapen.info las.

Babybay: Een aan één zijkant open, aan het ouderlijk bed te bevestigen beukenhouten spijlenwieg, bedoeld om een baby vlak naast de moeder te laten slapen, volgens de Duitse fabrikant tot de leeftijd van 9 maanden. Standaard wordt een doorlopende hoofdbeschermer voor zijwand en uiteinden geleverd. Het product kan ook worden gebruikt als stoeltje, speeltafeltje en in combinatie met een tweede als box. Ter afscheiding van het ouderlijk bed of om het wiegje los te kunnen opstellen kan een extra zijwand worden besteld. De Nederlandse importeur biedt dit sluithekje standaard aan.

Beoordeling: Het product valt buiten het Warenwetbesluit Kinderbedden en –boxen, maar binnen de Europese norm voor wiegen, die uitsluitend technische eisen stelt. Een hoofd- en zijwandbeschermer in wieg of bedje is een risicofactor. Bij gebruik zonder sluithekje zijn ouderlijk bed en slaapplaats van de baby gescheiden door een spleet en beddengoed van de ouders kan opschuiven naar de baby. Zodra de baby groter en beweeglijk wordt, kan het kind zelf in het ouderlijk bed rollen.

Advies: Het bevordert de veiligheid als een baby ten minste een half jaar, maar liever nog een jaar, in een eigen, veilig ingerichte wieg of bedje vlak naast of bij het ouderlijk bed slaapt. Laat je baby 's nachts nooit, en overdag alleen onder toezicht, slapen in een Babybay zonder sluithekje. Gebruik de hoofdbeschermer niet en ga tijdig – zodra je baby kan gaan zitten of zich kan optrekken - over op een groter bedje.

4. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    de eerste heb ik tot 8 maanden bij mij in bed gehad naast me en in het midden je voelt gewoon dat je kind er is dus hier geloof ik gewoon niet in vandaar dat dit bedje mij echt super handig leek

5. sofaan

sofaan Actief lid

Dec 11, 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    ik heb er 1 en is heel handig moet ik zeggen mijn meisje is 6 maanden en slaapt er met plezier x sofaan

6. tienagemum

tienagemum Actief lid

Nov 18, 2007
    241
    0
    0
    student
    geen ervaring mee, maar kwee nie, dan moet je 2 maal een wiegje kopen of kan het ook als apparte ledikant?

Xx.

7. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    een wiegje en een ledikant heb ik al van ons eerste kindje dus dat is al in huis.

Share This Page